Ga naar inhoud

DRINGEND HULP GEZOCHT! --- Ontstoken Ogen?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hè? Hoezo? Niet zomaar wat proberen natuurlijk maar als je het geleerd hebt kun je dat wel doen hoor als je er geen problemen mee hebt.... Zou het zelf niet kunnen. Als je het goed doet in 1 klap lijden ze niet tegen een prikje kunnen ze vechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben heb je geen gevoel in je lijf als je zoiets kan doen

Dan maar een spuitje

Hè? Hoezo? Niet zomaar wat proberen natuurlijk maar als je het geleerd hebt kun je dat wel doen hoor als je er geen problemen mee hebt.... Zou het zelf niet kunnen. Als je het goed doet in 1 klap lijden ze niet tegen een prikje kunnen ze vechten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een rarae vraag hoor, maar heeft de DA vastgesteld dat er sprake is van MYX?

Wanneer dit zo is neem ik aan dat je zelf ook een mening hebt en actie kunt ondernemen? ook al zijn het de konijnen van een ander en willen de ouders van de desbetreffende persoon niet voor de kosten opdraaien, kan je zelf toch wat doen?

raad van de DA of van hier aannemen bijvoorbeeld, zodat de nijnen een lijdensweg bespaard blijft.

kortom: Ga jij zomaar akkoord met wat de ouders zeggen of doen of doe je zelf er iets aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb je gelijk in

Er wordt niet naar een dierenarst gegaan dus er kan niks vastgesteld worden

Ik zou de dierenbescherming inschakelen

Maar ja het is zijn vriend

Moeliijk

Misschien een rarae vraag hoor, maar heeft de DA vastgesteld dat er sprake is van MYX?

Wanneer dit zo is neem ik aan dat je zelf ook een mening hebt en actie kunt ondernemen? ook al zijn het de konijnen van een ander en willen de ouders van de desbetreffende persoon niet voor de kosten opdraaien, kan je zelf toch wat doen?

raad van de DA of van hier aannemen bijvoorbeeld, zodat de nijnen een lijdensweg bespaard blijft.

kortom: Ga jij zomaar akkoord met wat de ouders zeggen of doen of doe je zelf er iets aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En gelukkig zijn we hier geen slachthuis. Voor dat soort zaken bel je een dierenarts, anders is het ronduit dierenmishandeling.

Ben ik het helemaal mee eens zo iets doe je toch niet.. We zitten hier op het forum om elkaar te helpen op een juiste manier en niet hoe je een dier moet mishandelen ! Gewoon de dierenambulance bellen en die diertjes oplaten halen snap dat het moeilijk is omdat het je vriend is.. Maar als ze die beestjes er zo bij laten zitten en dan lekker op vakantie gaan was voor mij de keuze makkelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig denken we weer na.

Als ik voor mezelf spreek...maarja wie ben ik....ook al zijn het mijn dieren niet, als ik geldelijke kosten zou maken om dierenleed te voorkomen, dan zou ik at doen. Ik zou ZELF verantwoordelijkheid nemen.

Vooralsnog weten we niet wat de DA heeft gezegd en of er een diagnose is gesteld door een DA. Dat is wat er moet gebeuren waarna er verstandig en verantwoordelijk gehandeld dient te worden.

Tot die tijd kunnen we alleen maar vragen of hij meer nieuws weet en vragen wat hij er al aan gedaan heeft. Het is goed om BB in te schakelen, maar dat is een eerste stap en wij zijn geen DA's ( alhoewel er wel DA's actief zijn op BB volgens mij )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dier mishandelen? Wat is dat voor onzin dus jullie vinden slachthuis ook dierenmishandeling? Blijkbaar wel, zou wel heel erg zijn dan als je vlees zou eten. Ik geef hier ook niet de voorkeur aan maar als TS niet naar de DA gaat moet er toch wat gedaan worden in ieder geval met de dieren die ziek zijn. Maar ik heb geen idee of TS überhaupt iets met dieren heeft. En als TS wel gaat en alle dieren moeten afgemaakt worden dan is 25 dieren inslapen nogal prijzig als eigenaar in kwestie het niet wil betalen. Als TS het zelf niet kan weet ie miss iemand die het wel kan. Maar eerst moet je er zeker van zijn of het myx is en dan is het nog de vraag je ze dan allemaal dood moet maken evengoed zitten er een paar tussen die het niet krijgen. Kun je beter alleen de dieren doen die de eerste symptomen krijgen voordat ze de lijdensweg ingaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus het was bij de eigenaar al bekend eerder dit jaar???? en dan jou met de zorg belasten terwijl je niet weet wat er speelt? Vind ik eerlijk gezegd niet netjes tegenover jou en die arme beestjes lijden onnodig terwijl hij dat misschien grotendeels had kunnen voorkomen door apart zetten van de gezonde beestjes. Vind het ook wel sneu dat jij nu met dit probleem van myx wordt opgezadeld want het is niet niks..........

Zou inderdaad contact met die vriend van je opnemen want het is zijn verantwoording, het zijn zijn konijntjes en die opmerking van de vader van je vriend dat er toch niks meer aan te doen valt ( maar dan wel na diagnose van een dierenarts), dan sluit ik me bij dolly aan en bespaar ze de ellende van het ziekteverloop. Ik zou nooit op vakantie gaan als mijn nijntjes zo ziek zouden zijn, echt nooit..........

Ik wil jou veel sterkte wensen want je probeert er wel het beste van te maken door hier bij bb te komen met je vraag , en dat zegt een hele hoop over jouw toewijding aan die nijntjes :cool: en dan zijn het nog niet eens jouw nijntjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ben ik ook wel benieuwd naar. Het had voorkomen kunnen worden door ze gewoon te enten.....

idd.. of geen 25 konijnen als je toch al weet dat je van je ouders er niet mee naar de da mag gaan.. hoop dat er snel wat gedaan wordt en die beestjes niet langer hoeven te lijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej allemaal, sorry voor mijn late reactie.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de Dierenarts, en volgens haar is er inderdaad niets aan te doen: 100% dodelijk.

Ik heb wel de tip gekregen om iets tegen de muggen neer te leggen, om verdere infectie via muggen te voorkomen.

Na een 2e telefoontje (het zat me nog niet helemaal lekker) heb ik gevraagd hoeveel het koste om 1 konijn in te laten slapen, misschien dat ik dan zelf voor de kosten op kon draaien. Helaas kwam ik erachter dat dit €35,70 is per konijn! Dus nu gaat ze kijken of ze kan regelen dat het goedkoper wordt, als het ware een package deal. Klinkt misschien een beetje cru, maar €35,70 per konijn, voor dieren die niet eens van mezelf zijn, vind ik echt te veel.

Zodra ik meer weet, plaats ik weer een berichtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net weer een telefoontje gekregen van de dierenarts. Ze heeft het nu zo geregeld dat ik voor 2 konijntjes moet betalen, en daarvoor alle zieke konijntjes in de komende 2 weken mag komen brengen en in laten slapen. Dit doe ik natuurlijk niet bij alle konijnen, maar alleen bij degenen die écht ziek zijn. Dit komt dus uit op een eindbedrag van €71,40, om alle zieke konijnen een rustige dood te geven.

Ik ga de ouders van de vriend van me vragen of ze er niet tóch voor willen betalen (voor de zoveelste keer, maar waarsch. zeggen ze toch weer nee). Wanneer ze dit niet willen ga ik het gewoon zelf doen. Ik voel me hier totaal niet fijn bij, maar ik wil de konijntjes die lijdensweg besparen.

Zijn hier toevallig mensen die een kleine bijdrage willen leveren? Dit zou me erg helpen. Als niemand wil, begrijp ik dat uiteraard volledig. Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .