Ga naar inhoud

"WILLIE WORTEL" eet / drinkt niet meer!!!!!!!!!!!


mandyentyra

Aanbevolen berichten

mijn konijn WILLIE WORTEL:bunny4:, zit sinds 2 dagen heel stil in een hoekje, wc-tje is niet gebruikt en eten doet hij ook niet, verse blaadjes groen liggen te verwelken

heb een bakje met water voor de zekerheid in kooitje gezet want van de drinkfles wordt geen gebruik gemaakt,

wat kan er zijn.

toen ik de kooi open maakte bleef hij gewoon zitten!!!

normaal springt hij alle kanten uit en is hij helemaal happy om los te mogen lopen.

ik voel de ribben, laat hij normaal niet toe van gekkigheid, en vind dat hij een volle buik heeft, wie weet raad?????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zo snel mogelijk contact met een dierenarts opnemen en vandaag nog heen gaan. Dit is echt een noodsituatie, wanneer een konijn niet eet vallen zijn darmen stil en dat is fataal voor zo'n diertje. Hij moet nu darmstimulans, pijnstilling en dwangvoeding krijgen.

Op deze lijst staan goede dierenartsen: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk aan gas, dit is niet goed. probeer de buik zachtjes te masseren (lees even op internet hoe)

en neem idd direct contact op met een dierenarts , ga hem nu even dwangvoeren als je niet binnen 2 uur terecht kan!

de volle buik kan duiden op verstopping of gas. dus ik zou echt even een DA bellen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

hier even een laatste berichtje van twee verdrietige baasjes.

nadat we alles hebben geregeld om naar de dierenarts te kunnen gaan, hebben we toch nog voordat we erheen konden gaan, afscheid moeten nemen van ons lief konijntje WILLIE WORTEL.

hij is in stilte van ons heen gegaan.

we hebben samen wat bodembedekking in een schoenendoos gedaan en WILLIE WORTEL erop gelegd, een mooi bloemetje afgeknipt en een klein knuffeltje erbij gelegd.

mijn dochter heeft een hartje uitgeknipt en hun namen erop geschreven, toen zei ze: dag lieve WILLIE WORTEL, ik hou heel veel van je, nu heb je geen pijn meer en ben je bij oma T.

daarna hebben we hem bij een boedha in de tuin begraven.

*01-04-2009 +27-05-2011

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte met het verlies van Willie.

Als ik jullie toch nog een laatste advies mag geven, als een konijn niet eet moet deze direct naar de dierenarts.. Na 12 uur liggen de darmen stil en na 24 uur word dit hem meestal fataal. Zodra een konijn niet eet is er iets goed mis meestal verstopping of gas of iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wens jullie veel sterkte toe bij de verwerking. Ik vind het heel naar voor jullie.

Toch wil ik alle forumlezers gewoon meegeven:

Wanneer het je opvalt dat je bunnie geen eten meer aanpakt, enzo. Bel dan zsm de DA.

Ik lees dit zovaak op het forum, en vaak zijn het kleine dingen die de DA nog best kan trachten op te lossen met een kuurtje :$

meer dan 24 uur wachten is gewoon funest / fataal voor zo'n beestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .