Ga naar inhoud

hoeveel pech kun je hebben!?


NaOomkuuHh

Aanbevolen berichten

een paar maanden geleden zijn (zoals sommige wel weten) Zoef, Senna en haar 4 kleine dood gegaan aan VHS. ik heb elke dag een konijn dood zien gaan, en vast gehouden. een hele week lang! voor Fo, die het overleefd heeft, hebben we Slof gekocht en snel gekoppeld. Hierna Puk en Bindi, we zouden hun dit weekend aan Slof en Fo koppelen.

vandaag zijn we naar de DA geweest. Puk, Bindi en Fo zijn geent, en Slof zijn tanden zijn nagekeken. In de opvang had hij namelijk doorgroeiende tanden, die zijn geslepen.

zijn voortanden zijn geod, maar aan zijn kiezen zitten 2 haakjes. 1 hele grote, en een kleintje. dit is in 2 maanden dus gegroeid. we zouden hem dus minimaal 4 keer per jaar moeten slijpen. voor Slof is dit niet leuk, maar voor ons ook niet. dit kost per keer rond de 100 euro!! dit vinden mn ouders veel te duur.

De DA zei dat we contact moeten opnemen met de opvang van Slof, of we hem misschien kunnen ruilen? maar dat wil ik dus echt niet!! en inslapen ook niet . Er is dus best een grote kans, dat we hem moeten laten inslapen. en we hebben hem pas een paar maanden! Hij is zo lief! Ik vind het echt super stom, in een paar maanden ben ik straks 7 konijnen kwijt!!

Ik denk dat ik Puk en Bindi dit weekend gewoon ga koppelen, want ze zitten in een kleine kooi en appart, want door de kleine kooi vechten ze. (iedere dag mogen ze binnen samen loslopen, dit gaat wel goed.) En als Slof er straks niet meer is, zit Fo tenminste niet alleen. ookal hebben we dan drie voedsters, hoop ik dat het goed gaat komen. ze hebben dan samen 5,8 m2 intotaal. er komt dan natuurlijk wel weer een xram bij.

ooohh!! hoeveel pech kan je hebben! dit had ik echt niet verwacht!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wist van te voren dat Slof een gebitsprobleem heeft, toen je hem haalde uit de opvang?

Dan had je mss ergens kunnen verwachten dat dit een terugkomende kostenpost zou worden...

Het beste kun je even contact opnemen met de betreffende opvang hierover.

Jullie kunnen mss de terugkomende kosten niet permiteren, maar mss iemand anders wel.

Op deze manier hoeft Slof niet eventueel ingeslapen te worden & kunnen jullie een ander ex-rammetje uit de opvang gelukkig maken met Fo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nathalietermaten: Met SLof gaat het gewoon goed, we merken niks. Maar dat komt dus nog wel.

@joseeke: Toen we slof haalde zei ze alleen, in september moet je even naar de DA voor controle want hij had doorgroeiende tanden. wij hadden dit dus niet verwacht, we dachten dat het na een keer gewoon weg was. het heeft volgensmij niet echt met permiteren te maken, maar ze vinden 400 euro per jaar minimaal te veel, dit wordt dus nog meer omdat we enten. en ik ga Slof echt zeker niet in laten sapen als het niet hoeft. Maar 4x per jaar onder narcose is niet leuk voor hem, vond het nu al niet leuk! en ook niet goed. volgens de DA leeft hij dan korter en het is zoiezo gevaarlijk.

we hebben de opvang gemaild, ze wil weten naar welke DA we zijn geweest. verder nog geen reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik dat je Slof weer terug naar de opvang moet brengen.

Zij moeten eerlijk vertellen wat de problemen zijn bij een konijn, doen ze dit niet dan vind ik het geen goede opvang...

Dat de dierenarts voorstelt om Slof in te laten slapen vind ik gewoon belachelijk...

Ook al heeft hij haken aan zijn kiezen, het is een gezond konijn en dat laat je NIET inslapen.

Kan/wil je de behandeling niet betalen breng Slof dan terug naar de opvang...

Naar mijn weten komen haakjes niet zo veel voor als de konijnen goede brokken hebben...

Zoals JOEPENKOOS zegt, je kan ook kijken voor een goedkopere dierenarts...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze krijgen gewone biks. Maar het zijn zijn kiezen. door te eten gaat het niet weg. en volgens de DA kunnen kiezen niet worden verwijderd. weet iemand of dit klopt?? hoop zo dat dit niet klopt. want iedere drie maanden naar de DA is wel veel. en dan moet hij ook nog een paar dagen appart. dan zitten de voedsters dus steeds zonder ram. vind het echt super stom!!! maar volgens de DA werd het zo duur door de narcose. Slof weegt 2,5 kilo.

Ik hoop eigenlijk dat iemand hier DE oplossing heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even op internet rondgekeken en ik vond op deze site wat informatie die je misschien kunt gebruiken, vooral het dikgedrukte gedeelte is interessant:

Het ouder worden is niet alleen de oorzaak van dit kiezenprobleem. Ook jonge konijnen hebben de beruchte haken aan de kiezen. Veel konijnen krijgen op een gegeven moment haken aan de kiezen. Konijnen met ronde hoofdjes, zoals Nederlandse hangoordwergen, Pooltjes, etc. etc., hebben bijvoorbeeld vaak last van haken. Doordat deze konijnen gefokt worden met een vorm hoofd dat afwijkt van de oorspronkelijke vorm, passen de kiezen vaak niet goed meer op elkaar en slijten daardoor scheef af. Dit is een oorzaak voor het ontstaan van haken. Verder menen veel dierenartsen dat het te weinig eten van lange vezels zoals hooi, en het teveel eten van gemengd voer bijdraagt aan het ontstaan van haken aan de kiezen.

Haken aan kiezen komen best vaak voor en zijn extreem pijnlijk, er kunnen diepe wonden ontstaan in tong en/of wang. Het konijn eet steeds minder en stopt op een gegeven moment. Is je konijn levenslustig, maar ineens een slechte of langzame eter, laat dan, door een konijnendokter, die weet waar hij/zij naar moet zoeken, de kiezen nakijken. Wacht hier niet mee, de conditie van een konijn verslechtert razendsnel.

Vraag 1.

Moeten kiezen altijd onder narcose bekeken en gevijld worden?

Antwoord

Hoeft niet altijd. Kiezen achterin afknippen doe ik altijd zonder verdoving. Het konijntje mag dan niet erg gestresst zijn! Sommige konijnen worden steeds baloriger naarmate er vaker aan het bekje is gesleuteld. Maar eerlijk gezegd maak ik dat hier niet zo vaak mee. De konijntjes zitten ontspannen op schoot bij het bazinnetje, soms een handdoekje om en dan rustig, zonder stress, werken.

Dit moet helaas wel steeds herhaald worden.

Vraag 2.

Kunnen gezonde maar scheef groeiende kiezen verwijderd worden?

Antwoord

De kiezen verwijderen uit de kaak is zeer traumatiserend voor het konijn, en het duurt enige tijd voor het geheeld is (zware ingreep dus!). Gewoon trekken kan niet, de kies moet verwijderd worden door het ophangapparaat (de vezels) door te snijden met een speciaal scherp instrument (instrument volgens: Remeeus/Fahrenkrug).

Het verwijderen is zeer lastig omdat:

- Deze kiezen enorm lange wortels hebben. De kiezen, als ze gezond zijn, zitten muurvast.

- Er is beperkte ruimte. Bij het eruit halen loopt de kies vast tegen de andere kant.

- De kiezen breken soms af, hoe goed je ook werkt, het gebeurt af en toe

- De kaak kan breken bij de belasting tijdens het er uit halen/hevelen.

- Nazorg en napijn (het konijn kan dood gaan door de stress, dit kan gebeuren na de behandeling maar ook zelfs enige uren na het bijkomen).

Ik heb de bovenstaande info van: http://www.konijnen.nl/ziekten/kiezen.htm

Ik zou Slof niet laten afmaken, ik zou op zoek gaan naar een dierenarts die andere oplossingen voor Slof kent dan alleen maar afmaken. Zoals hierboven staat hoeft een konijn niet altijd onder narcose om de kiezen te slijpen, dit zou je dus veel geld kunnen besparen, maar ik zou het alleen laten doen bij een dierenarts die daar verstand en ervaring mee heeft. De kiezen kunnen volgens deze site ook verwijderd worden, maar daar zitten erg veel risico's aan. Je moet het dus afwegen.

Ik zou sowieso nog contact opnemen met de mevrouw van de opvang, om in ieder geval te melden dat ze je de verkeerde info heeft gegeven. Ik zou ook bij dierenwinkels vragen naar voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ debyke: de DA heeft niks gezegt over inslapen. hier dacht ik zelf aan, omdat voor een konijn iedere 3 maanden naar een dierenarts gaan, en daar ook nog bang voor is, niet goed is. en hij er ook nog korter door leeft en een narcose gevaarlijk is.

zelf vind ik het van de opvang ook niet goed, maar wil hem echt niet terug geven. mn ouders hadden het hier ook al over, om hem dan te ruilen. Als het niet anders kan moet het maar, maar ik hoop dat ik hem kan houden.

hij krijgt trouwens dus gewone biks, en heel veel hooi vindt hij ok lekker, en hij eet ook heel veel wilgentakken. dus wel goede voeding alleen geen SS.

heb op internet gezocht, en ik las dat sommige wel kaken verwijderen!! :D als dit zo is, hoeft hij dus niet iedere drie maanden (of zelfs vaker) naar de DA, maar 1x maar. hoop echt dat het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik heb begrepen kan je wel kiezen verwijderen, maar dan moet je de tegenoverstaande kies ook verwijderen, anders heeft die geen slijtvlak en begint die te klieren.

Verder heb ik hier regelmatig gelezen dat bepaald voer, van Trovet heel goed schijnt te zijn voor de tanden en kiezen, maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Supreme heeft sinds kort ook ander voer te koop voor 3 soorten problemen bij konijnen. Het zijn hele lange "brokken" en daar moeten ze ook lang op kauwen, wat de slijtage van de kiezen weer bevorderd. Ik weet van dat voer dat het zo ongeveer 7,50 per doos is. Dat is 1 kg. Het lijkt heel weinig maar het zijn hele lichte grote brokken.

Als je er optijd bij bent en het "ritme" kent, kun je voordat hij last krijgt de haken weer laten verwijderen, dan hoef je hem geen pijnstilling te geven die week erna. En ik zou inderdaad ook eens bij andere dierenartsen rondvragen, de prijzen willen nogal wel eens verschillen.

Succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder andere ik roep vaak over Trovet, hier doet het wonderen.

Toch.... voor ik het voerde, ging mijn konijn (en degene daarvoor) wel héél wat vaker dan 4 x per jaar onder narcose en dat kan heus geen kwaad hoor.

Als je dierenarts je konijn na de ingreep gelijk weer uit de narcose haalt is er niets aan de hand.

Puk is nu 6,5 en Snoet is 8,5 geworden en beide zijn ontelbare keren geholpen onder narcose.

Dat je konijn korter leeft vind ik onzin van de dierenarts en dat hij een paar dagen apart moet is ook helemaal niet nodig.

In de regel is een konijn dat geholpen is heel snel weer de oude en gaat het gewoon een hele poos goed.

Je kunt zelf een hoop doen wat betreft voeding, zeker als het een kwestie is van "gewoon" doorgroeiende kiezen en niet van een scheefstand van het gebit.

Trovet is duur, ja dat klopt, maar als je er net als ik hier, mee kunt voorkomen (of uitstellen) dat hij geholpen moet worden, is het nog altijd goedkoper.

Inslapen mag geen optie zijn, dan moet je hem een nieuwe kans geven en terug naar de opvang brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even op internet rondgekeken en ik vond op deze site wat informatie die je misschien kunt gebruiken, vooral het dikgedrukte gedeelte is interessant:

Het ouder worden is niet alleen de oorzaak van dit kiezenprobleem. Ook jonge konijnen hebben de beruchte haken aan de kiezen. Veel konijnen krijgen op een gegeven moment haken aan de kiezen. Konijnen met ronde hoofdjes, zoals Nederlandse hangoordwergen, Pooltjes, etc. etc., hebben bijvoorbeeld vaak last van haken. Doordat deze konijnen gefokt worden met een vorm hoofd dat afwijkt van de oorspronkelijke vorm, passen de kiezen vaak niet goed meer op elkaar en slijten daardoor scheef af. Dit is een oorzaak voor het ontstaan van haken. Verder menen veel dierenartsen dat het te weinig eten van lange vezels zoals hooi, en het teveel eten van gemengd voer bijdraagt aan het ontstaan van haken aan de kiezen.

Haken aan kiezen komen best vaak voor en zijn extreem pijnlijk, er kunnen diepe wonden ontstaan in tong en/of wang. Het konijn eet steeds minder en stopt op een gegeven moment. Is je konijn levenslustig, maar ineens een slechte of langzame eter, laat dan, door een konijnendokter, die weet waar hij/zij naar moet zoeken, de kiezen nakijken. Wacht hier niet mee, de conditie van een konijn verslechtert razendsnel.

Vraag 1.

Moeten kiezen altijd onder narcose bekeken en gevijld worden?

Antwoord

Hoeft niet altijd. Kiezen achterin afknippen doe ik altijd zonder verdoving. Het konijntje mag dan niet erg gestresst zijn! Sommige konijnen worden steeds baloriger naarmate er vaker aan het bekje is gesleuteld. Maar eerlijk gezegd maak ik dat hier niet zo vaak mee. De konijntjes zitten ontspannen op schoot bij het bazinnetje, soms een handdoekje om en dan rustig, zonder stress, werken.

Dit moet helaas wel steeds herhaald worden.

Vraag 2.

Kunnen gezonde maar scheef groeiende kiezen verwijderd worden?

Antwoord

De kiezen verwijderen uit de kaak is zeer traumatiserend voor het konijn, en het duurt enige tijd voor het geheeld is (zware ingreep dus!). Gewoon trekken kan niet, de kies moet verwijderd worden door het ophangapparaat (de vezels) door te snijden met een speciaal scherp instrument (instrument volgens: Remeeus/Fahrenkrug).

Het verwijderen is zeer lastig omdat:

- Deze kiezen enorm lange wortels hebben. De kiezen, als ze gezond zijn, zitten muurvast.

- Er is beperkte ruimte. Bij het eruit halen loopt de kies vast tegen de andere kant.

- De kiezen breken soms af, hoe goed je ook werkt, het gebeurt af en toe

- De kaak kan breken bij de belasting tijdens het er uit halen/hevelen.

- Nazorg en napijn (het konijn kan dood gaan door de stress, dit kan gebeuren na de behandeling maar ook zelfs enige uren na het bijkomen).

Ik heb de bovenstaande info van: http://www.konijnen.nl/ziekten/kiezen.htm

Ik zou Slof niet laten afmaken, ik zou op zoek gaan naar een dierenarts die andere oplossingen voor Slof kent dan alleen maar afmaken. Zoals hierboven staat hoeft een konijn niet altijd onder narcose om de kiezen te slijpen, dit zou je dus veel geld kunnen besparen, maar ik zou het alleen laten doen bij een dierenarts die daar verstand en ervaring mee heeft. De kiezen kunnen volgens deze site ook verwijderd worden, maar daar zitten erg veel risico's aan. Je moet het dus afwegen.

Ik zou sowieso nog contact opnemen met de mevrouw van de opvang, om in ieder geval te melden dat ze je de verkeerde info heeft gegeven. Ik zou ook bij dierenwinkels vragen naar voer.

sorry had ik gister nog niet gezien :$ maar heel erg bedankt voor het meezoeken. deze site had ik zelf ook al gevonden, en ben hier best wel blij mee :) we zijn nu DA's aan het zoeken die dit doen, want de onze doet het niet.

@sharon uit nijmegen: ik ben vergeten te ze ggen geloof ik, dat het om de kiezen gaat. is dit bij jouw konijnen ook geweest? want ik wil zoo graag dat hij gewoon hier kan blijven.

@Domino: Bij Slof hielp hooi en wilgentakken enzo niet, en hij eet het toch heel goed. zou andere brokken dan wel helpen?? want ik geloof dat zijn kiezen gewoon scheef staan en daardoor niet afslijten.

en nog een keer.

ik laat slof niet inslapen als het voor hem niet beter is!!

Als hij straks toch minimaal 4x per jaar onder narcose moet, en het voor Slof niet erg is dan doe ik het natuurlijk niet. als mn ouders het dan te duur vinden, gaat hij weer terug naar de opvang als dat kan, en niet ingeslapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

JUIST voor de kiezen is voeding in veel gevallen wél een oplossing. Haakjes ontstaan doordat de kiezen niet goed afslijten. Dit kan te wijten zijn aan een verkeede stand, kan komen door verkeerde voeding.. Of een combinatie daarvan. En eigenlijk is gewone biks niet echt heel goede voeding bij haakjes.

Ik vind het sowieso heel voorbarig van de dierenarts om te zeggen dat hij nu vier keer per jaar onder narcose moet. Van mijn konijn zeiden ze zelfs dat het om de zes weken zou moeten! Omdat hij ook al iets ouder was (zes jaar) vonden ze het eigenlijk geen goed idee. Waarop mijn ouders hem in eerste instantie ook wilden laten inslapen. Gelukkig is dat niet gebeurt. De haakjes zijn wel weggehaald (afspraak was dat we dat één keer zouden proberen, als het na zes weken terug was dan hield het wel op) en ik heb zijn voeding aangepast. Een beperkte portie SS (later SS Mature voor oudere konijnen) en groente en gedroogde kruiden. Ondanks dat dit konijn géén hooi at (dat weigerde hij) heeft hij geen haakjes meer gehad! Hij is een jaarl ater overleden aan iets heel anders.

Wat ik nu zou doen, is de haakjes weg laten halen en zijn dieet veranderen. Hooi, hooi, hooi. Groen, gedroogde kruiden en een beetje biks. Ik zou dan kiezen voor een biks als Science Selective, Trovet, Bunny Basics T of Beaphar Care +. Over Hope Farms Super Trio hoor je ook goede verhalen mbt kiesproblemen, hier heb ik zelf geen ervaring mee dus dat wil ik even in het midden laten.. Het is wél een beter alternatief dan gewone biks, mochten de andere biks te prijzig worden.

Misschien hoeft hij dan wel helemaal niet elke drie maanden onder narcose. Ik zou het echt niet zo maar opgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

JUIST voor de kiezen is voeding in veel gevallen wél een oplossing. Haakjes ontstaan doordat de kiezen niet goed afslijten. Dit kan te wijten zijn aan een verkeede stand, kan komen door verkeerde voeding.. Of een combinatie daarvan. En eigenlijk is gewone biks niet echt heel goede voeding bij haakjes.

Ik vind het sowieso heel voorbarig van de dierenarts om te zeggen dat hij nu vier keer per jaar onder narcose moet. Van mijn konijn zeiden ze zelfs dat het om de zes weken zou moeten! Omdat hij ook al iets ouder was (zes jaar) vonden ze het eigenlijk geen goed idee. Waarop mijn ouders hem in eerste instantie ook wilden laten inslapen. Gelukkig is dat niet gebeurt. De haakjes zijn wel weggehaald (afspraak was dat we dat één keer zouden proberen, als het na zes weken terug was dan hield het wel op) en ik heb zijn voeding aangepast. Een beperkte portie SS (later SS Mature voor oudere konijnen) en groente en gedroogde kruiden. Ondanks dat dit konijn géén hooi at (dat weigerde hij) heeft hij geen haakjes meer gehad! Hij is een jaarl ater overleden aan iets heel anders.

Wat ik nu zou doen, is de haakjes weg laten halen en zijn dieet veranderen. Hooi, hooi, hooi. Groen, gedroogde kruiden en een beetje biks. Ik zou dan kiezen voor een biks als Science Selective, Trovet, Bunny Basics T of Beaphar Care +. Over Hope Farms Super Trio hoor je ook goede verhalen mbt kiesproblemen, hier heb ik zelf geen ervaring mee dus dat wil ik even in het midden laten.. Het is wél een beter alternatief dan gewone biks, mochten de andere biks te prijzig worden.

Misschien hoeft hij dan wel helemaal niet elke drie maanden onder narcose. Ik zou het echt niet zo maar opgeven.

Quote, quote, quote.:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vden kzelf dat de opvang niet eens zoveel of zelfs blaam betreft. Je bent op de hoogte gebracht van een mogelijk gebitsprobleem en zelfs mocht je hun dierenarts na 3 maanden contacteren voor een controllebeurt dat vind ik heel netjes zelfs. Een opvang kan geen garantie geven op gezondheid van een konijn en zal moeten beoordelen aa nde hand van wat het konijn in de opvang heeft late nzien en/of indien het om een afstandskonijn gaat wat de vorige eigenaar heeft aangegeven.

Dat een opvang met de kosten weinig kan doen is ook logisch veel opvangen zijn particulier gerunde "organisaties"de meeste daarvan bestaan puur alleen door een doorlopende financieele input van de beheerders van zo'n opvang. Jou tegenmoet komen in kosten betekend simpelweg of een aanslag in de persoonlijke financieele situatie van die mensen of dat er een konijn of 10 tot 20 minder geholpen kunnen worden.

Dat een DA nu kan vertellen dat het vier keer per jaar moet is knap. Mijn ervaringen met dit soort problemen is dat het met voedingspartoon etc soms een heel stuk gerekt kan worden. Maar ook dat het erg kan wisselen hoe lang er tussen twee keer zit.

Het inslapen maakt de situatie lastig. Een opvang zal als je aangeven hebt dat te overwegen minder snel meer een konijn herplaatsen omdat ze dan zouden kunnen vermoeden dat het konijn niet de hulp krijgt die het zou moeten krijgen zeker gezien die VHD historie. Maar dat ligt ook denk ik voor een stuk aan de wijze waarop je in gesprek gaat met een opvang. Ee nandere opvang benaderen is zeker een mogelijkheid maar die zal in alle waarschijnlijkheid contact opnemen met de opvang waar Slof vandaan komt om te overleggen en eventueel met een DA overleg plegen.

Wat niet weg neemt dat ik de hele situatie wel echt heel erg vind voor jullie. Dit gun je niemand. Heel veel sterkte. Dit zijn dingen die je niet verwacht, niet hoopt en die niemand wil. Jij niet, slof niet en de opvang niet. Ik hoop dat je toch nog tot een bevredigende oplossing komt.

En zeker omdat jullie niet verwacht hadde ndat de problemen van deze aard waren maakt dat het helemaal even koud op je dak valt.

Kijk nog eens goed met ee nKonijnkundige DA naar zijn tanden e nbespreek het voedingspatroon. je ziet vaker dat naar ene paar keer vlugger achter elkaar en een verandering van een voedingspatroon het stukken minder word en in een enkel geval bijna geheel gaat verdwijnen.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ben weer terug van vakantie. thuis hebben ze nog gemaild met de opvang en de DA. de opvang vindt dat we voor een konijn moeten zorgen ook als er iets mee is. ben ik mee eens, hoor. Maar met 400 euro gaat dit een beetje ver. we mogen hem terug brengen, maar krijgen geen geld terug of een ander konijn. want ze vind dat we voor Slof horen te blijven zorgen, en dat de VHS konijntjes onze schuld is. dus dat we er niet goed voor zorgen.

we waren van plan dit te doen, maar toen ik het berichtje van dollie las niet meer. ik heb met een kkda gebeld. (ze belt nog terug) en als ze zegt dat het kan dat het minder wordt of zelfs helemaal weg, dan gaan we het een keer proberen. we gaan hem HF geven en meer groenvoer. wilgentakken en hooi eet hij al heel veel dus dat hoeft niet te veranderen.

@ Saf: wij vinden wel dat het ook een beetje aan de opvang ligt. we kregen te horen dat er een snijtand geslepen was, want die was doorgegroeid en daarvoor moesten we na drie maanden op controle, en nu na 2,5 maand krijgen we van haar te horen dat er ook een kies is getrokken. die controle kregen we niet, die moesten we zelf betalen. we hebben contact gehad met de DA die slof heeft behandeld, maar hij zegt dat er helemaal geen kies getrokken is. het lijkt alsof ze niet wat er met Slof is gebeurd. Maar ze zal het beste met de konijnen voorhebben, dus het zal wel per ongeluk zijn gebeurd. we hebben trouwens nog gemaild met een opvang, over een konijn (voor als slof weg moet) en over Slof. klopt het dat jij hier vrijwilliger bent, er staat daar ook een Sef ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een aanvullinkje over de kiezen... bij mijn konijn zijn een paar weken geleden maar liefst 2 kiezen getrokken, uiteraard wel door een kkda. Met een beetje nazorg heeft 'ie het allemaal erg goed doorstaan, was dezelfde avond alweer aan zn biks aan het knabbelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanmiddag gaan we nieuwe biks voor slof kopen. (de andere eten dan de gewone biks op) het wordt trovet, HF, of SS. ik kan alleen niet meer vinden hoeveel ze hier per keer van moeten krijgen. eerst zag ik dat natuurlijk wel staan toen we dat niet hadden, maar kan het nu niet meer vinden. op de sites waarop ik heb gekeken, staat 20-25 gram, maar dat is voor normale biks. gebruikt iemand dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de naam van de dierenarts doorgestuurd. Het is zeker geen lichte operatie, maar dus ook niet onmogelijk. Het konijn heeft uiteraard ook nazorg nodig, medicijnen etc.

Overigens zal een goede kkda ook een goed advies kunnen uitbrengen over wat voor jouw konijn het beste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .