Ga naar inhoud

Hedwig ziek?


Sher

Aanbevolen berichten

Ze is trouwens wel steeds bezig met takjes, maar die knaagt ze in stukjes en eet ze dan op.

Ik zou me kunnen voorstellen dat ze heel onhandig bezig is. Het zou haar eerste schijnzwangerschap zijn.

Ze doet ook gewoon raar. Als ik dan aan mezelf denk, tijdens mijn zwangerschap, toen deed ik ook raar. Net kwam Koekie heel voorzichtig een stapje in de richting van Hedwig. Hedwig ging direct heel gespannen staan. Koekie zag dat en maakte een rek en gaap beweging, alsof hij duidelijk wou maken dat er niets aan de hand was. Hedwig ging er toen vandoor. Nu is Hedwig hooi aan het eten en Koekie is heel voorzichtig en nonchalant bij haar in de buurt gaan staan. :whistle2:

Het kan ook nog steeds iets anders zijn natuurlijk. Ze kunnen ook ruzie hebben gehad, waar Hedwig nog steeds van onder de indruk is, als heb ik geen wondjes gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 122
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Klein Hedwigje wou vanmorgen nog steeds geen biks hebben. Ze kwam het hok er niet eens voor in. :s

Positief is dat ze toen wel direct hooi ging eten. Ik heb gisteren nieuw hooi gekocht en hooi met kamille vind ze blijkbaar toch wel heel lekker.

Gisteren maakte ik me nog zorgen omdat ze bang leek voor Koekie. Dat is vandaag weer voorbij lijkt het. Ze zitten lekker tegen elkaar aan en ik heb Hedwig al een paar keer haar kop zien aanbieden. Ze wordt dus ook gewassen.

Wat er ook aan de hand is, het lijkt er op dat ze weer aan het herstellen is. (hoop ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een ochtendje kijken heb ik de volgende conclusies.

Hedwig eet prima, zolang het maar geen biks is. Hooi, takjes en groenvoer vindt ze heerlijk. Koekie is irritant, maar kan ook gewoon aan het puberen zijn. Hij neemt het er goed van, want ik vond bdk en ik weet bijna zeker dat dat komt omdat hij ook Hedwigs portie biks probeert op te eten.

De relatie is niet heel erg verstoord, want er wordt ook samen gezeten en gewassen.

Voorlopig dus verwennen met lekker hooi, veel groen en een halve portie biks tot Hedwig ook weer meedoet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was hier ook niet een topic over het feit of konijnen zonder biks kunnen? Had daaruit begrepen dat het op zich niet zo'n hele ramp is dat ze geen biks eten.

Snap dat dit een andere situatie is want je wilt wel dat er biks gegeten word maar misschien dat het je wat kan geruststellen dat ze nu even geen biks eet maar er wel voor zorgt dat ze voldoende binnen krijgt dmv andere voeding.

Ik zou het nog wel in de gaten houden dat ze op een gegeven moment toch weer aan de biks gaat of dat de op een andere manier die aanvullende voedingsstoffen 'moet' gaan geven.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijn gehad wat jarenlang (een stuk of 4 denk ik?) heeft geleefd op alleen hooi en wat groenten (antio-blaasstenen-dieet). Pas toen ze 9+ was moest ik er weer biks bij gaan doen omdat ze toen begon af te vallen omdat ze minder voedsingsstoffen uit haar eten kon halen op die leeftijd. Maar ze is uiteindelijk nog 11 1/2 geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof ook niet dat biks een noodzakelijk onderdeel van de voeding zijn, anders zouden konijnen in het wild geen enkele kans maken. Tot nu toe ben ik nog geen struiken met biks tegen gekomen. ;)

Dat Hedwig geen biks wil eten vind ik op zich dus ook niet zo erg. Wat ik wel zorgelijk vind is dat ze biks normaal gesproken erg lekker vindt, terwijl ze die nu niet meer wil eten. Dat geeft me toch het gevoel dat er "iets" is. Over dag zit ze ook net iets te rustig in een hoekje en ze wordt af en toe opgejaagd door Koekie, terwijl dat hiervoor eigenlijk nooit gebeurde.

Ik heb wel het gevoel dat ze op deze manier een hele tijd prima kan overleven, als er tenminste geen nieuwe problemen bij komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijn gehad wat jarenlang (een stuk of 4 denk ik?) heeft geleefd op alleen hooi en wat groenten (antio-blaasstenen-dieet). Pas toen ze 9+ was moest ik er weer biks bij gaan doen omdat ze toen begon af te vallen omdat ze minder voedsingsstoffen uit haar eten kon halen op die leeftijd. Maar ze is uiteindelijk nog 11 1/2 geworden.

Echt waar!

Ik zou wel graag weten wat je haar dan precies gaf, want nu geef ik dus lukraak groenvoer, takken en hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt waar!

Ik zou wel graag weten wat je haar dan precies gaf, want nu geef ik dus lukraak groenvoer, takken en hooi.

Nou.. hooi, en wat witlof en andijvie meen ik me te herinneren, want dat zijn calcium-arme groenten. En mais, voor de calorieën, tot ze een keer verstopt raakte ervan, toen ben ik daar mee gestopt. Maar vooral hooi. Hooi - hooi - hooi. Oftwel: zolang ze hooi eten gaat het nog goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O daar schrik je dan wel weer even van of niet?!

Maar toch fijn dat je dr weer brokjes hebt zien pakken of niet? Het is misschien iet veel maar het begin is er...... Wel fijn dat je nog wat pijnstilling kunt krijgen. Misschien helpt t haar wat meer om over de drempel te komen om weer brokken te gaan eten. Hoop dat het voor dr werkt:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .