Ga naar inhoud

Sem heeft de anus door middengebeten


Sherrifke

Aanbevolen berichten

hahahhaha,

hoeveel konijnen heb je in totaal 4 toch?

sorry voor het offtopic maar vroeg het me even af,

maar stel je gaat haar niet herkoppelen aan fritz(wat ik heel goed begrijp) dan koppel je haar aan niemand meer?of een ander konijn nee toch?

Ik heb inderdaad 4 konijnen. 2 binnen en 2 buiten. Als Fritz niet terug kan bij Sem, dan kan ik geen ander konijn bij Sem zetten. Om dezelfde reden dat Sem niet bij Fritz kan zijn eigenlijk. Een andere mogelijkheid is nog om Fritz aan Sherrif en Shief te koppelen. Maar de harmonie tussen deze twee is zo goed, ik vrees dat dat alleen maar ten nadele van dat koppel komt.

Sem alleen houden.. lijkt een optie, maar in september ga ik het ( hopelijk ) erg druk krijgen, en dan kan ik haar niet de aandacht en energie geven die ze wel verdient. Dus als Sem met een maatje komt te zitten, is dat haar Fritz.

Ik ga nu naar de DA om het een en ander te bespreken en hopelijk wijzer te worden over de oorzaak ( hopelijk een prolaps )...

Zometeen een update..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Daar zijn we weer!!

De wond ziet er goed uit. Flink wat korstjes. De geschoren huid ziet er een beetje geïrriteerd uit. Mogelijk door de urine, maar deze heeft geen effect op de wond. Ik mag de wond zalf ook ook op de huid smeren voor de vitamine A. Samen met de DA hebben we haar wond schoongemaakt en de zelf erop gesmeerd. Tevens ook samen de antibiotica gegeven. Toen werd voor haar ook duidelijk hoe hard Sem tegen kan stribbelen. Doordat Sem wild werd had ik opeens de hand van de DA in mijn gezicht. :lol:

De pijnstilling hebben we ook maar niet gedaan. Deze heeft ze weer in de injectiespuit in de spier gekregen.

We hebben afgesproken dat ik nu geen pijnstilling meer geef. Tenzij ze tekenen van pijn vertoont. De antibiotica moet ik wel blijven geven tot deze op is. Vrijdag om 15.00 uur mogen weer terug voor nog een controle. De kap houden we nog een paar daagjes om voor de wond rust te geven.

Een prolaps is uitgesloten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een stom vraagje wat is prolaps?

fijn dat het goed gaat!!

maar eve over dat koppelen, ik denk maar zo nooit ''stoken'' tussen iets wat goeds gaat, zou natuurlijk zonde zijn,

hopen dat alles goedgaat en sem hier mee heeft geleerd, en we over een paar weken maanden/ nieuwe foto's te zien krijgen van een nietrijdende sem met een verliefde fritz!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan had mijn *Rakker* vroeger een prolaps gehad....

Maar fijn dat het zo goed gaat met Sem!

Met haar 6kg zal ze idd wel behoorlijk sterk zijn ;)

Gelukkig kunnen ze ook medicatie via injectie toedienen, scheelt een hoop stress.

Groot gelijk dat je de kap nog eventjes omlaat nu de wond fijn aan het helen is.

Alleen een vervelend dilemma waar je nu voor staat of je Sem & Frtiz weer kunt herkoppelen.

Hopelijk vind je hier snel een oplossing voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan had mijn *Rakker* vroeger een prolaps gehad....

Maar fijn dat het zo goed gaat met Sem!

Met haar 6kg zal ze idd wel behoorlijk sterk zijn ;)

Gelukkig kunnen ze ook medicatie via injectie toedienen, scheelt een hoop stress.

Groot gelijk dat je de kap nog eventjes omlaat nu de wond fijn aan het helen is.

Alleen een vervelend dilemma waar je nu voor staat of je Sem & Frtiz weer kunt herkoppelen.

Hopelijk vind je hier snel een oplossing voor!

Ik ga vanavond met Sef overleggen. Ik denk dat ik toch voor een herkoppeling ga. Sem verdient een vriendje. Fritz verdient een vriendin(netje) Dan wil ik liever met Fritz proberen, dan Fritz "inruilen". Sef heeft een objectievere kijk en daarbij is hij ontzettend goed met het gedrag van konijnen. Mocht het echt niet gaan, dan is het in ieders geval geprobeerd.

Eerst maar eens een strategie bespreken en de uitvoering zal nog wel even op zich laten wachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een prolaps is een verzakking. Dan komt een stukje van de endeldarm naar buiten.

Corrigeer me als ik het fout heb, maar ik geloof dat je het kunt vergelijken met een aambei.

Ik herinner me een topic waarin iemand het vergeleek met een aambei, maar die persoon had het volgens mij verkeerd. Maar zo komen misvattingen in de wereld, dus ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je even corrigeer in je eigen draad, Simone? Tis niet persoonlijk, maar volgens hoef ik daar bij jou ook niet zo bang voor te zijn ;)

Een aambei is een bloedstolsel in een bloedvat in de anus. Het ziet er uit als een paarse knikker onder de huid. Hij kan zowel net aan de buitenkant als aan de binnenkant van de sluitspier zitten. Aambei jeuken en doen pijn, maar het stolsel lost op den duur vanzelf weer op (maar dat gaat sneller met speciale aambeienzalf die het stolsel afbreekt en een beetje verlichting geeft van pijn en jeuk).

Een anale prolaps is een verzakking van de endeldarm. De hele endeldarm of alleen het slijmvlies is dan losgeraakt van de darmwand en wordt met de ontlasting mee naar buiten geduwd. De darm is dan dus nog wel heel, maar zit niet meer op zijn plaats en steekt een stukje naar buiten. Dit moet doorgaans operatief worden gecorrigeerd.

Zowel een prolaps als aambeien kunnen ontstaan doordat er te hard 'geperst' worden en komen daarom ook vaak samen voor, En wellicht kan een flinke aambie ook een prolaps veroorzaken, maar het zijn dus twee verschillende dingen.

Zo heb ik het tenminste begrepen, maar corrigeer mij maar als ik ernaast zit, want dan leer ik weer wat :)

Fijn dat het met Sem de goede kant op blijft gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me een topic waarin iemand het vergeleek met een aambei, maar die persoon had het volgens mij verkeerd. Maar zo komen misvattingen in de wereld, dus ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je even corrigeer in je eigen draad, Simone? Tis niet persoonlijk, maar volgens hoef ik daar bij jou ook niet zo bang voor te zijn ;)

Een aambei is een bloedstolsel in een bloedvat in de anus. Het ziet er uit als een paarse knikker onder de huid. Hij kan zowel net aan de buitenkant als aan de binnenkant van de sluitspier zitten. Aambei jeuken en doen pijn, maar het stolsel lost op den duur vanzelf weer op (maar dat gaat sneller met speciale aambeienzalf die het stolsel afbreekt en een beetje verlichting geeft van pijn en jeuk).

Een anale prolaps is een verzakking van de endeldarm. De hele endeldarm of alleen het slijmvlies is dan losgeraakt van de darmwand en wordt met de ontlasting mee naar buiten geduwd. De darm is dan dus nog wel heel, maar zit niet meer op zijn plaats en steekt een stukje naar buiten. Dit moet doorgaans operatief worden gecorrigeerd.

Zowel een prolaps als aambeien kunnen ontstaan doordat er te hard 'geperst' worden en komen daarom ook vaak samen voor, En wellicht kan een flinke aambie ook een prolaps veroorzaken, maar het zijn dus twee verschillende dingen.

Zo heb ik het tenminste begrepen, maar corrigeer mij maar als ik ernaast zit, want dan leer ik weer wat :)

Fijn dat het met Sem de goede kant op blijft gaan!

Ben maar niet bang dat ik het persoonlijk opneem joh ;)

Bedankt voor je fijne uitleg. 'Helaas' was het geen prolaps... wat me weer terug bent bij de grote mogelijkheid dat Fritz het gedaan heeft.. Waarschijnlijk blijft dit een unsolved case.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me een topic waarin iemand het vergeleek met een aambei, maar die persoon had het volgens mij verkeerd. Maar zo komen misvattingen in de wereld, dus ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je even corrigeer in je eigen draad, Simone? Tis niet persoonlijk, maar volgens hoef ik daar bij jou ook niet zo bang voor te zijn ;)

Een aambei is een bloedstolsel in een bloedvat in de anus. Het ziet er uit als een paarse knikker onder de huid. Hij kan zowel net aan de buitenkant als aan de binnenkant van de sluitspier zitten. Aambei jeuken en doen pijn, maar het stolsel lost op den duur vanzelf weer op (maar dat gaat sneller met speciale aambeienzalf die het stolsel afbreekt en een beetje verlichting geeft van pijn en jeuk).

Een anale prolaps is een verzakking van de endeldarm. De hele endeldarm of alleen het slijmvlies is dan losgeraakt van de darmwand en wordt met de ontlasting mee naar buiten geduwd. De darm is dan dus nog wel heel, maar zit niet meer op zijn plaats en steekt een stukje naar buiten. Dit moet doorgaans operatief worden gecorrigeerd.

Zowel een prolaps als aambeien kunnen ontstaan doordat er te hard 'geperst' worden en komen daarom ook vaak samen voor, En wellicht kan een flinke aambie ook een prolaps veroorzaken, maar het zijn dus twee verschillende dingen.

Zo heb ik het tenminste begrepen, maar corrigeer mij maar als ik ernaast zit, want dan leer ik weer wat :)

Fijn dat het met Sem de goede kant op blijft gaan!

Ben maar niet bang dat ik het persoonlijk opneem joh ;)

Bedankt voor je fijne uitleg. 'Helaas' was het geen prolaps... wat me weer terug bent bij de grote mogelijkheid dat Fritz het gedaan heeft.. Waarschijnlijk blijft dit een unsolved case.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanavond met Sef overleggen. Ik denk dat ik toch voor een herkoppeling ga. Sem verdient een vriendje. Fritz verdient een vriendin(netje) Dan wil ik liever met Fritz proberen, dan Fritz "inruilen". Sef heeft een objectievere kijk en daarbij is hij ontzettend goed met het gedrag van konijnen. Mocht het echt niet gaan, dan is het in ieders geval geprobeerd.

Eerst maar eens een strategie bespreken en de uitvoering zal nog wel even op zich laten wachten...

Heel veel succes!

Groot gelijk dat je het eerst allemaal even laat bezinken & het 1 & ander met Sef bespreekt :)

Hij kent daarnaast de konijnen ook heel goed idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of misschien een wissel van ruimte, de kleintjes naar buiten en Fritz en Semmie naar binnen, door de ruimte groter te maken kunnen ze elkaar wat meer mijden als er troubles zijn....is maar een idee he?!

Het probleem met Sem die binnen zit.. Is haar ontsnappen. Als ik haar in die ren zet, is ze binnen no time buiten de ren. Als ik thuis ben is dat geen probleem, maar als ik niet thuis ben wel.

Het ruimte gebrek op het balkon. Daar ben ik mij van bewust. Ik vind dit ook erg vervelend maar dat was de allerlei laatste optie die ik had om Sem en Fritz te houden.. Ik heb alle, maar dan ook echt alle opties uitgeprobeerd. Voor nu, zolang ik op de flat woon, moeten we het hiermee doen. Als ik straks een tuin heb.. Zijn ze zo vrij als de tuin het toelaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met Sef afgesproken dat Sem en Fritz van 9 juli tot 20 juli naar hem gaan. Hij gaat ze koppelen en kan ze observeren en ingrijpen als het niet zou werken. Ik ben die dagen zelf in Ierland. Tot die tijd blijven Sem en Fritz apart zitten. Wel zal ik contact momenten creëren en wisselen van ruimte.

Voor nu zit Sem nog binnen met de kap op. Ze eet weer als vanouds en de keutels zijn ook weer lekker groot. :yipi:

Vrijdag nog op controle en dan hoop ik te horen dat de kap binnenkort af mag :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simone, wat een geweldig nieuws. Ik moet zeggen dat ik hier af en toe best met gekromde tenen zat te lezen.

En wat fijn dat "de grote koppelmeester" :he: het gaat doen. Want als het daar nog niet lukt, is het denk ik onbegonnen werk. Maar nu kan jij tenminste lekker rustig op vakantie en van je welverdiende rust gaan genieten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .