Ga naar inhoud

grote baal hooi bij boer halen, zinvol voor twee konijnen?


oskar

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen houden niet van dat goedkope supermarkt hooi, daarom heb ik altijd van dat kruidenhooi voor ze van zakken van 3 euro per stuk :). Maar het gaat er best snel doorheen. Nu hoorde ik dat je bij de boer een grote baal vers hooi kunt krijgen voor ongeveer 8 euro en dat dat ook erg lekker hooi is. Heeft dit zin met twee konijnen of wordt het dan toch te oud en niet meer lekker als het te lang staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er een beetje aan hoeveel hooi ze eten, maar als ze fatsoenlijk hooi eten wil dat echt wel. Nou ja en al zou je het laatste beetje weg moeten gooien omdat het toch te oud wordt.. Ben je nog steeds veel voordeliger uit.

Hier doe ik zes weken met een baal. Ik heb vier konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop altijd 6 balen tegelijk voor 5 euro per stuk bij een boer. Hiermee doe ik ongeveer 6 maanden en de balen zijn ook al een paar jaar oud. Naar mijn idee wordt het niet zo snel oud, of maakt dat niet uit. Van nieuwere balen eten ze juist hun bdk niet meer op, dus ik koop graag oud hooi.

Ik zou het dus zeker doen ook voor 2 konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik woon ook tussen de boeren en koop ook groot in (stro en hooi) voor 6,00 per baal. ik heb 4 konijnen en verschoon ze om de dag helemaal en krijgen hooi in overvloed. dus ik ben er niet zuinig mee zeg maar. maar het is veeeeel goedkoper! en af en toe zo een lekkere kruidenmix als extra wordt dan ook weer gewaardeerd!:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat wij naast 2 konijnen ook 2 geitjes hebben halen we ook altijd 2 grote balen hooi tegelijk, daar doen we een kleine maand mee en heb niet het idee dat het snel oud wordt hoor. Mijn nijnen zijn best moeilijke hooi eters en voorheen gaf ik daarom ook alleen kruidenhooi. Nu krijgen ze dat eigenlijk alleen nog als tractatie want het hooi van de boer eten ze ook prima:) Ik zou het dus zeker doen, ben je ook veel goedkoper uit en het scheelt je een hoop gezeul iedere keer met die losse pakjes;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via marktplaats heb ik ook een boer gevonden hier in de buurt. Wij konden voor 4 euro (Geloof ik, is al een tijdje geleden) een baal kopen. Heb er geen spijt van en vraag me af of we de winter doorkomen met die baal. Met 6 konijnen gaat er aardig wat door (hoewel 2 nijnen vrij slechte hooi eters zijn) Ga denk ik ook maar eens op zoek naar een baal stro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruiden hooi is meestal 500 gram per zak. Hooi van de boer is 15 kilo per zak. Dat zijn dus 30 zakjes kruiden hooi. Hoe ouder het hooi wordt, hoe minder graag mijn konijnen het willen eten..

Heb je JR Farm bergweide hooi al geprobeerd? Het is ook een kruidenhooi 5,90 euro voor 2,5 kilo. In verhouding met de boer ook prijzig, maar zeker goedkoper als die zakjes van 500 gram. 2,5 kilo is dus 5 zakjes kruiden hooi.

JR Farm bergweide hooi is het enigste hooi dat mijn konijnen willen eten. Hier gaat er 2,5 kilo per 2 weken doorheen voor 2 konijn van 2,2 kilo per konijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

`wij hebben met 3 balen al 4 maanden gedaan, en het ruikt nog steeds heerlijk vers en ze eten het nog graag (ik bewaar het in 3 grote afsluitbare curverboxen). Zo de helft is weg nu. Nu ben ik wel op het punt aangeland dat ik plukken ga weggeven aan mensen uit mijn omgeving met cavia's en konijnen... Want heel erg lang goed blijft het nu niet meer denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht het altijd bij iemand die ooit een bordje in de tuin had staan, en nu nemen ze in de opvang af en toe een extra baal voor mij mee. Dat zou je ook nog kunnen proberen, even vragen waar de opvang in de buurt het hooi weghaald. Met zo veel konijnen zullen die echt geen pakjes uit de dierenwinkel halen. Ze zullen bovendien toch wel goede kwaliteit willen hebben, wij vinden het dan niet zo erg om wat weg te gooien maar als je zo veel dieren hebt die het eten wil je toch wel dat ze het meeste op eten. En daarnaast hebben ze er natuurlijk ook baat bij dat konijnen goed hooi eten. Dus zij zullen vast wel een adresje voor je hebben :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen krijg ik een baal hooi van 25kg van een boer in mijn dorp aangeleverd van 4 euro. Moet er nog even een plekkie voor vinden in de garage maar dat komt ook wel weer goed. :) Het scheelt in ieder geval weer een boel kosten. Mocht het goed bevallen dan kan ik weer opnieuw gaan kijken voor wie nog hooi heeft :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yezzzzz, mijn baal is binnen! Heb ze er gelijk wat van gegeven en zover ik nu kan beoordelen vinden ze het wel lekker want ze gingen gelijk proeven:) Het ruikt ook lekkerder hoor dan het in plastic spul uit de DW. Minder muf en stoffig.

Hoop dat ze het lekker blijven vinden en anders iets gaan mengen met een klein beetje kruiden ofzo;) maar zover ik nu dus zie is dat niet nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets beters dan hooi en stro uit goede balen. Alles beter dan die platgeperste ellende uit de dierenwinkel. Ik heb zelf geen plek om een hele baal op te bergen. De zaak waar ik mijn hooi/stro haal, heeft grote zakken met hooi/stro wat afkomstig is van balen die stuk gegaan zijn. Op die manier heb je goed hooi/stro en wat kleinere hanteerbare hoeveelheden, kost 2 euro per zak. Tuurlijk doe je er iets minder lang mee, maar hij zit bij mij in de buurt, dus ik rij gewoon een keer extra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik JR Farm en ok, niet elke zak is hetzelfde, maar mijn konijnen eten alle zakken even goed. Het is het enigste hooi waar ze 2,5 kilo in 2 weken van eten. Het is een bergweide hooi, dus er zitten ook kruiden doorheen. Maar andere kruiden hooi soorten doen het hier lang niet zo goed..

JR Farm zit ook losjes verpakt en is verkrijgbaar bij zooplus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

das een goed idee, was er zelfnog niet op gekomen om bij de boer gaan te vragen, heb meteen opgezocht waar in de buurt er een boer zit die dat verkoopt, kga in de week bellen, kheb op het moment men konijntjes op schaafsel zitten maar voor de winter wou ik ze vooral op stro zetten, lijkt me warmer dan dat schaafsel :) kan ik zomaar omschakelen van ondergrond in het hok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .