Ga naar inhoud

castratie bambi (ram) spannend


funny_bunny

Aanbevolen berichten

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En, heb je ze al gesproken over hoe het is gegaan? :) Vast helemaal goed! Boris at een uur later alweer als een gek en na wat zachtere keutels, keutelde hij ook weer goed. De volgende dag was hij echt weer helemaal de oude (de dag zelf natuurlijk wat moe vd narcose). Ik had me ook erg druk gemaakt, maar dat was dus niet echt nodig ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

idem.

Ik heb hem rond 4 uur opgehaald.

Hij drinkt veel en eet voldoende, keutellen kan hij als de beste.

Het gaat heel goed met hem, ook ik had me druk gemaakt voor niks.

Nu zit hij zich te wassen.

Nu houd ik de nijnen nog 2 weken uit elkaar en dan koppelen, eindelijk.

Heb vandaag ook een boerenbond kitten pakket gehaald en vanavond slaapt hij heerlijk op een gratis katten dekentje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is of van de narcose of ze hebben iets op de oogjes gedaan zodat ze niet uitdrogen, dat verdwijnt meestal vanzelf weer als ze zich goed wassen.

Klopt, dat had Carrot ook.

Net alsof hij had gehuild.

Ik denk dat het een soort vette zalf o.i.d. is zodat de oogjes niet uitdrogen.

Na een paar daagjes was het helemaal weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh gos die arme meid!!

Bailey vindt het niet zo heel erg... Vorige week moesten ze uit elkaar en heeft Boris de ren en een klein hok gekregen. Bailey kreeg het dubbele hok. We proberen dr zoveel mogelijk in de panelenren te laten lopen, maar als we niet thuis zijn zit ze toch binnen. Ze is nu maar al te blij dat ze de ren weer heeft ;) Boris gaat even naar binnennn met wat delen van de panelenren en z'n hokje :) Goed nieuws: zijn ballen waren groot genoeg! Haha

Ben ook heel blij als ze weer bij elkaar mogen, want ze vinden dit echt niks :( Welke termijn houden jullie aan? Ik was eerst van plan om ze na twee weken weer samen te zetten, maar nu hoor ik zelfs mensen over 3-5 weken...

Is Carrot weer helemaal fit thuis?:)

Pip is een ventje :mdr:

De meiden zitten buiten, die hebben Carrot nog helemaal niet gezien.

Carrot is gelukkig weer helemaal fit, 2 dagen na zijn ging het al helemaal super, voor een rammetje is het maar een kleine ingreep.

Pip en de meiden zitten nu buiten, de helft van de buitenren is afgezet met delen van de panelenren, het was de bedoeling dat ik het zo zou houden voor Carrot, dit werkte namelijk ook super om Pip kennis te laten maken met Pluis en Molly.

Echter Pip is nogal een ontsnappingsartiest en zit nu iedere keer in het 'verkeerde' deel van de ren. Ik snap niet hoe hij daar kan komen ik heb alles goed afgesloten, hij kan of erg hoog springen of klimt er als een aapje overheen (wat mij bij hem niet eens zou verbazen)

Nu zit ik straks alleen met het koppelen, ik wil niet dat Pip zomaar bij Carrot in de ren klimt.

Onze DA raad aan om ze 6 weken apart te houden aangezien dan de hormonen helemaal weg zijn.

Ik zit te denken dat ik volgende week (minimaal 14 dagen na zijn castratie) Molly naar binnen haal en haar in haar eigen hok zet, zodat Carrot en Molly aan elkaar kunnen wennen en hen dan eerst aan elkaar te koppel, en dan proberen er in een neutrale ruimte een 4-tal van te maken.

Pluis en Pip zijn namelijk echt helemaal weg van elkaar (zo ongeveer, meestal dan) en Molly valt er nu het grootste gedeelte van de tijd gewoon buiten, zeker omdat Molly liever in het nachthok zit terwijl Pluis & Pip graag buiten spelen.

Als ik Carrot buiten probeer te koppelen denk ik dat Pip in het afgeschermde gedeelte van de ren klimt en misschien ruzie maakt met Carrot (een risico dat ik liever niet loop)

En waarschijnlijk zullen Pluis of/en Pip hem claimen en valt Molly weer buiten de boot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik hier op BB lees is dat ze na 2 weken gekoppeld kunnen worden.

En in een nutrale ruimte koppelen.

Het klinkt idd heel knap dat het konijn ontsnapt/ in het verkeerde deel van de ren zit.

Heb je 4 konijnen ? En zit daarvan 1 appart ? dus er is er 1 geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carrot is de dag na zijn castratie ingeënt, was geen enkel probleem.

Het was dat woensdag entdag is en Pip ook ingeënt moest worden anders hadden ze het gelijk met de castratie gedaan.

Carrot heeft er totaal geen last van gehad dat hij zo kort na zijn ingreep is ingeënt dus ik denk niet dat het een probleem is.

Omdat narcose toch altijd enige invloed op de weerstand heeft, wordt afgeraden om gelijk na castratie (of een andere ingreep onder narcose) te vaccineren, of te dicht ervoor. Maar goed, dat is een beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk. Ik heb er bij de castratie van Pip twee weekjes tussen gelaten.

Klopt, dat had Carrot ook.

Net alsof hij had gehuild.

Ik denk dat het een soort vette zalf o.i.d. is zodat de oogjes niet uitdrogen.

Na een paar daagjes was het helemaal weg

Dat komt inderdaad doordat de oogjes gezalfd zijn. Alsof ze nog niet zielig genoeg kijken zonder! :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pip is een ventje :mdr:

De meiden zitten buiten, die hebben Carrot nog helemaal niet gezien.

Carrot is gelukkig weer helemaal fit, 2 dagen na zijn ging het al helemaal super, voor een rammetje is het maar een kleine ingreep.

Pip en de meiden zitten nu buiten, de helft van de buitenren is afgezet met delen van de panelenren, het was de bedoeling dat ik het zo zou houden voor Carrot, dit werkte namelijk ook super om Pip kennis te laten maken met Pluis en Molly.

Echter Pip is nogal een ontsnappingsartiest en zit nu iedere keer in het 'verkeerde' deel van de ren. Ik snap niet hoe hij daar kan komen ik heb alles goed afgesloten, hij kan of erg hoog springen of klimt er als een aapje overheen (wat mij bij hem niet eens zou verbazen)

Nu zit ik straks alleen met het koppelen, ik wil niet dat Pip zomaar bij Carrot in de ren klimt.

Onze DA raad aan om ze 6 weken apart te houden aangezien dan de hormonen helemaal weg zijn.

Ik zit te denken dat ik volgende week (minimaal 14 dagen na zijn castratie) Molly naar binnen haal en haar in haar eigen hok zet, zodat Carrot en Molly aan elkaar kunnen wennen en hen dan eerst aan elkaar te koppel, en dan proberen er in een neutrale ruimte een 4-tal van te maken.

Pluis en Pip zijn namelijk echt helemaal weg van elkaar (zo ongeveer, meestal dan) en Molly valt er nu het grootste gedeelte van de tijd gewoon buiten, zeker omdat Molly liever in het nachthok zit terwijl Pluis & Pip graag buiten spelen.

Als ik Carrot buiten probeer te koppelen denk ik dat Pip in het afgeschermde gedeelte van de ren klimt en misschien ruzie maakt met Carrot (een risico dat ik liever niet loop)

En waarschijnlijk zullen Pluis of/en Pip hem claimen en valt Molly weer buiten de boot.

Oh foutje! Sorry ;) Ik nam automatisch aan dat je een mannetje en een vrouwtje had, maar met een viertal is het natuurlijk een ander verhaal :) Lastig wel, met dat koppelen! Ik heb alles ook extra af moeten zetten nu de konijntjes apart zitten, want Bailey kon opeens wel erg hoog springen om bij Boris te komen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat narcose toch altijd enige invloed op de weerstand heeft, wordt afgeraden om gelijk na castratie (of een andere ingreep onder narcose) te vaccineren, of te dicht ervoor. Maar goed, dat is een beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk. Ik heb er bij de castratie van Pip twee weekjes tussen gelaten.

Dat komt inderdaad doordat de oogjes gezalfd zijn. Alsof ze nog niet zielig genoeg kijken zonder! :$

Nou echt he... Zag er zooo lief uit :love: En met name heel zielig! Maar bij Boris was het de volgende dag al weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .