Ga naar inhoud

Misschien dan toch afscheid nemen van Draakje..


Nimfee

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen

Ik zit sterk te twijfelen wat ik ga doen met Draakje. Donderdag heb ik een afspraak staan voor controle. Het gezwel is inmiddels verdriedubbelt lijkt het wel, het is nu al zo ver dat ik bloedsporen zie (vanwege de wond) op de tegels en dan is het open gegaan. ze zit meer in het hok dan in de ren, veel meer dan voorheen. Mn zusje viel het ook al op dat ze haar poot moet optillen om te kunnen eten. Oftewel; is het nu nog wel fijn voor Draakje om verder te leven? Aangezien ik donderdag op controle moet, zit ik er over te denken om haar dan in te laten slapen omdat het de afgelopen twee weken slechter gaat. Niet slechter in de zin van weinig eten ofzo, dat al helemaal niet, ze eet gigantisch, ontlasting is prima! Gewoon een 'gezond' konijn eigenlijk. Maarja, heel gezond is ze dus niet... :(

Wat zouden jullie doen...? Wat adviseren jullie?

Groetjes Daniëlle

(voor de mensen die neit weten wat Draakje heeft, je kan mijn oudere topics opzoeken :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je moet je eigen gevoel volgen

Niemand kan je daarin adviseren denk ik

Soms geef een konijn zelf al wel aan van mij hoeft het niet meer

Zo heb ik het wel laatst ervaren met mijn zorgekindje van een kennis

Dat is dus het probleem. Draakje doet verder alles wat ze voorheen ook doet (alleen wat minder in de ren zitten), ze heeft nog plezier, dáárom dat het zo moeilijk is want het gaat dus niet meer zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enerzijds inderdaad nog even lekker laten, maar ja. Je merkt wel dat het steeds lastiger wordt voor haar. Wacht je dan tot het moment waarop het duidelijk niet meer gaat, of kies je een moment als dit waarop ze duidelijk achteruit gaat maar daar zelf nog geen last van heeft.. Ik weet het niet. Dit is inderdaad iets waarin niemand je kan adviseren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar dezelfde beslissing moeten nemen bij mijn konijn en ik heb deze beslissing toen te laat genomen, waardoor mijn konijn, ondanks dat ze bleef eten en drinken tot op het laatst, eigenlijk te lang heeft geleden. Ik heb haar toen uiteindelijk wel in laten slapen, maar achteraf heb ik haar zoveel ellende kunnen besparen.

Het blijft een beslissing die je op je gevoel en je verstand moet maken, maar ik wilde haar alleen maar zo lang mogelijk bij me houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze haar wond open stoot zal dit wel pijnlijk zijn en dit kan de reden zijn waarom ze meer in het hok blijft zitten ... het is een erg moeilijke beslissing die helaas alleen jij kunt nemen. Jij kan het beste beoordelen of je konijn nog een fijn leven heeft zo of niet ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gelezen dat konijnen een mega hoge pijngrens hebben. De zwakkere worden altijd gepakt door roofdieren daarom zal een konijn ook nooit tonen dat die zwak is, en dat maakt het zo onwijs moeilijk.

Heel veel sterkte met het maken van deze moeilijk beslissing

Link naar reactie
Delen op andere sites

is er niks aan te doen dan? een andere DA miss?

moeilijke beslissing!!

Uh waarom een andere DA als ik vragen mag? En nee, er valt niets meer aan te doen helaas.. Anders had ik dat al gedaan ;)

Maar wat iedereen al zegt inderdaad, dat het waarschijnlijk ook pijn zal doen doordat het open wordt gestoten zeg maar en daardoor liever in het hok blijft... Zal ook wel aangenamer voelen, daar liggen handdoeken. Ik vind het wel erg lastig. Ik wacht nog even af wat de dierenarts morgen zegt maar ik ben bang dat mijn gevoel toch zegt dat het beter voor haar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zo gaat gebeuren, ik hoop dat je troost en kracht vindt in de gedachte dat je het beste doet voor Draakje om verder lijden te voorkomen en dat jij er voor haar bent in moeilijke tijden.

Heel veel sterkte zo meteen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Suuzi :)

Ik ben voor 99% wel zeker dat het vanavond gaat gebeuren. Om toch even te bekijken hoe ze zich echt gedraagd heb ik weer de ren groter gemaakt en haar op de grond gezet. Het is echt een grote bult wat er bij bungelt en dat loopt niet echt lekker volgens mij... Ze heeft welgeteld 3 rondjes gelopen en is gelijk weer het hok in gesprongen. Dat klopt al niet, want dat is niet wat Draak doet. Frummel loopt ondertussen 300 rondjes en maakt zelfs binkies, maar Draak niet...

Net de dierenarts gesproken, zij staat er wel achter om haar te laten in slapen. Ook omdat ze vertelde dat deze fase misschien wel het beste is om het nu te laten doen, voordat ze straks écht niet meer gaat eten en haar pijn niet meer kan verbergen. Frummel gaat ook mee, ook voor afscheid. Dat was geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:(:(

Mooi gezegt

Ik zit met tranen en een brok in me keel

Sterkte van alle bb,ers

Poeh, nou heeeel erg veel succes :(

Geniet nog even met volle teugen van Draakje, tenminste, voor zover dat kan:(

Geef haar een dikke afscheidskroel van, dat kan ik denk ik wel zeggen, ons (alle BB'ers die achter haar staan)

Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle lieve berichtjes! Ahw, ik vind het zo verschrikkelijk he :( het voelt zo raar als ze er niet meer is, ineens valt alle zorg gewoon wég... Het is zo raar als je al vanaf januari elke dag moet zalven, ontsmetten, AB moet injecteren en dat dan ineens álles wegvalt, ook de maandelijkse dierenartsbezoekjes... Ik heb nu ook het gevoel dat straks mijn basis van het konijnhouden ook wegvalt. Misschien komt dat ook wel doordat ik zo veel heb geleerd van BB en dit ook allemaal heb toegepast op Draakje. In mijn hoofd had ik ook gewoon al zitten dat ze mee zou verhuizen wanneer ik samen ga wonen met mijn vriend. Onvoorstelbaar dat dat niet meer gaat gebeuren. Gelukkig heb ik wel bijna 5 jaar van haar mogen genieten. Straks, als ik klaar ben met mijn schoolopdracht, wordt het een uitgebreide kroelsessie en nog wat fotos en filmpjes maken (ben ook weer zo stom geweest om mijn spiegelreflexcamera te vergeten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar heb ik voor dezelfde keuze gestaan met *Pumbaa*. http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/34539-pumbaa-epilepsie.html

Door Pasteurella had hij een 2 dikke pusproppen in beide oorholtes, die maar terug bleven komen ondanks de vele behandelingen. Een operatie & verder behandelen had geen zin meer.

Deze pusproppen drukten tegen zijn hersentjes aan, waardoor hij steeds een soort epileptische aanvallen kreeg.

Ondanks deze aanvallen at, dronk & keutelde hij goed. Hij leek ook nog van het leven te genieten met Zazou.

Maar...ik wilde hem een lijdensweg besparen. Nu had hij nog een konijnwaardig bestaan & een lange lijdensweg verdiende hij niet, omdat ik hem niet los kon laten. Dit zou ik heel egoistisch van mezelf zijn. Houden van betekent ook laten gaan.

Met de inentingen 25 april 2010 heb ik hem in laten slapen. De verschrikkelijkste keuze die ik ooit heb moeten maken voor mijn konijnen, maar uiteindelijk wel de beste.

*Pumbaa* had namelijk ook Zazou besmet met Pasteurella, waardoor Zazou ook een dikke pusprop in zijn oortje had gekregen.

Gelukkig was bij Zazou nog niet de hersentjes aangetast, waardoor ik hem heb laten opereren hieraan.

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/36775-zazou-heeft-hetzelfde-pumbaa.html

Maar alleen jij kan de keuze maken wanneer het tijd hiervoor is bij Draakje...

Vaak geven de beesjes het ook zelf aan.

Ik wil je heel veel sterkte wensen, welke keuze je ook maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft een vreselijke beslissing, maar na zo'n lange strijd is het misschien toch wel de beste voor Draakje. Wat zal het een moeilijke avond voor je worden. Heel veel sterkte met alles!

Wat mag Draakje blij zijn met zo'n 'konijnenmoeder': je hebt duidelijk het beste met haar voor en dat betekent ook dat je haar laat gaan in liefde. Dikke knuffel voor jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .