Ga naar inhoud

Hedwig ziek?


Sher

Aanbevolen berichten

  • Reacties 122
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb net gebeld. Ze hadden even naar haar gekeken.

De arts die gekeken heeft, dacht dat er haakjes op haar kiesjes zaten. Hij gaat nog even de andere arts laten kijken. Om twee uur moet ik weer bellen, dan weten ze meer en hebben ze het gebit evt. bijgewerkt.

Ze heeft wel pijnstiller gekregen.

Hoe stom het ook klinkt..maar voor haar en jou hoop ik dat het dan haakjes zijn.

Dat is tenminste nog makkelijk tebehandelen.

Heeft ze het al een keer eerder gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je nou zo blij moet zijn met haakjes als je konijn nog zo jong is... maar goed, wel liever dat het iets is wat te behandelen is... zei de DA ook hoe het met de buik was? Geen gas of verstoppingen gevoeld?

En of ik meteen naar de DA ga met een konijn wat niet lekker is, hangt er van af HOE niet lekker het is. En hoe de buik voelt. Als het alleen wat minder eten en wat stiller zijn is, en de buik voelt goed en het konijn is niet te koud, dan geef ik het wat Ciseral, Metacloral en pijnstilling en kijk ik na een uurtje nog eens. Als het na 1 brokje ophoudt en raar gaan liggen of ik weet niet zeker of ik wat voel in de buik, dan bel ik meteen de DA om langs te komen.

Ik denk dat je door ervaring het verschil wel leert te zien, maar bij twijfel, of als je die ervaring nog niet hebt, dan zou ik zeggen: met een konijn wat niet eet: altijd DA!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets over de buik gehoord. Als ik om twee uur bel, zal ik voor de zekerheid nog even vragen.

Een konijntje dat zo jong al haakjes heeft, klinkt niet zo fijn. Er valt ook weinig winst te behalen voor haar. Ze eet goed hooi, krijgt goed voer...... :s

Dat zou een levenslang abonnement da voor haar betekenen.

Ik bedenk wel dat haakjes een ter dood veroordeling voor haar zouden zijn geweest in het bos. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets over de buik gehoord. Als ik om twee uur bel, zal ik voor de zekerheid nog even vragen.

Een konijntje dat zo jong al haakjes heeft, klinkt niet zo fijn. Er valt ook weinig winst te behalen voor haar. Ze eet goed hooi, krijgt goed voer...... :s

Dat zou een levenslang abonnement da voor haar betekenen.

Ik bedenk wel dat haakjes een ter dood veroordeling voor haar zouden zijn geweest in het bos. :$

Dat denk ik ook. Maar ik las hier pas ook dat Trovet (meen ik?) voer heel veel kan schelen bij haakjes. Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja puk van sharon (uit nijmegen) heeft ook vaak last van haakjes en daarbij heeft trovet heel goed geholpen. Misschien dat zij je er meer over kan vertellen.

Yep, kom ik weer aan met mijn ode aan Trovet.

(het lijkt wel of ik aandelen heb hé?):$

Puk is tot nu toe (afkloppen) nog steeds dik in orde en dat inmiddels al 29 weken.:party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts vond de haakjes eigenlijk te klein om echt last op te leveren, maar wel vervelend dat ze al zo vroeg haakjes had. Hij vond het te vroeg om al echt van een probleem te spreken. Als ze binnenkort weer klachten krijgt is er wel duidelijk iets aan de hand.

Nu zit ze weer lekker in de ren en ik heb haar een wilgenblaadje en hooi zien eten. Ze lijkt ook monter en hupt weer in plaats van stilletjes te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is dan te hardt denk ik :$

het zal nog gevoelig zijn in der mond

Dat zal ze morgen of overmorgen wel weer gaan eten

Ik vindt zelf de biks van hopefarms harder lijken als SS

Dat houdt me tegen om over te stappen op SS

Zit misschien tussen mijn oren :mdr::mdr:

De hardheid van biks heeft ook geen invloed, het gaat om het kauwen. SS heeft grote brokken waar ze flink voor moeten kauwen en daardoor slijten de kiezen meestal prima af. Ik wil hiermee niet zeggen dat HST geen goed voer is hoor, integendeel.

@Sher, goed dat je je gevoel gevolgd hebt. Hopelijk knapt Hedwig gauw weer helemaal op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ik dacht hoe harder hoe meer ze moeten kauwen :$

Niet dus :P

weer wat geleerd

De hardheid van biks heeft ook geen invloed, het gaat om het kauwen. SS heeft grote brokken waar ze flink voor moeten kauwen en daardoor slijten de kiezen meestal prima af. Ik wil hiermee niet zeggen dat HST geen goed voer is hoor, integendeel.

@Sher, goed dat je je gevoel gevolgd hebt. Hopelijk knapt Hedwig gauw weer helemaal op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ze er weer zijn. Het was een afschuwelijke ochtend. Je gaat wel nadenken over dingen waar je liever niet bij stil staat. :eyes:

In gedachten ben ik al zover, dat ik ga voor haar geluk en welzijn. We proberen haar gezond en gelukkig te houden. Medische behandelingen horen er natuurlijk bij (of eventueel ander voer) maar moeten niet het welzijn gaan aantasten. Mocht het noodzakelijk zijn, dan laat ik haar inslapen en dan komt er een nieuw vriendinnetje voor Koekie. Dat zou erg moeilijk zijn, want Hedwig is toch echt mijn favoriet. Hoe ik ooit een vervangster voor Hedwig zou moeten vinden, daar lopen mijn gedachten op stuk. :$

Hoe dan ook, voorlopig is de koningin terug op haar troon. Laten we hopen dat ze daar twintig gaat worden. :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ik dacht hoe harder hoe meer ze moeten kauwen :$

Niet dus :P

weer wat geleerd

Dat wist ik al wel, daarom is hooi ook zo goed. Er zit weinig voedingswaarde in, dus mogen ze er heel veel van eten. Dat zijn heel veel kauwbewegingen. :P

Ik zit stiekem te denken aan minder biks, zodat er nog meer hooi gegeten gaat worden. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biks eten ze meestal pas als laatste weer uit zichzelf als ze even niet goed gegeten hebben. Vaak eten ze eerst groente, dan hooi en soms pas na een paar dagen weer biks.

Je kan iets minder biks gaan geven, zolang je beide konijnen dan maar minimaal wekelijks weegt om te zien of ze wel op gewicht blijven.

Maar wellicht is dit dus iets anders geweest. Misschien de stress van dat jij er niet was en een ander voor ze zorgde. Misschien iets ongerelateerd wat pas duidelijk wordt als het terug zou komen en er meer onderzoek gedaan wordt, of misschien iets waar je nooit meer achter komt. Maar gelukkig heb je snel actie ondernomen, want het had nog erger kunnen worden en als beginnend konijneneigenaar moet je met dit soort dingen geen risico gaan nemen als het niet nodig is.

Hou haar goed in de gaten. Maar hopelijk is het een eenmalig iets wat snel weer over zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sher, dat was wel even schrikken, zeg! Ik lees net je berichtje en ben blij dat je spooksels weer thuis zijn! Gek, hè; zo'n lege ren... Veel sterkte met Hedwig en laten we hopen dat het goed met haar blijft gaan, maar als ik het zo lees, denk ik dat het wel goed komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .