Ga naar inhoud

Kanker... Iemand ervaring?


Fluf en Tinus

Aanbevolen berichten

Bedankt allemaal voor het duimen: het heeft vast geholpen, want de kleine man is alweer thuis (met een enorm lelijke wond aan de zijkant) en heeft al een beetje gegeten, is al uit zijn ziekenboeg gevlucht door over het hok heen te springen en wil eigenlijk alleen maar lekker bij Fluf zitten... Helaas moet hij wel even alleen binnen blijven, want Fluf wil nu voornamelijk op hem rijden en hem wassen. Dat moet nog maar even wachten. Maar het was wel even grappig om hem zo druk bezig te zien. Hij ligt nu lekker op de snuggle safe bij te komen van alles en ik hoop dat het straks lukt om hem z'n carprofen te geven. Het is nogal een druktemaker...

De dierenarts heeft alles weg kunnen snijden en volgens hem hoef ik me verder geen zorgen te maken. Er is daarom zelfs geen weefsel opgestuurd. Dat is dus een hele opluchting :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram heeft een keer onder zijn borstkas een bultje gehad die groeide steeds meer en meer en eerst vroeg ik aan de kinderboerderij wat het kon zijn hij dacht een kiester het was hard en zat los maar ook vast. Ik heb het laten zitten omdat een kiester geen kwaad kan ofzo. Maar het werd dus groter zoals ik zei, nou na 2 weken was het net zo groot als een tennisbal en was open gebarst, de volgende dag was het eraf gevallen, nooit meer terug gekomen, wat het geweest is geen idee?? Heb nog steeds me vraagtekens erbij.

(ik mocht toen niet naar de DA, want ik had hem pas een week of 3 had hem net gevonden en me moeder vond het niet nodig om voor een konijn naar de dierenarts te gaan) (toen ik hem net een week had zijn we wel geweest omdat hij knarse tande en dat is heel erg slecht, dus toen gingen we wel omdat toevallig me andere konijn aan de diaree was dus mocht het wel omdat het 2 nijnen was) maja.

Mooi dat het is gelukt bij de dierenarts, Hopelijk komt het allemaal goed en komt ze er weer bovenop;) suc6 met het verder verzorgen, zij mag nu wel allemaal aandacht krijgen hoor , vertroetel haar maar!;)

aangepast door Laura
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kleine man heeft inmiddels al druk aan de hechtingen zitten peuteren, dus er is een uit... Gelukkig geen bloederige toestand, maar als hij zo doorgaat moeten we toch gaan denken aan een kap :( Ik hoop zo dat het niet nodig zal zijn, want dat wordt echt een enorme strijd, vrees ik... Kom maar weer op met die duimen, dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine waarschuwing met die kap. 9 van de 10 keer gaat het goed hoor, maar het konijn van m'n zus heeft het een keer voor elkaar gekregen om die kap af te wurmen en op haar hoofd te zetten, maar het bandje zat nog onder haar kin, dus ze stikte er bijna in. Gelukkig ontdekten we het optijd. Maar tis wel even iets om in de gaten te houden ;)

Ze hebben trouwens ook van die soort T-shirtjes voor konijnen zodat ze niet aan de wonden kunnen zitten. Is dat misschien ook een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag maar eens goed in de gaten houden wat meneer allemaal met z'n wond van plan is. Hij heeft in ieder geval lekker gegeten en (in de daarvoor bestemde bak) een grote berg keutels gedeponeerd :party:

Fluf komt af en toe even binnen kijken en steekt haar neus door de tralies om Tinus te kunnen wassen... Het lijkt dus allemaal best goed te gaan tot nu toe :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met het gunstige resultaat wat de verwijdering van de tumor betreft! Het zal een hele opluchting voor je zijn dat Fluf alweer lekker eet en keutels produceert. Hopelijk gaat Fluf zich als een voorbeeldige patiënt gedragen die geen al te gekke sprongen maakt of op andere manieren de hechtingen op de proef stelt. Hoe gaat het inmiddels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Draakje heeft ook een rompertje gehad, was een hilarisch gezicht! Ik ben blij dat het goed is gegaan met de operatie en dat hij er zo snel van hersteld. Al moet hij natuurlijk wel van z'n hechtingen afblijven, dat is niet de bedoeling :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tinus heeft tot nu toe twee hechtingen verwijderd, maar de wond is inmiddels al zover geheeld dat het geen bloedbad geworden is. En dat allemaal zonder kap of "dwangbuis" (daar vind ik zo'n rompertje nogal op lijken). Hij is alweer een paar dagen gewoon lekker buiten en is verder een keurige patient geweest. Oké, het is wel zo dat z'n medicijnen gegeven worden op banaan, dus daarmee heb ik hem omgekocht, maar het resultaat is er dan ook naar. :yes:

Er groeien zelfs al weer haartjes terug op de kale plek, dus ik ga er vanuit dat we kunnen spreken van een happy end :party:

Mods: er mag een slotje op dit topic, want dit hoort denk ik niet meer bij de gezondheidsitems thuis. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .