Ga naar inhoud

Morgen is het zover...


Rian

Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja! Ze zijn net thuis. Wortel kroop meteen onder de doos in de ren, Radijs snuffelt wat versuft rond. Ze hebben allebei nog niet gegeten en willen nu ook niet eten. Radijs drinkt wel wat hooithee. We laten ze maar even bijkomen en met rust.

De baarmoeder van Wortel was wat groter dan gewoonlijk, dus goed dat ie eruit is.

We moeten morgenvroeg beginnen met pijnstilling geven, ze hebben nu een langwerkende gehad.

pfff... het is gek om ze zo te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie ook iets van ciseral meegekregen?

Als ze vanavond niet eten zou ik inderdaad wat pijnstilling geven. Rot om te zien is dat he, van die zielige konijntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen cisaral, wel carprofen. Heb wel dwangvoer hier liggen, als ze morgen nog niet gegeten/gepoept hebben halen we cisaral bij. Het is heel zielig... vooral omdat het normaal gesproken echt van die actieve, slopende badjakkers zijn.

Ik weet nog hoe dat toen met Muis ging, toen ik haar op ging halen was ze heel actief, eenmaal thuis kakte ze helemaal in. Dat kwam ook goed, rust is ook heel belangrijk denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rust is zeker belangrijk. Het scheelt dat je ervaring hebt met Muis en het niet helemaal nieuw is voor je.

Ik hoop dat het op de verhalen gaat lijken die hier boven genoemd zijn en niet op het verhaal van Ibi, maar ook dat is uiteindelijk goed gekomen.

We blijven hier duimen dat ze snel gaan eten en keutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radijs drinkt af en toe een slokje. Hebben Wortel met een spuitje wat proberen te laten drinken, maar ze laat alles er gewoon uit lopen. Als je dan even met ze bezig bent geweest gaan ze wel wat rondrommelen en snuffelen aan het eten, maar ze eten niks. Nu liggen ze er weer stilletjes bij. Denk dat ze straks wel wat gaan knabbelen. Hoop ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De morning after..

Ze hebben nog steeds niet gegeten... vannacht zijn we opgestaan om te kijken en hebben we besloten pijnstilling te geven. Er wordt wel volop gekeuteld en Radijs plaste de hele binnenren onder. Nieuwe doeken erin gelegd.

Vanochtend nog niet gegeten. Besloten om ze naar buiten te doen. Buiten zijn ze het liefst, dus dat moest toch helpen? Ren schoongemaakt en grote doek in de ren gelegd, die afgesloten voor de rest van het hok. Nijnen erin gezet en Radijs begon meteen aan het hooi te knabbelen. Wortel ook meteen een stuk levendiger, op de bak om te plassen en poepen. (Ze zijn trouwens allebei goed levendig, er wordt goed gestampt als wij iets komen doen. Radijs wast Wortel regelmatig, en zit zelf ook aan haar wondje te wassen, ggggrrr...)

We kijken nog heel even of er goed wordt gegeten, zo nee, dan dwangvoeren we een keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat buiten zetten was The Magic Word... ze eten! We begonnen net de dwangvoeding klaar te maken en blijkbaar wisten ze dat ;-) Wortel heeft 4 lofty's (soort brandnetel/haverkoekjes) naar binnen gewerkt en zit nu aan de citroenmelisse. Radijs begon aan de basilicum en hooi. De keutels die we zien liggen worden kleiner, dus ze MOETEN eten.

Het is zo spannend allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een Magic Word! Appelboomblaadjes! Het gaat echt goed nu. Even schrok ik, dacht dat er bloed lag, maar Jeroen had aardbeien in de ren gelegd (mannen...). Die hebben we er nu maar uit gehaald, haha. Op de plekken waar ze gelegen hebben ligt niks gelukkig. Hoe alert je dan bent he!!

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hier wel blijven posten! Ze zitten zich nu uitgebreid te wassen. Wortel heeft goed gedronken. Ik denk dat we de "kritieke fase" achter de rug hebben!

Nu nog goed de wondjes in de gaten houden. De zijn onderhuids gehecht (erg handig) en 1 steekje aan de buitenkant.

(O ja, wat we nog niet gemeld hebben: ze zijn veel te dik... dierenarts vond dat er enorm veel vet op hun buikjes zat! Oeps.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Rian, blijf vooral posten! Er wordt hier enorm meegeleefd en hoe meer positieve verhalen hoe beter het is :) Het geeft de burger weer moed, zeg maar... Volgende week mag je mij bij tijd en wijle peptalk geven, ok...

Wel grappig dat je nijnsels zo fijn "op gewicht" zijn. Het is ook best lastig om je diertjes slank te houden, vooral als het van die lekkerbekken zijn die zich extraatjes met zoveel vreugde laten welgevallen :D Succes met Weight Watching en natuurlijk het algehele herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dat hier met jip, die was in d eopvang dik door zijn vorige eigenaren waar die caviavoer kreeg,

meneer woog 3.5 heb hem naar 3.1 kunnen krijgen,maar hij heeft nog steeds een wam(ik verdenk hem dat hij die expres houdt, kan ie lekker in slapen) en is nogsteeds zo rond als een tonnetje, je zult niet zeggen dat ie is afgevallen.

dikke konijnen hebben wel iets, alleen voor de gezondheid.... maarja een beetje dik kan geen kwaad natuurlijk.

jip zit hier al lang op afgewogen voer, en hou me daar altijd goed aan (nu wat minder sinds ie alleen is) extras krijgt die ook niet veel maar hij blijft dik. misschien kunnen die vetbulten niet meer weg... wh knows.

misschien rian... is het leuk om foto's te plaatsen van het herstel (hint hint) hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben een foto van Radijs gemaakt, je ziet goed dat haar oogjes geirriteerd zijn door de zalf van tijdens de ingreep. Wortel heeft daar geen last van. Even kijken hoe ik die moet plaatsen, Jeroen weet dat beter dan ik!

Ze moeten meer gaan bewegen! Aan het voer kan het niet liggen dat ze te dik zijn, ze eten heel veel groenvoer en hooi maar rondrennen, ho maar. Pooke rent als een gek rond buiten, dus als ze daar eenmaal bij zitten zal hij ze wel wat shaking ass beweging geven :mdr:

We maken zometeen de rest van het hok en het nachthok helemaal schoon en leggen er aubiose in. Dan kunnen ze vannacht ook buiten blijven. Dat binnen zitten maakt ze ongelukkig, als ik zie hoe snel ze nu vooruitgang boeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dat hier met jip, die was in d eopvang dik door zijn vorige eigenaren waar die caviavoer kreeg,

meneer woog 3.5 heb hem naar 3.1 kunnen krijgen,maar hij heeft nog steeds een wam(ik verdenk hem dat hij die expres houdt, kan ie lekker in slapen)

Tja die wam is echt het einde voor ze :-)

Gisteravond heb ook stiekem lopen kijken

of alles goed ging. Het zijn echte buitendieren. Binnen vinden ze maar niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lekker buiten laten zitten dan,

aah pooke zal die dames wel is laten zweten,

hebben jullie al een datum wanneer jullie willen gaan koppelen?

en is de tuin trouwens al klaar?

Uhm.. Ander onderwerp.. ;-) (enorme kluslijst heeft)

We willen nu van de hele tuin een ren maken :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo'n ren waar je echt zelf in rond kunt lopen, met fruitbomen erin. Toch geen designtuin. Boerderij idee is leuker :-)

Wanneer zouden we kunnen koppelen, ik weet het eigenlijk niet. Misschien volgend weekend? We hebben nu een tijdelijke ren buiten, dus dan zouden we ze weer uitelkaar moeten halen als we de definitieve ren gaan bouwen. Das natuurlijk niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je ook nog een stel goedkope handdoeken van de markt halen voor over de aubiose? Dan kunnen er ook niet zo gemakkelijk vezels in de wondjes komen. Of een oude kussensloop opvullen met aubiose?

Bij herstellende patienten gaan er hier vaak een paar kussenslopen en handdoeken doorheen, maar op de markt heb soms van die aanbiedingen die nog goedkoper zijn dan gewone bodembedekking :) Ook gastendoekjes (10 voor 5 euro) gaan hier in de ziekenboeg voor de plashoek: Plas gedaan, nieuw doekje erin, gebruikte even uitwassen en klaar voor volgend gebruik... Nogmaals beterschap aan de hupsels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das op zich een goed idee. Het wctje is gevuld met aubiose, ze vinden het allebei heerlijk om daarin rond te draaien en liggen. De handdoeken en lakens eten ze op!! Niet dat dat wat uitmaakt, (gooien we ze weg,) maar voor hun darmpjes is dat weer niet ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .