Ga naar inhoud

Zeer ernstige sore hocks


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nog steeds mijn complimenten!

Misschien een ideetje, maar dat ken ik alleen bij mensen, dus weet niet of het bij een konijn kan. Ze leggen weleens een drain aan, zodat het pus eruit kan, ook al groeit 'de rest' van de huid dicht. Maar de pus van een/dit konijn is wel vrij dik, dus weet niet of het uberhaupt kan werken.

Veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goed en slecht nieuws..

IMAG0229.jpg

IMAG0230.jpg

Het abces is open.. Maar er zijn onder haar voorpootjes ook abcesjes ontstaan. Haar houding is ronduit verschrikkelijk en ze weigert haar achterpoten te gebruiken, niet alleen die met de sore hock maar ook de andere sleept ze mee. Als dat pootje 100% in orde was zou ze waarschijnlijk wel anders lopen, alleen de zieke poot mee slepen.

Naar mijn idee zou het ons moeten kunnen lukken om de sore hock onder controle te krijgen. Maar de andere problemen.. Morgenochtend neemt Marjanne (opvangaaenhunze) contact op met de eigenaren.. Wij zien het niet meer goedkomen namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja waarschijnlijk hangt het wel allemaal samen.. En wat komt waardoor? Heeft ze zo'n rare houding omdat ze niet op haar zere voetje wilde staan? Of zijn de sore hocks juist ontstaan door de houding? Is er nog een andere oorzaak? En de nieuwe abcessen, komen die ook door haar houding? Of is er gewoon iets mis in haar lichaampje.. Ze reageert niet op de AB die ze gehad heeft.. Het is echt heel sneu, we zijn al zo ver gekomen inderdaad.. maar die sore hock is duidelijk niet het enige probleem, en ook niet - zoals we eerst dachten - het grootste probleem..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is helaas niet anders, het lijkt alsof er zo maar abcessen ontstaan... en ze heeft al zo veel procaïne gehad, dus haar lichaam moet wel vol zitten met anti biotica.

het is heel sneu maar we geven een advies aan de baasjes en we hopen dat ze dat gaan opvolgen.

hopelijk leren ze ook dat een konijn echt een beter verblijf moet hebben.

Ik vermoed dat de rara stand van haar rug en het nu niet gebruiken van haar achterpoten (er zit wel gevoel en beweging in) het gevolg is van een te lage ren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gho wat vreselijk zeg. Procaine is geen kattepies als dat al niet meer werkt :erf:

Ik begrijp opgegroeid in een te laag hok, dan is waarschijnlijk haar skelet ook niet echt goed ontwikkeld en mogelijk daardoor een onnatuurlijke houding met als gevolg.....

Wat verdrietig, zou een dierenfysio nog enig advies kunnen geven? Die kan misschien goed kunnen voelen hoe het lijfje in elkaar zit en daar advies op kunnen geven. Geen idee hoor ik denk mee, vind het zo sneu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arm popje! Knap werk wat jullie tot nu toe hebben verricht.

Iris, ik weet dat je eerder zei dat het ons niet aangaat, maar ik ben tóch heel erg benieuwd of jullie je vermoedens omtrent oorzaak (te lage ren, gaas op de grond) van de SH hebben besproken met en teruggkoppeld naar de eigenaren? En vooral: hoe reageerden ze erop? Ben namelijk benieuwd of ze ontvankelijk zijn voor jullie suggesties. Eigenlijk snap ik ook niet goed waarom ze gaas op de grond hebben gelegd. Iedereen kan toch wel bedenken dat dat killing is voor zacht voetenwerk?

Als er gaas op de grond ligt, en altijd al heeft gelegen, lijkt het mij dat de houding van dit konijn ook kan komen door het ontzien van pijn. Gaas kan namelijk nogal snijden in de voetjes en dan ga je vaak raar lopen om aan die pijn te ontkomen. Indien dat lang genoeg doorgaat, krijg je vanzelf wel een permanente foute houding. Weet ik ook uit eigen ervaring met scheef lopen om aan pijn in mijn voet te ontkomen.

Ik hoop iig dat jullie nog een oplossing weten te vinden, maar als de abcessen blijven komen en ontstaan, lijkt het me ook geen konijnwaardig leven meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zielig voor dit beestje!

Ik weet niet of jullie 1 soort antibiotica gegeven hebben of misschien meer dan wat ik nu herinner uit het lezen van dit topic, maar het kan zijn, ook al komt er nog steeds pus uit, dat de antibiotica niet goed bij de oorsprong van van het probleem kunnen komen. (Bijv. bepaalde antibiotica kunnen abcessen niet goed binnendringen en/of werken niet goed als er geen zuurstof bij kan (is het geval binnenin een abces)) of werken niet tegen deze infectie?. (Aan de andere kant wordt, bij paarden met een ziekte waarbij abcessen kunnen voorkomen (droes), als er abcessen zijn, antibiotica gebruik juist afgeraden, omdat het de rijping van abcessen juist kan vertragen. Maar ik weet natuurlijk niet of dat hier ook zo kan zijn.)

Is er al eens een bacteriekweek gedaan, om te kijken welke bacterie het kan zijn? Misschien kan dat helpen, als antibiotica (wel) goed zijn, om de juiste te gebruiken.

Of misschien zou je de universiteit Utrecht kunnen bellen voor advies? Misschien hebben ze eerder zoiets meegemaakt?? Ik weet niet wat de kosten zouden zijn als je erheen zou gaan, maar neem aan dat bellen nog niets kost. Ze hebben een speciale afdeling voor vogels en bijzondere dieren, waar konijnen onder vallen (ik kan zo de website met telnr. geven).

Het zijn maar ideeen, ik ken de situatie natuurlijk niet zo goed als jullie.

In ieder geval heel veel sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als toevoeging aan mijn vorige bericht, zou het ook nog EC of iets dergelijks kunnen zijn, omdat ze niet meer wil lopen? Eerder liep ze nog wel toch? Dan ligt het ws. niet alleen aan verkeerde stand van haar rug etc. ?

Het is maar een idee, zoals ik al zei, kan ik de situatie natuurlijk niet goed inschatten. Veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsnog kan de verslechtering wel door de stand van haar rug komen. Het is mogelijk dat doordat ze bij ons meer beweging heeft gekregen er een wervel net ietsje is verschoven en er dus een soort hernia is ontstaan. Het is dus mogelijk. Ec zou ook een optie kunnen zijn, maar dan had het waarschijnlijk harder gegaan met de achteruitgang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .