Ga naar inhoud

Misschien dan toch afscheid nemen van Draakje..


Nimfee

Aanbevolen berichten

Het is gebeurd. Ik heb nog nooit zo hard gehuild in m´n hele leven.

Dit berichttje lees ik nu pas...krijg er gewoon kippenvel van...

Heel veel sterkte met deze dappere beslissing.

Je hebt Draakje nu een lijdensweg bespaard, waarvoor ze je zeer dankbaar zal zijn.

Ik leef helemaal met je mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@ Joseeke: jeetje, ik begrijp nu wel wat jij gevoeld moet hebben. Ik heb nog nooit voor zo'n keuze als deze gestaan, maar het is echt een ontzettend zware keuze. Ik heb mezelf echt opzij moeten zeggen en moeten kijken naar het belang van Draakje. Het is uiteindelijk wel het beste ja, maar dit wens je toch niemand toe :( Nogmaals sterkte met het verlies van Pumbaa.

Aan de rest: bedankt, echt bedankt voor alle lieve reacties. Ik wist niet dat Draakje jullie zo is bij gebleven! Dat voelt toch wel goed, dat het gezien wordt en ook bevestigd wordt. Het maakt het heel bijzonder.

Ik heb een (heeeele lange) topic gemaakt met een verhaal over Draakje, van begin tot einde. Normaal doe ik dat niet, maar voor Draakje dit keer wel:

http://www.bunnybunch.nl/community/de-regenboogbrug/50049-draakje-konijn-om-nooit-meer-vergeten.html#post1339318

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Joseeke: jeetje, ik begrijp nu wel wat jij gevoeld moet hebben. Ik heb nog nooit voor zo'n keuze als deze gestaan, maar het is echt een ontzettend zware keuze. Ik heb mezelf echt opzij moeten zeggen en moeten kijken naar het belang van Draakje. Het is uiteindelijk wel het beste ja, maar dit wens je toch niemand toe :( Nogmaals sterkte met het verlies van Pumbaa.

Dankjewel, het hele verhaal van *Pumbaa* is nu ruim een jaar geleden.

We hadden toen al een kinderwens & ben momenteel 15 weken zwanger.

Ik had hem van kleins af aan bij een fokker vandaan & hoopte dat hij mijn eerste kind nog zou leren kennen.

Eigenlijk zoiets soortgelijks dat Draakje nog zou mogen meemaken dat ze samen met jou jouw ouderlijk huis uitgaat.

Alleen heb je zoiets helaas niet altijd voor het zeggen hè?

Ik ben er goed kapot van geweest, maar heb uiteindelijk kunnen accepteren dat dit gewoon de beste keuze voor hem was.

Dit zijn 1 van de moeilijkste dingen die komen kijken bij het houden van dieren, vind ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel, het hele verhaal van *Pumbaa* is nu ruim een jaar geleden.

We hadden toen al een kinderwens & ben momenteel 15 weken zwanger.

Ik had hem van kleins af aan bij een fokker vandaan & hoopte dat hij mijn eerste kind nog zou leren kennen.

Eigenlijk zoiets soortgelijks dat Draakje nog zou mogen meemaken dat ze samen met jou jouw ouderlijk huis uitgaat.

Alleen heb je zoiets helaas niet altijd voor het zeggen hè?

Ik ben er goed kapot van geweest, maar heb uiteindelijk kunnen accepteren dat dit gewoon de beste keuze voor hem was.

Dit zijn 1 van de moeilijkste dingen die komen kijken bij het houden van dieren, vind ik...

Ja precies, wat jij vertelt klopt helemaal. Beetje dezelfde situatie geweest zo. En inderdaad, dit zijn toch wel de mindere kanten van het houden van dieren :( Maarja, je maakt gelukkig ook een hoop leuke dingen mee dus dat maakt het ook goed. Ik heb liever dit dan dat ik Draakje nooit had leren kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat naar! Sterkte met het verlies. Hoe moeilijk ook, uiteindelijk was dit denk ik wel de beste keuze :(. Ruim een jaar geleden heb ik Cleo verloren. Ik heb hem toen laten cremeren, dus hij is wel nog steeds altijd bij me. Ben daar nu nog erg blij mee, geeft me nog steeds beetje troost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Nimfee, ik lees net je verhaal en wat een pech heb jij gehad. En wat heb jij je overal goed en dapper doorheen geslagen!

Net zo dapper als jou Draakje, die enkel en alleen door zijn vechtlust en jou liefde zo lang heeft kunnen genieten.

Ik heb diep respect voor hoe jij van jou Draakje hield, hoe je voor hem hebt gezorgd maar ook hoe je hem hebt kunnen laten gaan.

Want hoewel het de meest vreselijke keuze was die je moest maken na al je goede zorgen, denk ik dat dit voor Draakje het beste was; zoals je ook zelf al zei. Maar Draakje heeft bij jou altijd alles gehad wat een konijn zich wensen kon, en daar kan je trots op zijn.

En nu weer opnieuw naar de opvang. Het zal niet makkelijk zijn, want geen enkel konijn zal jou Draakje kunnen vervangen.

En dat hoeft ook niet, want daar was ze veel te bijzonder voor. Maak voor haar een speciaal kamertje in je hart, waar je haar alleen dragen zal. Dan is er weer plaats voor een nieuw konijn waar je van zal gaan houden.

Heel veel sterkte, ook je zusje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sjaak en Floortje, wat een lief berichtje van je! Echt heel fijn. Door al die lieve berichtjes voel ik me ook wel wat beter gelukkig. Het nieuwe konijntje zal Draakje niet vervangen nee, maar dat hoeft ook niet van mij. Het is gewoon een nieuw konijntje wat binnenkort weer een fijn huisje heeft bij mij. Dat is ook een fijne gedachte :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel erg veel sterkte. ik heb nog nooit de moeilijke beslissing hoeven nemen, maar ik wordt al beroerd als ik er aan denk die beslissing ooit te moeten nemen. En inderdaad, een ander konijn vervangt Draakje niet, maar helpt je om Draakje en het verdriet er omheen een mooi plekje te geven. Heel erg veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte ermee. Heb ook ff een potje zitten janken bij het lezen van je verhaal. Heb zelf die keuze ook nog nooit hoeven maken..en hopelijk gaan al me nijntjes gewoon uit ouderdom en niet door ziekte..... maar helaas heb je het ook niet altijd voor het zeggen... maar ach..uiteindelijk gaan ze allemaal een keertje.. en dan kunnen ze maar beter een fijn mooi leven gehad hebben met veel goede zorg. Net zoals Draakje een fijn leven bij jou heeft gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .