Ga naar inhoud

hoeveel pech kun je hebben!?


NaOomkuuHh

Aanbevolen berichten

Oke dankjewel :) volgende week vrijdag worden de haakjes weggehaald. het kon helaas niet eerder. Dus ik hoop dat hij dan nog geen last heeft ervan. hij krijgt HF. en wat minder dan normaal zodat hij meer Hooi eet. volgens de DA is hooi het belangrijkste. en dan geef ik ze iedere dag nog een wilgentak. de andere eten daar niet zoveel van, maar Slof juist heel veel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tranen springen me in de ogen nu ik het verhaal van Slof en deze hele discussie lees. Tien jaar geleden heb ik een konijn gehad met ongeveer dezelfde problemen als Slof. Kosten waren voor mij geen probleem en daar heeft mijn toenmalige DA goed misbruik van gemaakt! Kiezen getrokken (terwijl ik hier lees dat dat zeer risicovol is), verkeerd voer aangesmeerd (gemengd voer van Russell Rabbit, terwijl dat achteraf juist de oorzaak was) en vier keer per jaar kiezen slijpen zonder verdoving!! Arm beestje, wat moet dat een hel geweest zijn! En ik maar denken dat ik het beste deed, want ik zei bij ieder consult dat ik het best mogelijke voor hem wou en dat de kosten en zorg geen probleem waren. Enfin, beestje werd (natuurlijk) steeds slechter en moest na drie jaren vol leed helaas worden ingeslapen ( na het trekken van een vierde kies). Sorry hoor, nu ik dit hier allemaal lees schiet ik even vol, want als die :duivel:DA er niet was geweest, had Tazzie heel wat langer (en gezond) geleefd en in ieder geval niet zoveel pijn gehad!

NaOom: heel erg voor je dat je zoveel pech hebt gehad met je nijnen, maar ik vind het super dat je het opnieuw probeert en Slof een kans wilt geven! Ik hoop dat de gebitsproblemen mee blijken te vallen. Ik geloof niet dat je slecht voor je nijnen zorgt, laat dat pension maar kletsen! Zij hebben eerder hun zaakjes niet op orde en hadden je beter moeten voorlichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat je slecht voor je nijnen zorgt, laat dat pension maar kletsen! Zij hebben eerder hun zaakjes niet op orde en hadden je beter moeten voorlichten.

Waarom zou de opvang de zaakjes niet op orde hebben? Dit is meer een visie van een dierenarts die niet klopt. vind het erg knap dat een dierenarts op basis van een keer naar de kiezen kijken kan zeggen dat hij 4 keer per jaar geholpen moet gaan worden.

bij welke dierenarts ga je Slof laten helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben hem in venray laten controleren. ze zeiden in de opvang dat dat een kkda was, maar dat is nu veranderd. de kkda is overgestapt naar een andere da, dus is hij nu niet meer kk. maar nog steeds wel goed. maar omdat hij niet kk is, gaan we nu wel naar een kkda. verder weet ik niet of de opvang zijn zaakjes niet op orde heeft, misschien is ze vergeten duidelijk te zijn over wat er met slof zou kunnen gebeuren (en wat is gebeurd)

morgen wordt slof behandeld! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slof is nu in nijmegen bij de da. zijn gebit is echt heel erg slecht zei de da! zijn haken zouden eigenlijk alleen geslepen worden, maar hij had ook nog overbeet! zijn voortanden worden dus ook meteen getrokken. volgens de da zou het kunnen helpen bij de kiezen (die gaan ze proberen recht te draaien) daardoor had hij dus doorgroeiende tanden in de opvang, die zijn daar geslepen. eigenlijk hadden ze beter meteen daar kunnen trekken, maarja. we gaan het dus een keer proberen, maar als het dan nog steeds heel vaak moet, moet hij nog steeds weg :( de da denkt dat het wel wat gaat helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankje! het gaat al best goed. hij eet zijn biks, wat groente en wat hooi. nog niet zo veel als normaal, want eten zonder voortanden vind hij nog lastig. de pijnstilling gaat heel moeilijk.

we moesten hem een paar dagen binnenhouden, maar omdat hij het hier helemaal niet leuk vind, hebben we hem vanmorgen buiten bij de rest gelaten. vanavond gaat hij weer naar binnen. vanaf morgen mag hij weer bij de rest blijven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Dierenkliniek Dukenburg. waarom wil je dat eigenlijk weten? is niet erg ofzo, maar vraag ik me af;)

Heb je vraag toendertijd helemaal niet gezien, en kom hier toevallig nu even kijken.

Ik vroeg het uit belangstelling, maar zie dat je uiteindelijk op de beste plaats terecht bent gekomen hier in de omgeving.

Balen dat je nu weer een tandje terug ziet groeien. Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .