Ga naar inhoud

Bailey heeft EC..


Boefje

Aanbevolen berichten

Oei!! Nou de 19e was ze er nog en ze zei nog dat ze die spuitjes ook wel zelf had willen geven maar ze was in t weekend dus weer op een andere vestiging op een andere plek.. dus ik hoop eigenlijk dat ze straks weer terug is! Ze had niet gezegd dat ze er niet meer zou zijn. Wel dat ik gewoon moest bellen als hij diarree zou krijgen van de medicatie en weet ik het allemaal.. dus ik hoop echt dat ze er straks gewoon nog is. :s Ik was juist zo blij..ik dacht yes!! Een redelijk goeie bij mij in de buurt zodat ik het lopend of op de fiets kan doen!! Ik heb Bailey trouwens volledig weg moeten halen..tot gisteren deed ik ze af en toe nog ff onder toezicht bijelkaar totdat hij ook met Noellie ging vechten.. alleen Boef zijn trouwe vriendin waar hij al meer als twee jaar samenzit die had hem nog erg lief..maarja.. ik kan Boefje niet bij de rest weghalen.. wat als Boef en Bailey straks ook niet meer samengaan zit ik met twee aparte konijnen.. want dan kan ze niet meer terug in de groep. Maar Bailey is gelukkig vanaf het begin ook wel graag alleen geweest gek genoeg. Hij heeft altijd alleen gezeten op een boerderij en liet ook duidelijk zien dat hij niet van dat kleffe gedoe gedient was in het begin..Hij begon er wel aan te wennen hoor en hij vond het gezelschap ook wel fijn.. maar telkens als ik af en toe de rest erbij liet keek hij echt zo van..MOET DAT NOU? Terwijl als die alleen zat hij lekker ging graven en met balletjes ging gooien. En bij de rest gaat ie juist weer op een rustig plekje zitten in een hoekje. Dus ik denk dat hij het wel fijn vind zo..alleen hij eet nu ff weer niet omdat ik hem in een ander kooitje heb moeten zetten. Hij zat eerst in de ren maar hij vocht afgelopen nacht door de tralies heen met Juneau. Dus dat ging ook niet meer. Het neusjes contact is ook afgelopen. Nu kunnen ze elkaar nog wel zien..maar zit hij totaal apart. Zijn oogjes gaan niet mee zo gek heen en weer.. dus volgens mij is er vooruitgang. Zijn kopje neigt nog wel naar rechts af en toe..maar verslechterd is het zeker niet. Hij hoest af en toe ofzo..weet niet hoe je dat noemt doordat ik waarschijnlijk de ciseral verkeerd in zn bekje gespoten heb.. zucht.. lomperd ben ik ook soms.. maar hopelijk heeft hij het straks goed ' opgehoest, niest, weet ik het haha zo'n raar geluidje". HIj doet het nu niet meer..er zit nogal wat pauze tussen blijkt. Dus helemaal verslikt heeft ie zich niet anders had ik het wel gemerkt nu. Ik ga hem nu gewoon SS geven 10 gram sochtends en als die dat op eet 10 gram savonds..maar hij zal wel niet zoveel ervan eten.. dan ga ik gewoon wat dwangvoeren.. ik hou structuur aan van de andere konijnen.. ik raak er anders van in de war. En hij moet er ook maar weer aan wennen. Bovendien als ik verspreid dwangvoer geef over de dag..dan weet je ook niet meer of die wel uit zichzelf ook wat eet of niet omdat hij telkens geen honger heeft. Dus ik laat hem gerust ff een tijdje alleen met zn biks zitten en hooi. Als die honger heeft eet hij zelf wel hoor. Want dat kan die zeker, heb ik gisteren gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee he...keb het verpest.. ik had dus die drie daagse dex kuur... en ik had gisteren al 1x bij de DA gedaan...en vandaag had ik er naast gespoten..of er half in en er half naast..dat weet ik dus niet..en ik heb wel een extra naald meegekregen, maar weet niet of het kwaad kan als er al wat ingespoten is..want straks krijgt hij een overdosis...zucht.. fail...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm en nu eet hij weer slecht..gisteren at hij bijna als normaal..en vandaag wil die bijna niks.. zucht... waarom nou.. zelfs geen papje hij keert gewoon zn hoofdje af.. zo van weg met dat spul!! Terwijl je eigenlijk bijna niet meer kan zien aan hem dat hij ziek is. Hij doet niet meer raar met zn oogjes... zijn hoofdje gaat niet meer zo scheef of wat.. je merkt het bijna niet op .. ik weet nu niet of het weg is of dat het er nog een beetje is.. maar waarom wil hij aldoor niet eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren toch die derde dex injectie gegeven. En gisteren at hij wel redelijk, was bang voor vandaag omdat het waarschijnlijk door die injectie kwam waardoor hij beter wilde eten.. maar gelukkig ik kwam thuis..de ren vol met keuteltjes.. en zn bakje bijna leeg gegeten.. hij eet nog niet zoals het zou moeten, maar ik hoef hem niet te dwangvoeren. Hij doet niet meer gek met oogjes en hij ziet er weer zo goed als de oude uit. Dus zou wel heel gek lopen als die weer een terugval zou krijgen. Het is nog steeds een zwaar geworstel met die konijntjes en medicatie, maar goed.. we komen er wel. Degene waar ik het minste last van heb is Bailey. Haha. De konijntjes kunnen niet meer in hun ren. Bailey zat eerst in de ren omdat hij ging vechten met Juneau. Maar toen ook door de tralies heen. Daardoor had ik hem apart gezet, maar ik zag hem wegkwijnen..dus maar weer in de ren met wat ertussen zodat ze elkaar wel kunnen zien maar niet bijelkaar kunnen. Dit werkt prima..enige nadeel is dat de andere drie niet uit de kooi kunnen... nouja tis niet anders..van het weekend maar eventjes ze laten lopen en bailey tijdelijk in zn kooitje.. maar ik heb liever een gezonde bailey. Baal al genoeg dat ik ze straks weer moet koppelen... maar wel reuze blij als ik die kans mag krijgen om ze weer te koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even een update: Bailey lijkt langzaam weer de oude.. hij heeft gelukkig die darmstimulatie niet nodig gehad. Eerst deed hij er een dag over zijn normale portie biks op te eten en nu doet hij t binnen een paar uurtjes.. hij lijkt ook weer mee te willen doen met de rest..als ze helemaal opgewonden en wild heen en weer rennen als ze eten krijgen dan raakt bailey ook helemaal opgewonden en klimt zelfs tegen de tralies omhoog. Als die dan zijn bakje voor zijn neus krijg met biks kijkt hij er zo naar van is dit t!? Dus hij stort zich er niet op maar hij eet het wel gewoon na een tijdje. Zijn keutels zien er goed uit. Niet meer kleine spelde knoppen. Morgen ga ik even een nieuw drinkflesje voor hem kopen want hij drinkt nu uit een bakje..ik wil hem wel weer een keer uit een flesje zien drinken. Uit een bakje drinken zie ik hem trouwens ook niet doen, maar hij plast wel en hij eet veel natte groenten. Hooi eet hij ook. Af en toe lijkt hij nog wel eens te struikelen over zn eigen pootjes.. beetje lomp nog..zijn koppie oogt in ontspannen toestand nog wel een beetje scheef, maar hij kan het ook zeker wel recht houden. We zijn nu twee weekjes verder. Gelukkig hoef ik die andere drie konijnen niet meer mee te behandelen. Wat zullen zij er blij mee zijn. Ik mis ze wel heel erg..kan er nu slecht bij omdat Bailey er voor in de ren zit en er een hekwerk tussen gebouwd is dat ze niet bijelkaar kunnen. Dus uitgebreid knuffelen kan ik ze niet.. gelukkig hebben ze elkaar nog. Bailey geef ik wel de nodige kroelsessies. heeft die knuffel ook wel nodig. Zaterdag gaan ze verhuizen. Ben benieuwd hoe ze er allemaal op reageren.. erg spannend.. hopelijk gaat t goed komen en valt het reuze mee. Bailey moet ik nog twee weken behandelen en dan is het als het goed is klaar. Om de paar dagen zie ik verbetering in zijn situatie. Hopelijk dat hij binnenkort ook echt weer de eetlust heeft die ik van hem wil zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad, ben ook erg blij hoor. Ik had echt hele erge enge scenario's in mijn hoofd van een omtollende Bailey..oh my God dat had ik niet aangekund... ben zooo blij dat ik er op tijd bij was.. het was ook bijna alsof ik het letterlijk voor mijn ogen zag gebeuren dat hij die symptomen voor het eerst vertoonde.. ik merk ook echt gelijk in kleinste detail als er wat loos is.. manier van kijken, van doen, lopen..alles.. ik ken ze zoooo goed.. baal wel dat zn koppie nog wat scheef is.. gek genoeg kan hij wel zn hoofd rechthouden. Hoop dat het nog goed gaat komen. Ik ga ze allemaal een dikke knuffel geven! oooooooooooooh en ben zo blij dat ik die andere nijnen niet meer als worstjes hoef op te rollen in een handdoek op de vroege ochtend.. en ik niet meer om kwart over 5 sochtends voor het werk aan nog drie kwartier met die konijnen aan het rommelen ben met die medicijnen enz. Ik wilde met die verhuizing eerst hun oude spulletjes meenemen voor de geur..maar ik bedenk me ineens dat ik maar beter fris en fruitig kan beginnen..straks zit er ziekte in die spullen.. je weet t maar nooit.. Nou die geur van die konijnen zit gauw genoeg weer in die kamer.. waar ze in gaan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een opluchting! En misschien is het voor de nijnen ook wel goed om in een helemaal nieuwe omgeving straks weer samen te gaan wennen aan alles. Dan hebben ze een beetje steun aan elkaar en moeten ze allemaal weer hun eigen plekje vinden. Het zal voor jezelf ook wel lekker zijn om nu wat meer rust op te kunnen brengen om met je nieuwe plek bezig te zijn in plaats van alleen maar konijnenverpleegster te spelen. Succes en nog meer beterschap voor Bailey in de komende tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zeker, maar ik durf Bailey er nog niet bij te zetten....ik denk dat ze echt elkaar te lijf gaan.. zelfs in een nieuwe omgeving en ik weet niet of hij sterk genoeg is om dat al aan te kunnen een nieuwe koppeling.. dus ik denk dat ik het eerst even zo laat en als hij goed herstelt is in een andere kamer hun koppelen..misschien dat ik eerst alleen Boefje koppel of gelijk de drie weer.. ik weet t nog niet... Boefje is zijn eerste vriendinnetje..en zij zijn altijd een stelletje geweest voordat Juneau en Noellie erbij kwam..daarnaast hing Juneau er maar een beetje bij voordat Bailey weg ging. Misschien dat Juneau dan wat closer met Noellie kan worden.. maar ik zie t nog wel. Alles op zn tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In al mijn drama met verhuizing en alles had ik per ongeluk Bailey 'savonds ook zijn fenbendrops gegeven terwijl hij 's ochtends ook al heeft gehad..denk niet dat het kwaad kan... maar fenbendrops wordt over t algemeen gewoon alleen 1x per dag gegeven. Maar hij ziet er prima uit...vandaag heb ik hem voor het eerst uit het flesje zien drinken sinds dat hij ziek is.. had een nieuwe gekocht want mijn nijnen zijn kieskeurig..op een gegeven moment willen ze gewoon niet meer uit een flesje drinken..moet er een nieuwe komen..lol.. nou ja in elk geval..ik dacht nog van zou die nu wel drinken of niet? Maar hij doet t gewoon!! En hij eet lekker, hooi, biks, groenten.. hij zat vanochtend als een bolletje te slapen en toen rekte hij zich uit met een dikke gaap en de motor ging aan..hij huppelde alle kanten op en was zo levendig als wat. Nieuwsgierig enzo. Hihi schattie. Ditmaal kwam hij ook gelijk op zijn eten af en heeft ook echt gelijk gegeten. Niet alles in 1 keer op maar wel redelijk wat. Ben helemaal blij. Zijn scheef koppie zie ik ook niet echt meer.. ja soms zit hij gewoon chill en dan heeft ie wel een beetje scheef koppie, maar kan ook zijn dat hij gewoon scheef kijkt op dat moment. Konijnen zitten over t algemeen ook niet altijd recht. Ze kijken ook wel eens om zich heen enzo. Maar goed.. we zijn week drie pas begonnen en daarna nog een weekje. Ga er wel vanuit dat hij volledig hersteld..weer wat... kan niemand vinden die met mij naar de dierenarts wil om mijn drie andere nijnen te enten... ga nog wat proberen en anders moet ik maar weer afzeggen..zucht gaat lekker zo. Kan dus echt niet met drie konijnen op de fiets zover fietsen. Had al speciaal vrij gevraagd..en nog op mijn kop gekregen dat ik officieel niet eerste week na de zomervakantie vrij mocht nemen en eigenlijk de hele maand niet.. toch nog voor elkaar gekregen en dan krijg je zoiets.. stom gedoe.. waarom doen ze nooit een entdag op een zaterdag ofzo of later op de avond..ze snappen toch ook wel dat sommige mensen gewoon tot half 7 moeten werken en daarna nog een uur naar huis moeten!!? Tis maar 2x int jaar dat het hoeft te gebeuren.. nou ja tis niet anders..we zien t wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteravond plaste Bailey blauw :O ik schrok me een ongeluk. Gelijk spoedarts gebeld want t gebeurd altijd op tijden waar je niks kan..hij zei t gewoon aan te kijken als hij gewoon normaal gedrag vertoont en gezond oogt..nou ja nu zag hij er verder goed uit en at en dronk die en alles.. niks alarmerends verder dus ik voelde me ook niet overdreven paniekerig.. hij zei hou in de gaten of t zich herhaald..gelukkig daarna gewoon weer gele plas.. hmm hij had wel een groen met geel kruiptunneltje waar hij half overheen plaste op dat moment.. of hij heeft daar wat van opgegeten of het gaf af.. geen kruiptunnel maar dan :P verder gaat t prima met meneertje..hij moet nog een klein weekje zijn medicijntjes en dan ist klaaro... hij eet ook gelijk als ik zijn eten geef alleen zn bakje niet leeg..hmm.. dat gaat problemen geven als ik hem straks weer koppel met de rest..maar om heel eerlijk te zijn eet hij eigenlijk nooit echt super goed biks..hij is wel een klein konijntje maar haakt altijd als eerst af met eten... en dan vreet de rest alles op natuurlijk.. hij doet er gewoon wat langer over... maarja.. zal t gewoon aard van t beestje zijn of zou hij iets mankeren waardoor hij minder biks eet... eigenlijk heeft hij bijna altijd wel weinig biks gegeten..ook voor die ziek was... hooi en groenten eet hij heel goed en biks vind hij ook heerlijk alleen niet gelijk zoveel in 1 keer... hmm zit al beetje te denken hoe ik dat ga doen met koppelen.. zou het heftig zijn voor hem om hem over twee weekjes te koppelen met de andere drie weer? Moet ik daar nog even mee wachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .