Ga naar inhoud

castratie bambi (ram) spannend


funny_bunny

Aanbevolen berichten

als het een kundige arts is is het zeker niet duur, zouden andere BB'ers zeggen.

Ik vind het persoonlijk wel wat prijzig.

Ook vind ik dat je niet alleen naar de prijs moet kijken maar ook of ze echt verstand van konijnen hebben.

Ik betaal er €52,50 voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn Boris is morgen aan de beurt! Ik vind het echt heel spannend!! Hoop ook dat zijn ballen groot genoeg zijn (dat is nog maar de vraag, want hij is net 3 maanden!) De dierenarts heeft me in ieder geval een goed gevoel gegeven; hij mag pas mee als het goed gaat met eten etc. Bij ons kost het 55 euro..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Boris is morgen aan de beurt! Ik vind het echt heel spannend!! Hoop ook dat zijn ballen groot genoeg zijn (dat is nog maar de vraag, want hij is net 3 maanden!) De dierenarts heeft me in ieder geval een goed gevoel gegeven; hij mag pas mee als het goed gaat met eten etc. Bij ons kost het 55 euro..

Bij ons is casteren €60,-

Carrot is vandaag geweest, hij is nog bij de dierenarts en ik heb net een telefoontje gekregen dat alles goed is gegaan, meneertje zat zelfs al rechtop rond te kijken.

Hij heeft alleen nog niet gegeten, dus dat houden ze nog in de gaten.

Nu is Carrot toch niet zo'n vreselijk goede eter, kleine beetjes de hele dag door (natuurlijk eetgedrag, maar wel heel anders dan bijv. Pip die zijn bakje al bijna leegheeft voordat je het hebt kunnen neerzetten)

Ik ben blij dat ik een doosje vol met voer, hooi en lekkers heb meegegeven voor hem.

Eind van de middag gaat mijn man hem ophalen (hopelijk heeft hij dan gegeten, anders houden ze hem nog daar ter observatie, en ik wil hem toch wel graag weer thuis hebben)

Wel een raar zicht hoor, een leeg hok in de woonkamer.

Pip zit naast het hok van Carrot alles te besnuffelen en stampen want 'er klopt iets niet!'

Wel zielig, die arme Pip snapt er niets meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons heeft de DA ook niets gezegt over voer.

Ik heb het voor de zekerheid meegegeven, zeker omdat we Carrot gisteren eind van de middag hebben gebracht.

Zelf voer meegeven is misschien wel handig, "beter mee verlegen dan om verlegen" zeggen we hier altijd.

Ik heb 2 afgemeten porties voer (SS), een broodzakje vol met hooi, een klein bakje met 'snoephooi' (hooi en gedroogde groenten) een wortel en een Vitakraft Kräcker stick meegegeven (de kräckers had Carrot meegekregen vanuit de opvang, en aangezien meneertje deze erg lekker vindt heb ik er 1 meegegeven in zijn 'care package')

Daarnaast heeft Carrot ook zijn knuffel mee (die hij ook in de opvang had)

Toen we hem afgaven bij de DA gisteren een hele uitleg gegeven, Carrot heeft zijn eigen voer mee, alles is afgemeten, s'avonds krijgt hij iets van verse groenten en fruit, er zit een wortel in de doos, Carrot heeft zijn knuffel mee etc. :$

'Het is maar een konijn' zullen de andere mensen in de wachtkamer hebben gedacht.

Maar het is wel mijn konijn, en ik ben nu eenmaal helemaal weg van mijn konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is casteren €60,-

Carrot is vandaag geweest, hij is nog bij de dierenarts en ik heb net een telefoontje gekregen dat alles goed is gegaan, meneertje zat zelfs al rechtop rond te kijken.

Hij heeft alleen nog niet gegeten, dus dat houden ze nog in de gaten.

Nu is Carrot toch niet zo'n vreselijk goede eter, kleine beetjes de hele dag door (natuurlijk eetgedrag, maar wel heel anders dan bijv. Pip die zijn bakje al bijna leegheeft voordat je het hebt kunnen neerzetten)

Ik ben blij dat ik een doosje vol met voer, hooi en lekkers heb meegegeven voor hem.

Eind van de middag gaat mijn man hem ophalen (hopelijk heeft hij dan gegeten, anders houden ze hem nog daar ter observatie, en ik wil hem toch wel graag weer thuis hebben)

Wel een raar zicht hoor, een leeg hok in de woonkamer.

Pip zit naast het hok van Carrot alles te besnuffelen en stampen want 'er klopt iets niet!'

Wel zielig, die arme Pip snapt er niets meer van.

Ahh gos die arme meid!!

Bailey vindt het niet zo heel erg... Vorige week moesten ze uit elkaar en heeft Boris de ren en een klein hok gekregen. Bailey kreeg het dubbele hok. We proberen dr zoveel mogelijk in de panelenren te laten lopen, maar als we niet thuis zijn zit ze toch binnen. Ze is nu maar al te blij dat ze de ren weer heeft ;) Boris gaat even naar binnennn met wat delen van de panelenren en z'n hokje :) Goed nieuws: zijn ballen waren groot genoeg! Haha

Ben ook heel blij als ze weer bij elkaar mogen, want ze vinden dit echt niks :( Welke termijn houden jullie aan? Ik was eerst van plan om ze na twee weken weer samen te zetten, maar nu hoor ik zelfs mensen over 3-5 weken...

Is Carrot weer helemaal fit thuis?:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend hoor. Bij Gijs is het helemaal goed gegaan. Ook nu zonder de pijnstilling gaat het goed. Ik heb Gijs alleen de eerste nacht en halve dag binnen gehouden. Hij zat heel de tijd voor de deur om naar buiten te gaan, dus heb hem toen maar weer buiten gelaten en dit ging goed.

Ik heb wel het stro een tijdje uit zijn hok gelaten, ongeveer een week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hartstikke mooi.

morgen laat ik de nijntjes inenten, vraag me wel af of de enting en de castratie samen gaan, in de zin van of dat als het konijn geopereerd word de enting dan niet meer werkt ofzo.

Ik denk dat ik me geen zorgen daar over hoef te maken en dat het konijn gewoon morgen geënt kan worden en maandag geopereerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben net terug van de entdag en dat ging heel goed.

De konijnen liggen nu heerlijk bij te komen van de schrik.

Buddy is haar tunnel nog niet uit geweest en Bambi blijft ook lekker in een hoekie zitten.

Ik weet dat dat over een half uurtje ofzo weer over is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het zo goed is gegaan. Wat zei de DA over enten en daarna castreren. Ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar. Maar denk dat het geen probleem is toch?

Carrot is de dag na zijn castratie ingeënt, was geen enkel probleem.

Het was dat woensdag entdag is en Pip ook ingeënt moest worden anders hadden ze het gelijk met de castratie gedaan.

Carrot heeft er totaal geen last van gehad dat hij zo kort na zijn ingreep is ingeënt dus ik denk niet dat het een probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

over 20 uur ben ik met bambi naar de arts.

Gister met de entdag ging goed, ze waren wat van streek bij thuis komst maar dat was binnen een half uur over, toen zaten ze weer te eten en drinken.

morgen word wel wat spannender ga na de arst naar boerenbond zo'n katten pakket halen ben benieuwd wat daar in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .