Ga naar inhoud

Goedkope voeding


IngeMulder

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

Sinds kort heb ik een hele lieve konijntje! Echt een snoetje, maar helaas heeft hij speciale voeding nodig die heel duur is. Weten jullie misschien een site waar ik goedkoop grote hoeveelheden kan kopen? Of een speciale dieren winkel?

Groetjes!

aangepast door IngeMulder
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 euro voor 10 kilo ss is duur, bij veel internetdierenzaken is het goedkoper. Het goedkoopst is het om ss te bestellen via Engelse websites, zoals The Hay Experts. Ik heb vorige maand 20 kilo SS, inclusief verzendkosten, voor 47 euro op Ebay gekocht.

Maar waar het voer het goedkoopst is hangt af van welk voer je bedoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is jou dan Science selective aangeraden (vaak afgekort als SS hier op het forum).

Dit is via internet goedkoper te krijgen dan in de winkels. Het goedkoopst is dan nog om het uit engeland te laten komen. Er zijn genoeg topics over hier op bunnybunch, dus als je even zoekt zul je de informatie wel vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje heeft last van zijn gebit en darmklachten.. Ik ben zelf als opzoek gegaan naar goedkoop voer, maar vind het snel echt te duur!

Kijk eens of je grote hoeveelheden vanuit Engeland kunt bestellen, of mocht je in de buurt van de Duitse grens wonen, kijk eens in Duitsland. Stuk goedkoper daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanwege de prijs overgeschakelt van SS naar HFST. Door dat enorme prijs verschil kan ik mijn konijnen nu ook verwennen met kruiden en wilgen dingen.

Je moet er wel ff bij vertellen dat je van SS minder hoeft te geven dan van HFST. Uiteindelijk zal het dus niet veel schelen. Ik geef ze maar zo weinig biks dat dat nauwelijks een kostenpost is. Hooi en groenten kosten me veel meer.

Bij darm en kiesproblemen is het sowieso belangrijk om weinig biks te geven, zodat ze veel hooi eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er wel ff bij vertellen dat je van SS minder hoeft te geven dan van HFST. Uiteindelijk zal het dus niet veel schelen. Ik geef ze maar zo weinig biks dat dat nauwelijks een kostenpost is. Hooi en groenten kosten me veel meer.

Bij darm en kiesproblemen is het sowieso belangrijk om weinig biks te geven, zodat ze veel hooi eten.

Met SS kregen ze hier 70 gram. Er werd op deze site inderdaad beweerd dat je bij HFST meer moest geven. Toen ik dat deed, aten mijn konijnen bijna geen hooi meer. Ik ben de biks gaan minderen en ze eten weer meer hooi. Ze krijgen nu dus ook 70 gram van HFST, terwijl ze nu zelfs zwaarder wegen als toen ze SS kregen (SS kregen ze als jonge konijntjes).

Bovendien verschilt de prijs van HFST te veel in vergelijking met SS, dat ookal zou je meer HFST geven, HFST nogsteeds goedkoper is.

Dus HFST is wel degelijk goedkoper :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb jij vast aparte konijnen. Ik zal het even voor je uitrekenen.

SS 10 kg kost bij THE omgerekend 21 euro. Dat is 2,10 per kg.

HF 15 kg kost 16 euro. Dat is 1,07 per kg.

Heb je 4 kg aan konijnen die je moet voeren dan betekend dit gemiddeld het volgende:

Van SS geef je 10-15 gr per kg lichaamsgewicht dus dat is 40-60 gr per dag, laten we zeggen dus gemiddeld 50 gr.

Van HF geeft je 25 gr per kg lichaamsgewicht dus dat is 100 gr per dag.

Dus SS is in prijs 2 keer zo duur van van HF geef je 2 keer zo veel.

Conclusie het maakt geen bal uit. Of in ieder geval nauwelijks, het kan altijd dat je konijn meer of minder nodig heeft dan de aangegeven richtlijn. Maar het scheelt echt niet zo veel dat je er nu geweldig op gespaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet, maar je prijzen kloppen niet, je rekent de som niet helemaal af en volgens jou zou ik 110 gram HFST per dag moeten geven en 'maar' 55 gram SS per dag. Er klopt echt iets niet aangezien ik van beiden 70 gram per dag moest voeren :)

Soms moet je dingen zelf uitproberen voordat je dingen beweert. Een richtlijn is iets heel anders dan wat een dier daadwerkelijk nodig heeft.

Een voorbeeld zijn mijn konijnen, maar ook mijn honden en kat.

De honden moesten volgens de cavom richtlijnen minder hebben, dan ze daadwerkelijk nodig hadden. Volgens de Orijen richtlijnen moesten ze meer hebben dan dat ze daarwerkelijk nodig hadden. Van applaws hadden ze overigens veel meer nodig dan de richtlijnen, met het dubbele portie bleven ze nog afvallen.

Mijn kat had hetzelfde met applaws en orijen.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg toch dat jij dan vast aparte konijnen hebt. Dit is wel zoals het voor de meeste konijnen geld, dus lijkt me wel handig en eerlijk om het zo ook even te melden op het forum, aangezien er meer mensen hier lezen.

En ik schrijf toch ook dat het altijd kan zijn dat je meer of minder moet geven? Toevallig zit er bij jou een overdreven verschil in, maar normaal gesproken is dit verschil niet zo groot.

Waarom zou mijn berekening niet kloppen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet mijn bericht maar nog eens neer, misschien dat je na een 2e keer lezen het wel begrijpt ;)

Ik weet het niet, maar je prijzen kloppen niet, je rekent de som niet helemaal af en volgens jou zou ik 110 gram HFST per dag moeten geven en 'maar' 55 gram SS per dag. Er klopt echt iets niet aangezien ik van beiden 70 gram per dag moest voeren :)

Soms moet je dingen zelf uitproberen voordat je dingen beweert. Een richtlijn is iets heel anders dan wat een dier daadwerkelijk nodig heeft.

Een voorbeeld zijn mijn konijnen, maar ook mijn honden en kat.

De honden moesten volgens de cavom richtlijnen minder hebben, dan ze daadwerkelijk nodig hadden. Volgens de Orijen richtlijnen moesten ze meer hebben dan dat ze daarwerkelijk nodig hadden. Van applaws hadden ze overigens veel meer nodig dan de richtlijnen, met het dubbele portie bleven ze nog afvallen.

Mijn kat had hetzelfde met applaws en orijen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hebt je bericht ondertussen gewijzigd, er stond alleen het eerste stuk.

En misschien moet je mijn antwoord ook even goed lezen. Ik praat over gemiddelden en over dat het altijd meer of minder kan zijn (dus afwijkend van de richtlijn).

En jij denkt dat ik hier geen ervaring mee heb en maar wat roep?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een discussie toch weer zeg. Over het algemeen hebben konijnen van SS veel minder nodig dan van HF, daardoor geeft alleen naar de prijzen kijken een vertekend beeld. Er was een tijdje geleden ook een topic over, zal eens kijken of ik die kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat is THE? Als het uit engeland komt zijn de verzendkosten ook behoorlijk te noemen... Die moet je dan ook bij de prijs in berekenen..

Ik betaal voor HFST geen 16 euro, dus dat klopt al niet.

De richtlijnen kloppen niet.

De som wordt niet afgemaakt, maar is gemaakt met onjuiste gegevens.

Het lijkt mij beter als TS van beiden een zakje koopt om zelf een conclussie te trekken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De richtlijnen kloppen niet? Dus heel BB doet het verkeerd en jij doet het perfect? Merkwaardig.Tel jij ook de benzine die je verrijd als je HF gaat halen bij de prijs van HF?Het punt is gewoon dat jij niet erbij hebt gezegd dat je van SS minder moet geven dan van HF, daar gaat het om. En dat is in de praktijk ook echt zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .