Ga naar inhoud

Tip: citroenmelisse bij wondjes


Rian

Aanbevolen berichten

Het schijnt dat citroenmelisse wondhelend en ontstekingsremmend werkt. Aangezien onze voedsters vrijdag gecastreerd zijn, 2 dagen later weer de oude zijn en heel veel citroenmelisse hebben gegeten, dacht ik: misschien een tip voor anderen die hun nijn laten opereren. Niet dat je nu zonder medicatie moet werken hoor, absoluut niet!! Maar als extraatje. Groeit als kool in je tuin en ziet er nog leuk uit ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi, nu hebben we een stekje van mn tante meegekregen (die had een hele bos) en staat nu in de tuin..

Ik hoop dat t snel een grote plant wordt, tziet er nu nog een beetje zielig uit:$

nog een tip van mn tante: 1 blaadje in je glas cola en hij heeft een lekker citroensmaakje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal snel die citroenmelisse eruit en zet hem in een bloembak als je niet wilt dat je tuin straks overwoekert wordt door citroenmellisse :P

Dat woekert namelijk enorm haha.

Munt is ook een aanrader! Ook dat alleen in een flinke bloempot want dat woekert ook enorm. hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ook, maar dan heb je nog wel káns dat de wortels zich door het plastic heen banen. Dan zou je er voor de zekerheid nog worteldoek omheen kunnen doen! Werkt misschien beter :)

Zelf heb ik munt in zo'n balkon-bloembak gezet! En dan aan zo'n schuttingraster gehangen :he:

Citroenmelisse krijg ik nog van mn moeder, de hele stam. We probeerde er een stukje vanaf te halen, maar dat was onmogelijk haha. Binnenkort wil mijn vader dat stukje tuin veranderen dus neem ik de stam citroenmelisse over. Die zet ik dan in een cementkuip alszijnde bloembak ^^ (want die stam is te groot voor een bloempotje)

Dus als je een flinke plant hebt zou je het ook in een cementkuip kunnen zetten (samen kan best), of zo'n houten ton die je tegenwoordig vaak bij de bouwmarkten ziet verschijnen :) Die zijn wat mooier dan een cementkuip :he:

aangepast door Petraatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

oh wat handig! Ik heb het net mn moeder vertelt en blijkbaar heeft ze ze al in een bloempotje in de grond gezet. Wel de onderkant eruit geknipt voor de wortels ofzo... Als hij groter wordt (tis nu echt een klein lullig plantje) geeft ze m een ruimere plaats, komt goed:)

Ik denk dat we m niet in een pot zetten, vind ik iig . we hebben al zoveel potten en de grond is zo leeg haha. Dat komt doordat we een tuinafgraving hebben gehad in de hele buurt en nu allerlei struikjes/ plantjes opnieuw groot moeten laten worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .