Ga naar inhoud

Starlight waarschijnlijk Sore Hocks..?


Stampyy

Aanbevolen berichten

Ja, inderdaad.. Ik las ook ergens dat ze open konden gaan?? o_O Dat moet ik ech tniet hebben..

Volgens mij hebben wij nog wel katoennen doeken.. Ik zal mama zo eens vragen, die komt zo thuis.

Ik vind het persoonlijk deze week helemaal niet erg om om de paar uur die plasplek te verschonen, ik ben deze hele week vrij van 't werk en heb alle tijd. Maar volgende week ben ik 2 weken op vakantie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Elke paar uur de plashoek verschonen is niet echt een (permanente) oplossing. Ik zou er gewoon een toiletje inzetten en daar een ander soort bodembedekking indoen. Ik gebruik voor mijn konijnen buiten stropellets (via Zooplus te bestellen) en binnen houtkorrels. (Die absorberen net zo goed, maar bij houtkorrels heb je net (nog) wat minder last van geurtjes.)

Feline heeft ook gauw last van sore hocks maar die heeft helemaal geen problemen met deze korrels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me goed voorstellen, dat je het niet erg vindt om elke paar uur die plek schoon te maken, want dat heb je voor je beestje over. Maar het lijkt mij slimmer om een permanente oplossing te zoeken. Is handiger als je straks op vakantie bent en later als je weer naar school gaat ook.

Vraag het straks inderdaad eens aan je moeder, of zij nog wat heeft wat je mag gebruiken. En anders kun je bij bv. Zeeman ook goedkoop aan handdoeken of lakens komen. Als het dus maar katoen is. Lakens, handdoeken, tafellakens...... Het voordeel is, dat je die dingen makkelijk wassen kunt en dus kunt hergebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag handdoeken van mama gebruiken. Katoenen ;) De pawwax heb ik net binnen gekregen, ik moet nu weg en eind van de middag ben ik er weer. Dan dat even doen.. En ik zal ook even kijken wat ze met dat toiletje doen.. ze zijn niet zindelijk, maar doen het wel in 1 hoekje.. k ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Zazou vorig jaar regelmatig een natte kont had, kreeg hij ook van die rode plekjes op de hakjes, ofwel beginnende sore hocks.

In zijn binnenkooi had ik soft-cotton als bodembedekking gebruikt, wat kennelijk heel fijn voor de pootjes was.

In het toilet leg ik houtskorrels, omdat deze naast vocht ook geurtjes absorbeert. Ideaal voor binnen ;)

Ondertussen zijn zijn beginnende sore hocks weg & leg in hennepvezel in zijn binnenkooi.

Dit absorbeert ook heel goed, wat gewoon heel belangrijk is voor hem.

Mss is zoiets ook handig voor Starlight strax?

Fijn dat je kantoenen doeken mag lenen van je mams :)

Deze kun je iedere keer uitwassen, wat heel handig is & kan schelen in de kosten.

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker baasje ben ik.. Stamper heeft het ook :( En nu? Ik zag het de vorige keer niet, doordat ze een dikke laag 'voethaar' (of hoe je dat mag noemen...) heeft, dus ik goed bekijken.. waren het echt al van die roze 'bultjes' zeg maar.. volgens mij iets erger dan Starlight.. probeer morgen even of vanavond een foto te maken. Nu heb ik bij haar in de ren dus allemaal zand liggen.. moet ik dat zand allemaal weg halen en handdoeken daar neer leggen? En haar ook behandelen met pawwax? Of maakt het niet zo veel uit omdat ze zoveel voethaar heeft.. maar ja.. anders had ze ook geen sore hocks waarschijnlijk... En Quentin heb ik dus ook dírect grondig na gekeken, die had er helemaal geen last van.

Bij het koppel staat het wc'tje nu in het hok. Ze vonden het wel interessant, maar deden er nog niets mee. Ben benieuwd hoe het straks is, het staat nog los. Ik maak het zo even vast.

pff.. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het met het gewicht van de dames? Overgewicht kan zeker een rol spelen bij sore hocks..Aangezien jouw konijnen niet (constant?) op tegels lopen maar juist vrij zacht op stro en zand, en ik aanneem dat je het hok goed schoonhoudt is dat in mijn ogen de enige optie die overblijft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Starlight wás altijd 2,9.. dat was best veel..althans.. dat vond ik voor een normaal ras? Ze is nu rond de 2,1. Stamper was altijd rond de 1,9.. was ook wel beetje veel, ze is niet echt een dwerg.. maar zit tussen normaal/dwerg in en is nu 1,6.

Al hebben ze wel een tijdje op stenen gelopen.. Maar dan zou Quentin er toch ook last van moeten hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoeft niet, niet elk konijn is er even gevoelig voor. Het kan genezende SH zijn, want bij Stamper ziet het er wel rustig uit in ieder geval.. het oogt niet vuurrood.

Wat belangrijk is, is dat je onder stro altijd iets van bijv. vlas/aubiose doet zodat het vocht goed word opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, dat hoeft niet. Hier is Feline de enige die er last van heeft. En niet van tegels, maar als ik ze naar binnen haal dan worden haar hakjes kaal. Door Calendulan te smeren trekt dat bij; tot ze weer naar buiten gaat, dan wordt het even weer erger. Volgens mij kan zij gewoon niet tegen verandering van ondergrond.

Nou ja en Fred heeft ook sore hocks af en toe maar dat is duidelijk onderdeel van de urinebrand zeg maar.

Ik vind ze niet overdreven zwaar klinken voor hoe ze er uit zien overigens..

edit; ik was vegeten op verzenden te klikken dus mijn reactie is op jouw reactie voor die van Aniek :P en dat kun je in de dierenwinkel wel krijgen ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het van Stamper is van op de tegels lopen, het oogt niet nieuw maar herstellend zo op het eerste gezicht. Natuurlijk moet je het in de gaten houden, maar in principe zou je kunnen zeggen kijk het even aan met zand en in bovenhok onder stro bijv. vlas doen. Ik vind namelijk dat het er vrij rustig uit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dan ga ik d'r even nieuw zand in doen.. had net alles weg gehaald, naja. Maakt niet uit, eens in de zoveel weken doe k d'r toch nieuw zand in. Moet nog even kijken hoe ik dat verder op ga lossen.

Ik zal deze week even kijken naar dat andere bodembedekking;) Dankjewel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mama helpt mij met het insmeren en ik pakte Starlight dus.. op haar voetjes zat urine.. dus waarschijnlijk was ze wel weer in het plasplekje gaan zitten. Ik denk dat ik morgen het toiletje eruit haal, want ze plassen er nu voor.. dat heeft dus weinig zin. En ik haal morgen wel van dat adsorberende spul op.. of zo.. Hebben we dat bij de pets place of bij de welkoop?

Papa had het over speciaal zaagsel voor de kippen.. wat beter was dan gewoon zaagsel zeg maar.. kan ik dat ook proberen..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon echt goed absorberend spul nemen... met zaagsel had ik altijd een hele plas urine in het toilet liggen...

Ik heb nu houtkorrels en dat absorbeert geweldig, neemt veel vocht op en voelt niet zeiknat aan.

(Tja, niet opletten, soms zit ik inderdaad met m'n handen in 't konijnentoilet...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaal tevreden met de geperste houtkorrels...Doerak doet zijn watervalletjes netjes in het toiletje en het absorbeerd echt goed. Kodi had het vroeger ook in de kooi en toen hij hier een daar wat ongelukjes had (tijdens zijn slaap) was zijn bodem toch droog.

Mochten je nijnen het te hard vinden kun je er altijd wat opleggen (hooi, hennepstrooisel oid).

De houtkorrels kunnen we gewoon bij de dierenzaak/intratuin halen op de katten afdeling. Ongetwijfeld zal Welkoop/Boerenbond het ook hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Maaike er een keer op betrapt toen het allemaal net schoon was, maar na één keer ga ik niet switchen ;) Milo graaft er vaak in als het net schoon is.

Ik maak mij eerder zorgen om de hoeveelheid karton die ze op smikkelen hier :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .