Ga naar inhoud

Morgen is het zover...


Rian

Aanbevolen berichten

De castratie van Wortel en Radijs. Om 0900 uur moeten ze daar zijn.

Alles staat klaar, de binnenren met een groot laken op de grond, dwangvoer en lekkere hapjes. Een grote doos waar ze zich in kunnen verstoppen; ze zitten nooit binnen dus ze zullen zich wel terug willen trekken. Hoe lang zullen we ze binnen moeten houden? Een dag of twee?

Pff... spannend hoor. Op de een andere manier voel je je schuldig omdat je weet wat ze moeten ondergaan. Maar het is beter zo, voor hun gedrag en hun gezondheid, en ook voor Pooke straks.

Duimen jullie mee dat alles goed gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier zullen de duimen ook draaien!

Ik herken je schuld gevoel maar al te goed... Vandaag heb ik ook een afspraak gemaakt voor mijn voedster die gecastreerd gaat worden (24 juni). Aan de ene kant weet je dat het beter is maar aan de andere kant voel je je toch wel weer schuldig.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn bij de dierenarts... nu staan we hier voor een lege ren, dat is zo vreemd... Ze werden gewogen en de beslissing van zowel ons als de dierenarts was om bij allebei de baarmoeder eruit te laten halen. We hebben groenvoer bij ze gelaten in de hoop dat ze straks snel weer gaan eten. Pas dan mogen we ze ophalen. Pfff.... uiteraard sta ik dan weer met tranen in mijn ogen toen we ze achter moesten laten, ik ben zo'n held :$...

De hooithee staat al te trekken. De dag gaat lang duren! Mijn auto is ook weg voor APK, maar dat interesseert me nou echt helemaal niks haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is misschien ook wel wat kort ja. Ik dacht twee dagen omdat ze nooit binnen zitten en ze dat waarschijnlijk ook helemaal niet leuk vinden, dat levert dan weer stress op. Maar buiten loert het vuil inderdaad... we kunnen wel het hok en de ren helemaal schoon en hooivrij maken. Hier binnen liggen grote lakens waar ze fijn comfi op kunnen zitten en liggen, eens afwachten hoe ze het doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik duim ook mee!

Twee dagen binnen is wel vrij kort, je zit nu niet zo met de temperatuur natuurlijk maar je moet wel uitkijken met vuil. Maar als ze goed herstellen wil het misschien oo kwel gewoon.

We hebben van de keuken een soort verzorgingshuis gemaakt. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte voor jullie en de meisjes!

Het klinkt nu al bekend: ik ben ook al bezig om de keuken te herinrichten voor Tinus. Overigens weet ik nog goed dat toen Fluf geholpen was ze al na een paar uur al op de leuning van de bank klom om daar lekker te gaan liggen, in plaats van in haar zorgvuldig ingerichte ziekenboeg. Keutelen op de bank was blijkbaar ook leuk toen;-) Hopelijk gaat het bij jullie ook zo goed! De duimen draaien hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik duim mee!

Bas moet binnenkort ook gecastreerd worden en ergens heb ik ook dat gevoel van: 'misschien toch maar beter niet?' Ik weet nu al dat er bij mij ook tranen zullen vloeien!

Veel succes met de nazorg van de twee dames! Ze zullen vast snel weer de oude zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts heeft net gebeld! Ze zijn klaar en liggen allebei nog bij te komen. Het is goed gegaan en ze zijn keurig netjes op temperatuur gebleven. Nu blijven ze tot het eind van de middag om te kijken of ze ook goed op temperatuur blijven en of ze gaan eten.

Arme meisjes... ik ben blij als ze weer thuis zijn!!! :yes:

@FLuf en Tinus: op de leuning van de bank klimmen?? Echt waar? We hebben hier zelfs een loopplankje naar het wctje gemaakt omdat we bang zijn dat ze door de wond niet erin kunnen springen... dat is dus waarschijnlijk niet eens nodig? :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh ik herken dat gevoel van de lege ren. Toen mijn ventje gecastreerd werd, heb ik bij thuis komst ook de tranen in m'n ogen gekregen. Ze huppen hier altijd rond als ik hier ben en ineens was het helemaal leeg in huis, helemaal stil. Pff!

Ik hoop dat het snel goed met ze gaat en je ze weer lekker thuis mag hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rian: Fluf was echt niet te houden toen ze eenmaal thuis was. Ze had een hele gezellige ziekenboeg (grote kooi met handdoeken over kranten heen, snuggle safe, kruidenhooi en allemaal verse kruiden en lekkere hapjes, maar ze sprong gewoon uit de kooi en ging lekker op de bank liggen knabbelen aan haar snack (gedroogde aardbeitjes) die ze dus uit de kooi had meegenomen:-) Het draaide erop uit dat rode kater Bert lekker in de ziekenboeg lag te genieten op de snuggle safe en mevrouw Konijn languit op de bank lag te snoepen... Die hele castratie stelde volgens haar niks voor - en ik maar zenuwachtig zijn, he....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh dat klinkt heel goed zeg... Wortel en Radijs zijn van die konijnen waar echt nooit iets mee aan de hand is, eten altijd als bulldozers en nooit ergens last van.. ik hoop dat het met hen net zo voorspoedig gaat als met jullie vrouwtjes!

Overigens is hun binnenren zo leuk.. ik ben er net in gaan liggen en ik voelde me weer even 8 jaar, toen ik hutten in huis bouwde :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .