Ga naar inhoud

Hoeveelheid voer Vlaamse reus


tumtum

Aanbevolen berichten

:bounce: voor mijn nieuwsgierigheid; ik lees wel eens dat een Vlaamse reus veel eet, maar wat is veel ? Kan ik het vergelijken met een Franse hangoor, of is de capaciteit wat opgegeten wordt nog meer ? Ik vind namelijk dat een Franse hangoor qua voer en verse groeten al aardig wat weg eet. Wie kan mij een antwoord geven ?:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

50g groente per kilo?

Dat hangt ook wel af van welke groente, zou ik zo zeggen... 250 gram peterselie lijkt me minder voedzaam dan pakweg 250 gram wortel, wat dan weer té rijkelijk is. En in 250 gram witloof (da's niet veel) zit meer water dan iets anders...

Onze FH eet zo'n drie pijltjes witloof, een bos peterselie 1 kleine wortel en een stronk broccoli per dag, bovenop zijn hooi. Geen brokken, biks of iets dergelijks, wel wat gedroogde kruiden erbij, als snoepje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier 2 vlamen (beiden rond de 6 kg 1 nog jong is van maart dit jaar). Ze eten samen 200 gram biks, een flinke hand hooi (eigenlijk wel 2 handen). En ook nog verdeeld over 2 porties ongeveer: 1/4 winterpeen, halve of hele appel, 8 bladeren andijvie, stronk witlof, 4 schijven koolraap, gedroogde boterham en wat broccoli en daarnaast nog wat we in huis hebben.

Gezien wat ze poepen krijgen ze zeker meer dan genoeg hahah maar gezien gewicht zijn ze totaal niet dik (ook eens niet meer te mager).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .