Ga naar inhoud

Konijn plotseling lusteloos


LisaJoanna

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Ik wist niet waar ik anders met mijn vragen mee naar toe moest, maar ik hoopte dat jullie misschien iets meer zouden weten dat me kan helpen.

Ik ben de trotse eigenaar van een ontzettend lief, zes jaar oud voskonijn genaamd Mulan. Als ik haar buitenhok benader staat ze normaliter direct tegen het gaas aan en begint opgewonden heen en weer te rennen en als ik het hok open doe is ze meteen bij het deurtje, klaar om gevoerd te worden, of geaaid te worden.

Helaas was dat niet de ervaring die ik vanochtend meemaakte toen ik haar en haar zus (die na een ruzie gescheiden op een bovenverdieping woont) kwam begroeten. In het buitenverblijf van haar hokje staat een houten kistje gevuld met stro waar ze graag in zit. Normaal gesproken springt ze daar al uit als ze me aan hoort komen, nu bleef ze zitten, ook wanneer ik haar aanhaalde en eten kwam brengen. Een uur later ging ik weer kijken en was ze ergens anders gaan liggen, hoewel ze in de tussentijd dus verplaatst was, leek ze nog steeds erg lusteloos, al ging ze wel overeind zitten, maar ze kwam niet naar het deurtje. Het eten had ze overigens in de tussentijd niet van gegeten. Weer een uur later ging ik controleren en toen zat ze in haar binnenhok, waar ze overdag zelden zit. Toen ik daar het deurtje van opende bleef ze ook zitten en weer was het eten, inclusief een snoepje bovenop, niet aangeraakt.

Ik heb de websites en forums afgestruind naar informatie en symptomen. Behalve de lusteloosheid en het niet eten vertoond ze geen andere symptomen, zoals knarsetanden.

Natuurlijk zou ik het liefst direct met haar naar de dierenarts gaan, dit is echter helaas niet mogelijk, ik heb op het moment geen vervoer en de dierenarts hier in de buurt komt niet aan huis. Ik hoopte dat er misschien iemand op dit forum zou zijn die bekend is met dit ziektebeeld en me wellicht kan vertellen wat er aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee, een konijn wat helemaal niets wil doen (behalve af en toe verliggen), geen voer eet en zich heel makkelijk laat oppakken is zekers niet in zijn sas. Beste is inderdaad naar de Dierenarts en je nijn te laten onderzoeken. Liefst zo snel mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer in ieder geval om een dierenarts te bereiken, dit klinkt niet goed. Wat eet ze normaal allemaal? Hoe voelt ze aan (temp. in haar nekje kan je voelen zoals bij een mens op het voorhoofd - konijnen hebben een iets hogere temperatuur dan mensen normaal gezien)? Hoe voelt haar buikje? Maakt haar buik geluid als je je oor er tegen legt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor de reacties en de steun. Ik lees ze net pas, want na het posten op het forum ben ik toch stappen gaan ondernemen en heb gelukkig vervoer kunnen regelen, dus ik ben vanmiddag nog met haar naar de dierenarts gegaan. De dierenarts zelf kon niet iets zien of voelen. Zelf vermoedde ik gas. De dierenarts heeft een ontstekingsremmer en een middel om de darmbeweging te stimuleren meegegeven.

Ze is nog niet de oude, maar ik heb al wel wat verbeteringen gezien, ze was een tijdje wat actiever en komt nu ook alert over, in tegenstelling tot eerder en ze heeft al wat hooi, een worteltje en wat droogvoer gegeten, alhoewel niet met dezelfde snelheid en hoeveelheid als normaal. Tot ze weer beter is houd ik haar lekker binnen en geef ik haar de medicijnen, ze is echt een heldje wat dat betreft. De dierenarts heeft technieken uitgelegd om haar stil te houden, maar zoals altijd is ze zo tolerant dat alles soepel verloopt. Ik heb ook een spuit gekregen voor dwangvoeren maar ik hoop dat dat niet nodig zal blijken.

Ik hoop snel een berichtje te kunnen plaatsen met nieuws dat ze weer helemaal haar vrolijke zelf is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had laatst zoiets, mijn vriend lag te slapen en een van mijn konijnen had ineens ondertemperatuur! Om vier uur s' nachts natuurlijk.

Terwijl ik aan het zoeken was naar een taxi die nog wilde rijden, en dat lukte maar niet, knapte ze gelukkig op. Ze had 35,5 en anderhalf

uur later zat ze weer op 38 graden. Waarschijnlijk een reactie op medicatie die ze die dag had gekregen. En ik mijn vriend maar proberen

wakker te schudden, zucht, ja dat heb je wel eens hoor! (heb zelf geen rijbewijs en kan ook geen autorijden.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je konijn het redt. Als dat zo is dan komt het omdat je gelukkig toch stappen bent gaan ondernemen. Gas of verstopping is een situatie die er binnen 24 uur op of onder is en vooral de eerste uren tellen. Pijnstilling (= hetzelfde als ontstekingsremmer) en darmstimulatie zijn dan de belangrijkste stappen. Dat je konijn zich een klein beetje beter lijkt te voelen en wat eet is een goed teken. Hopelijk heb je morgen goed nieuws voor ons!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo konijnenvrienden,

Omdat zoveel mensen zo betrokken en behulpzaam gereageerd hebben, vind ik een update wel op z'n plaats en als iemand nog adviezen heeft hoor ik dat graag!

De nacht heeft ze doorgebracht in een krat op mijn slaapkamer, maar omdat ik haar binnen wil houden totdat ik zéker weet dat alles in orde is, heb ik vandaag weer wat gunsten ingerekend voor een ritje naar het tuincentrum, waar ik speciaal voor deze "ziekenboeg dagen" een riant konijnenhok voor haar heb gekocht, voorzien van stro, hooi, water, droogvoer en aanvullend groenvoer (met mate). Ook weer lekker bij mij op m'n kamer.

Mulan is nog niet helemaal haar springerige, gulzig etende zelf, maar de verbeteringen lijken zich gelijdelijk door te zetten. Ze eet met mate, voor de zekerheid heb ik haar met babyvoeding (wortelhapje) bijgevoerd, maar terwijl ik dit schrijf zit ze toevallig van haar droogvoer te smullen. Op een zorgwekkend half uurtje in de middag na, toen ze erg lusteloos en afwezig leek en ik ook wat traantjes van zorg heb gelaten, is haar activiteit ook meer toegenomen, inclusief rondsnuffelen, wassen en stro arrangeren. Ik ben ook nog nooit zo blij geweest om keutels aan te treffen :) die waren overigens wel klein, nog een teken van verstopping, zo heb ik gelezen, maar ik ben blij dat ze uberhaupt gekeuteld heeft.

Inmiddels heeft dit avontuur (hopelijk met happy end) me al dik meer dan honderd euro gekost, maar gelukkig heb ik altijd geld voor dit soort situaties. En als Mulan zich er door heen slaat is het het beste geld dat ik ooit uit heb gegeven. Ik las een verhaal op het forum van iemand die geen geld had om met haar zieke konijn naar de dierenarts te gaan, dat was zo triest... het konijntje had het ook niet gered en leek aan hetzelfde te lijden als Mulan...

De eerste, kritieke 24 uur zijn voorbij en vooralsnog is er alleen maar sprake van vooruitgang. Als iemand nog adviezen heeft hoor ik dat zeer graag en nogmaals allemaal bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad bewegen en hooi is het belangrijkste. Zolang ze nog niet optimaal eet zou ik gewoon zorgen dat er steeds brokjes staan. Wat geef je trouwens? SS is het beste voor lastige buiken.

Blijf ook de darmstimulatie geven tot ze weer helemaal normaal eet. Blijf goed op haar gedrag en op de keutels letten en hou haar temperatuur in de gaten (voelen of het warm is bij de aanplant van de oren). Masseer af en toe zachtjes de buik als ze dat toelaat. Zo stimuleer je ook de darmpjes en kun je meteen voelen als er weer iets niet goed zou zitten. Even geen snoepjes of fruit geven en alleen groente geven die ze wel al gewend was.

Na een flinke aanval kan het soms wel een dag of 3 duren voor ze er weer helemaal bovenop zijn.

De laatste gasbuik die ik hier heb meegemaakt koste me ruim 200 euro, maar het konijn heeft het toen wel gered, en daar gaat het toch om. Die aanvallen kun je een beetje vergelijken met een hartaanval bij een mens: grijp je meteen in, dan kan je er zonder schade vanaf komen; ga je tot de volgende dag zitten wachten, dan is de kans groot dat de patiënt het niet haalt.

Het is alleen zo raar dat een dag of drie later (en soms al enkele uren later) de patient er weer helemaal bovenop is en je je afvraagt waar je al dat geld aan uitgegeven hebt. Maar goed, die dingen horen bij het hebben van konijnen, dus ik accepteer het voortaan maar gewoon.

:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo konijnenvrienden,

Hmm, het gaat allemaal niet zo goed als ik gehoopt had... Mulan blijft weinig keutels produceren en minder eten dan ik van haar gewend ben, normaal valt ze alles aan dat eetbaar is, nu eet ze het wel, maar met mate. Ze is echter wel een stuk energieker en hoewel ik dit als positief beschouw levert het toch een probleem op. Het medicijnen geven is inmiddels vrijwel onmogelijk, ze vecht er echt tegen, zelfs de techniek van haar in een handdoek wikkelen is niet foolproof, zeker omdat ze zich nu flink verzet elke keer als ik haar op wil pakken. Het veroorzaakt haar allemaal erg veel stress, gisteren zat ze na medicatie bijna twee uur ineengedoken in een hoekje heel snel te ademen en als ik haar aaide zat m'n hand meteen vol haar. Omdat stress ook een belangrijke factor kan spelen bij weinig eten/drinken/keutelen heb ik de dierenarts gebeld en die heeft gezegd de medicijnen voor dit weekend achterwege te laten omdat het haar zo veel stress veroorzaakt. Naief als ik ben had ik eigenlijk na een volledig, stressloos etmaal wel verbetering verwacht, maar de situatie blijft hetzelfde.

Nu heb ik ook een paar keutels gevonden die als een kettinkje (van maximaal 3) aan elkaar zaten en dit komt waarschijnlijk door een verstopping door veel haar. een mogelijke remedie daarvoor was vers ananassap, zo las ik op het internet, dus dat ben ik meteen gaan regelen, maar het haar met een spuitje in de mond geven leidt tot hetzelfde gestresste verzet als bij het geven van de medicijnen dus heb ik 10 ml in haar 500 ml waterfles gedaan, maar daar heeft ze nog niks van gedronken... (gisteren dronk ze bijna 100 ml)

Ze krijgt onbeperkt hooi, maar daar eet ze niet veel van (heeft ze nooit gedaan), porties veldsla, heel klein beetje witlof en welke dag een (kleine) wortel. Ik geef haar ook wat biks, ik weet dat dat niet aangeraden werd, maar ze eet zo weinig hooi en behoorlijk weinig veldsla, dat ik haar toch wát moest geven dat ze wel redelijk eet (22 gram tussen gisteren eind van de middag en vanmorgenvroeg). Omdat we normaal altijd grappen dat ze zo'n vreetzak is, vroeg ik me af of wat ze nu krijgt/eet per etmaal misschien wel gewoon genoeg is:

- een (stuk) wortel van zo'n 25-30 gram

- een ontbijtkommetje/klein soepkommetje natgemaakt veldsla

- portie witlof à 1 of 2 postzegels

- 30 gram biks (met extra ruwe vezels, 18%)

- een klein beetje hooi (hoeveelheid is moeilijk in te schatten) en ze eet ook een klein beetje stro

Om het allemaal te relativeren: de dierenarts woog haar afgelopen dinsdag en kwam op 2.2 kilo

Komkommer heeft ze altijd lekker gevonden en krijgt ze ook regelmatig, maar ik las ergens op een site dat dat eigenlijk niet zo heel goed voor ze was, maar ben dat verder nergens tegenkomen.. denken jullie dat komkommer misschien een goede toevoeging nu is, gezien de hoeveelheid vocht?

Over de activiteit: kranten scheuren, hooi/stro verplaatsen, rondsnuffelen en wassen maar over het algemeen (60% van de tijd) ligt ze te rusten zoals ik haar normaal ook zie doen, gewoon zitten of liggen, alert met de oortjes omhoog. Vandaag heb ik haar twee uur losgelaten in de gang (daar is niks gevaarlijks om aan te knagen) en ze heeft zich al die tijd vermaakt met rondhuppelen, snuffelen, tegen de muren omhoog staan en in en uit haar "vervoerkratje" (een gewone boodschappen krat bekleed met karton en stro voor de gelegenheid) springen, totdat ik een einde aan de pret maakte omdat ze gedurende al die tijd niet dronk en slechts drie stukjes biks had gegeten en niet gekeuteld!

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moet eerlijk bekennen: normaal zit ze in haar buitenhok en hoewel ik meerdere malen per dag bij haar langs kom, observeer ik haar gedrag natuurlijk niet in dezelfde mate als ik nu doe (24/7). Ik vroeg me af of iemand enig inzicht heeft in hoe normaal haar activeit is en of ik komkommer, of iets anders, aan haar diëet moet/kan toevoegen...

Ik hoop dat er nog iemand reageert... het weekend is nu in volle gang en daar wordt ik nerveus van :aww: want ik kan nu niet met m'n vragen bij de da terecht, alleen voor spoedgevallen (en ik hoop dat dat niet nodig zal zijn!)

Nogmaals sorry voor het lange verhaal en alle vragen, maar ik wil er gewoon alles aan doen om haar er bovenop te helpen!

Alvast heel erg bedankt en groetjes,

LisaJoanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster krijgt last van groenten mischien krijg je konijn daar ook last van

in wortel zit veel suiker is ook niet goed

Je kan hooithee maken dan gaat ze misschien beter drinken

Of een bak neerzetten

Als ze niet lekker zijn willen ze vaak niet uit een fles drinken

Succes ik hoop dat het gauw verbeter

Maar ze eet wel dus dat is wel weer een beetje positief

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jrjsieben

Bedankt voor je reactie!

Mulan is veldsla (en andere slasoorten) gewend, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Ik zal voor de zekerheid geen witlof meer geven, daar is ze nog niet aan gewend.

Dat ze beter uit een bakje drinken tijdens ziekte had ik al eerder gelezen, dus ik ben toen meteen een bakje gaan halen. Ik betrap haar er net pas op dat ze eruit drinkt (yay!), voor de zekerheid heb ik de fles laten hangen en in zowel de fles als in het bakje zit een kleine hoeveelheid vers ananassap gemengd. Maar bedankt voor de hooithee tip, dat ga ik zeker voor de zekerheid maken, als dan morgenochtend blijkt dat ze weinig gedronken heeft zal ik haar dat geven :)

Wortel zal ik haar dan maar voor de zekerheid niet meer geven, dat zal ze niet leuk vinden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou da's allemaal niet fijn natuurlijk. De grootste zorg is dat ze niet keutelt dus, of te weinig/te kleine keutels en dat ze niet veel eet.

Het klinkt er naar, maar dat is mijn persoonlijke mening en ik ben geen dierenarts, dat de diagnose de lading niet dekt. Als ze een

verstopping zou hebben gehad, zou ze nu moeten opknappen. Maar dat doet ze niet, dan lijkt het me dat de diagnose niet klopt

of niet volledig is. Ik weet niet waar je woont, maar ik zou er een deskundigere arts bij halen, zoals in Utrecht of in Alkmaar te

vinden zijn.

Wat heeft de dierenarts onderzocht? En welke medicatie krijgt ze? Want dat is niet helemaal duidelijk uit je verhaal (of ik heb

niet goed gelezen hoor) Heeft hij haar gebit onderzocht bijvoorbeeld? Ze eet alleen zachte groentes, en een beetje hooi. Kan

komen door gebitsproblemen maar ook door maag/darmklachten. Als een konijn zich niet lekker voelt, is mijn ervaring dan,

dan is de volgorde van weer willen eten: kruiden, dan groentes/fruit, dan hooi en dan biks. Biks liggen wat zwaarder op de

maag, is mijn theorie.

Ik heb een hele goeie truuk om de medicatie toe de dienen, eigenlijk waterdicht. Je neemt een flinke pluk verse kruiden

die ze gewend is te eten. Hier is verse tijm favoriet. Dan kneed je die in een bal in je hand. Daar druppel je de medicatie

in. En die bal kneed je dan weer een beetje. Zodat de medicatie als sladressing op de kruiden zitten. Die eten ze hier

altijd meteen helemaal op omdat ze het zo lekker vinden. Bij groente werkt dat niet omdat ze vaak nog wat laten liggen

voor later. Als je erg veel druppels moet geven, kun je het ook in rucola sla verstoppen. Da's wat goedkoper.

Je vertelt wat haar activiteiten zijn, dat klinkt heel normaal eigenlijk voor een konijn. Een konijn wat erg ziek is, speelt

niet, ligt niet languit, staat niet op tegen de muut etc. Een erg ziek konijn zit met zijn poten onder zich met zijn kop

op de grond. Ze bewegen dan weinig, de oren voelen koud aan, en eten niets. Daar ben je dus nog niet, maar dat

kan zeker komen, bij konijnen kan het erg snel gaan. Wat ze eet is wel weinig, maar zeker niet te weinig om de

darmen stil te laten vallen.

Misschien een advies waar je goed over na moet denken, maar ik zou haar gewoon weer de normale hoeveelheid

biks geven. Als ze normaal gesproken erg weinig hooi eet, zijn de biks erg belangrijk voor haar darmfunctie. Die

bestaan ook voor een groot deel uit vezels. Misschien is ze wel een beetje opstandig omdat je haar zo weinig biks

geeft, dat ze daarom zich anders gedraagt. Ik weet niet hoeveel vertrouwen je hebt in je dierenarts, maar hij kan

iets gemist hebben. Als hij haar niet erg grondig onderzocht heeft, is die kans groot bij konijnen, dat gebeurt erg

vaak helaas. Ik vind hier ook vaak aan elkaar geregen keutels, dat is niet meteen een teken dat ze een verstopping

hebben, het kan wel. Ik heb een aantal langharige konijnen en die houden niet van kammen.

Je vertelt ook dat ze erg onhandelbaar geworden is. Het zou kunnen dat je zelf gestressed raakt door het dwang

voeren van de medicatie, en dat dat weer een impact heeft op je konijn. Dat is bij mij wel zo. Daarom heb ik

die truuk bedacht met die kruiden, stress weg! Er zijn druppels die kalmerend werken voor konijnen, verkrijgbaar

bij de DA drogist, die heten Rescue Remedy van Bach. Wat ook helpt, is heel zachtjes tegen ze praten eerst. En

dan op de grond gaan zitten, even knuffelen. Maar goed, het komt door dat dwangvoeren natuurlijk. En

misschien is dat niet eens meer nodig als mijn truuk werkt voor jouw konijn.

Ik zou haar ook meer groentes aanbieden, wil ze geen andijvie? Komkommer, heel gezond! Ik weet niet waar je

dat las dat dat niet goed is maar dat klopt niet hoor! Sommige konijnen drinken bijna niks, omdat ze genoeg

vocht binnen krijgen door gras en groentes. Je kunt ook wat vers gras afknippen voor haar. Verse of gedroogde

kruiden. Ik weet wat het is hoor, om bij het hok te zitten van een konijn wat niet genoeg eet. Steeds dingen

aanbieden, en hopen dat het gegeten wordt. Ik zou haar geven wat ze wil, dus de biks.

Nou hoop dat je er wat aan hebt, hopelijk zijn er meer mensen die je kunnen helpen. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met Dolly eens dat hier meer aan de hand is. Omdat ze wel eet en actief is, maar niet genoeg eet en slechte keutels heeft, vraag ik me ook af of er niet iets met haar gebit is. Zeker ook omdat ze blijkbaar erg weinig hooi eet. Als ze beginnende haken zou hebben waardoor ze minder is gaan eten, zou dat ook de aanval die ze net gehad heeft verklaren. Maar zolang het onderliggende probleem niet opgelost is, loop je het risico op weer zo'n aanval.

Of 30 gram biks genoeg is hangt van de soort biks af. Gewone biks moet je 25 gram per kilo konijn geven, dus dat zou ik jouw geval 55 gram zijn.

Maar geëxtrudeerde biks (zoals SS) hoef je maar 15 gram per kilo konijn te geven, dus dat zou 33 gram zijn.

Maar als ze slechte keutels heeft, dan eet ze toch blijkbaar te weinig!

Misschien toch eens een DA naar haar gebit laten kijken (als hij met een kijkertje niets ziet, dan zal ze onder narcose moeten om echt goed achterin te kunnen kijken) en haar verder helemaal nakijkt op eventuele andere oorzaken van haar slechtere eten.

Maar omdat ze verder wel vrolijk en actief is, is een probleem met het gebit (zoals beginnende haakjes) waar ze alleen last van heeft als ze eet, de meest logische verklaring op dit punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dolly en Bianca,

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik heb nog nooit eerder met één van mijn konijnen naar de dierenarts gehoeven, maar ze staat wel op de lijst op dit forum als konijnkundige DA aangegeven. Tijdens het bezoek heeft ze haar buikje gevoeld, met een stethoscoop haar darmen beluisterd, d'r temperatuur (anaal) gemeten, met een apparaatje in haar mond gekeken en haar gewogen. Geen enkel van deze methodes leverde iets op, op zich goed, natuurlijk, maar er is overduidelijk nog steeds iets mis, dus dat betekent dat ze de oorzaak niet heeft kunnen vinden en dat is zorgwekkend. Voor de zekerheid kreeg ze een spuitje Carprofen en Cisaral en deze beide medicijnen heb ik met een voer-spuitje mee naar huis gekregen, maar zoals ik al zei belde ik vrijdag en raadde de DA aan even te stoppen vanwege de stress. Dat kan zeker ook door mij komen, aaien e.d. vind ze fijn, maar oppakken heeft ze nooit leuk gevonden, dus dat heb ik maar gelaten, het resultaat is dat zowel zij als ik daar niet aan gewend zijn. Dus zij stribbelt tegen alsof haar leven er vanaf hangt en ik ben bang haar pijn te doen :(

Dolly, je zei dat als ze een probleem met de tanden hebben dat biks zo'n beetje het laatste is wat ze zou eten, maar biks (Hope Farms Rabbit Supertrio) is hier juist het eerste. Ik hoop dat dat goed nieuws is. Helaas eet ze niet zo veel als normaal, ik heb haar telkens 60 gram gegeven, mocht ze meer willen eten, dan had dat gekunnen, maar zoals ik zei eet ze er helaas maar zo'n 30 gram van per etmaal. Al moet ik hoopvol melden dat het erop lijkt dat ze sinds de weging van gisteravond er meer van heeft gegeten, dus ik ben benieuwd hoeveel de weegschaal vanavond aangeeft hoeveel er over is. Ik zal het laten weten, hopelijk goed nieuws!

Gezien de korte keutel kettinkjes die ik vond ben ik haar sinds gisteren regelmatig gaan borstelen, dit staat ze redelijk toe en als resultaat merk ik dat ze zichzelf minder likt (ze wast zich nog wel, maar voor het borstelen naar mijn idee wel érg vaak), dus misschien krijgt ze inmiddels ook minder haar binnen. En in haar water (ze heeft zowel een bakje als een flesje) heb ik vers ananassap gemengd en daar drinkt ze wel redelijk van.

Dolly, ik ga je truuk met de kruiden zeker proberen, hopelijk werkt het bij Mulan. Ik moet alleen nog kruiden vinden naar haar smaak, van de peterselie moest ze vrijwel niks...

Het is allemaal zo verwarrend en zorgwekkend, ik ben blij dat ik in ieder geval hier altijd vragen gaan stellen en nog maals érg bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen meteen de DA bellen en vragen wat zij voor advies heeft.

Ik hoop zo dat alles goed komt en ik moet ook maar blijven hopen, aan iets anders kan ik nu echt niet denken...

Ik ga trouwens meteen wat komkommer voor haar halen, vreemd dat zo'n site zei dat het slecht was, ik vond het ook al raar. Als het slecht zou zijn had ze jaren geleden al ziek zijn geweest want ze krijgt het sinds ik haar heb met regelmaat.

Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie steun en adviezen,

Lisa Joanna

PS: Terwijl ik dit schreef at ze biks en nu zit ze van haar water met ananassap te drinken :) Fingers crossed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!

Toevallig heb ik precies hetzelfde probleem met mijn Poekie vandaag. Natuurlijk weer in het weekend, net als 5 maanden geleden. Vandaag ook geen vrolijke reactie op mij en het eten wat ik voor hem had. Gelijk de dierenarts gebeld en nu ligt Poekie bij te komen van de narcose, hij had weer een fikse haak op de tanden. Dacht ook dat het gas was, maar net als de vorige keer weer haakjes! Kosten weekendtarief in totaal bijna 150,00 euro. Als het om het half jaar een beetje blijft is het geen probleem, maar als het steeds vaker terug komt moet ik helaas een keuze maken of dit wel voor Poekie en ons het beste is :no:.

Nu wachten tot de DA belt om hem weer op te halen! Raar dat jou DA niet over haakjes is begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien gelijk op SS zetten

Of heeft hij al een biks waar hij oed op moet kauwen

Hoi hoi!

Toevallig heb ik precies hetzelfde probleem met mijn Poekie vandaag. Natuurlijk weer in het weekend, net als 5 maanden geleden. Vandaag ook geen vrolijke reactie op mij en het eten wat ik voor hem had. Gelijk de dierenarts gebeld en nu ligt Poekie bij te komen van de narcose, hij had weer een fikse haak op de tanden. Dacht ook dat het gas was, maar net als de vorige keer weer haakjes! Kosten weekendtarief in totaal bijna 150,00 euro. Als het om het half jaar een beetje blijft is het geen probleem, maar als het steeds vaker terug komt moet ik helaas een keuze maken of dit wel voor Poekie en ons het beste is :no:.

Nu wachten tot de DA belt om hem weer op te halen! Raar dat jou DA niet over haakjes is begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .