Ga naar inhoud

Weer sambal!


Lianne22

Aanbevolen berichten

Ik ontdek bij sambal opeens een soort van wond boven zijn oog, ik heb het nog niets eerder gezien dus het moet van vandaag zijn, er zit een soort van dun korstje op (of het zijn aan elkaar geplakte bloed haren). Nu zou je zeggen dat is niet zo'n hele ramp, maar zijn beide(?) ogen tranen opeens (witte tranen) en het oog waar de wond boven zit lijkt een beetje aangetast. hij heeft pijn en knarsentand en zijn keutels zijn ook opeens(!) zacht. Heel gek vanmorgen/vanmiddag was er nog niks aan de hand en nu ga ik even bij ze checken en opeens dit. ik kan geen plukken haar vinden en heb geen gevecht gehoord. Wel zie ik dat Willy niet in zijn buurt mag komen maar verder liggen ze allemaal gewoon rustig.

Vreemd... En vooral er vervelend voor sambal! (en voor de koppeling die net geslaagd leek) om half 7 kan ik bij de DA terecht, gaan we weer, ik krijg bijna een persoonlijke band met die arts :bad:

En ik dacht dat er voorlopig wel genoeg updates van mijn kant voor jullie waren.

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De DA zit bij mij drie straten verder (geluk bij een ongeluk) dus ik ben er binnen 3 minuten dat is fijn.

Ja dat zou je wel zeggen, al is het vreemd dat ik verder geen gevecht sporen en spanningen opmerk (behalve dat ik één keer sambal weg zag springen toen Willy kwam verder niets..) en dat beide ogen ook opeens tranen terwijl die wond maar boven één oog zit, plus de zachte keutels ook 'opeens' rond 13uur was er nog niks. Maar ik ga nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar ben ik weer, hij is idd gebeten en flink ook, het relatief kleine wondje boven zijn oog was (wat ik al dacht) toch wat erger. Hij is in zijn ooglid gebeten (kan niet anders lijkt me) dus in zijn wenkbrauw en bij zijn oog er weer uit. Je zou er zo een piercing in kunnen doen.. Maar dat verklaard dus ook zijn oog wat er opeens niet uitzag en de witte tranen zijn oog is inmiddels ook helemaal dik. Volgens mijn da kunnen zachte keutels vrijwel snel of direct optreden bij veel pijn of stress dus hij zegt dat dat wel met elkaar verbonden is. Waarom ik dan niks van een gevecht gehoord heb? De da zegt dat dit echt een aardige klap/greep of wat dan ook is en dat een konijn daar best van in shock raakt en niet meer in staat iets überhaupt iets terug doen en zich koest houdt. Dat is ook wel een beetje hetgeen hoe ik sambal aantrof knarsentanden en al. Hij heeft pijnstilling gekregen en cavasan oogcreme wat volgens de da voldoende moet zijn, zijn oog zelf is niet beschadigd dus het moet gewoon genezen, en de pijn zal snel wegzijn.

Ja en nu? Ik vermoed dat Willy de 'dader' is geweest. Maar hoe het ging precies geen idee.. Hij zit er nu ook gewoon weer bij en hij heeft gewoon zoals normaal 'wat' mee gegeten (is wel wat eerder gestopt met eten om te gaan wassen, logisch met die zalf in zijn gezicht).

Ik denk dat het Willy was omdat ik weleens heb gezien hoe gemeen Willy kan zijn, Willy waarschuwd niet maar 'kan' gelijk uit het niets aanvallen zonder te stoppen. Bij brutus of bazooka heb ik dat nog nooit gezien. Maar bij deze koppeling heb ik dat Willy nog geen één keer zien doen, ze trok juist erg goed met sambal op.

Als er nog suggestie's of tips zijn, zijn ze welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zxou ze eerst gewoon samenlaten. Misschien heeft Sambal weer gigantisch lopen etteren. logisch dat er dan 1 van zich afbijt en sambal zal het dan ook wel geleerd hebben dat niet weer te doen. zeker als het nu weer gewoon rustig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjee... denk je net dat alles koek en ei is...

Ik denk dat het opzich positief is als ze elkaar nu niet ontwijken of extreem bang gedrag laten zien, met 4 konijnen bij elkaar zal er af en toe toch 1 op z'n vingers getikt worden door een ander, en zeker als Willy zo 'agressief' kan zijn en jaloers... loop je die kans altijd lijkt me.. Alleen is de plek waarop Sambal nu geraakt is wel erg ongelukkig natuurlijk...

Sterkte, ik hoop dat hij snel weer opknapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nee, wat erg!! Denk je net dat alles probleemloos is verlopen en dan krijg je dit....

Maar als alles nu weer rustig is zou ik ze gewoon bij elkaar laten. En dan maar weer wat extra in de gaten houden.

Veel succes en beterschap voor Sambal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik vernomen dat Willy echt zelf weer 'de oude' Willy is en flink loopt te etteren.. loopt ze 10 dagen de lieve Willy uit te hangen en komt het opeens nu in haar op van 'hey dat kan niet zomaar onrust wil ik hebben!' sambal heeft bij terugkomst wel gegeten maar heefft daarna de hele groep ontweken, Willy zocht heel lief en rustig toenadering waar sambal op rustig op reageerde maar uit het niets vloog Willy weer aan (dit keer zonder heftige gevolgen). Sambal schuild achter brutus, onderweg krijgt bazooka er nog van langs van Willy, daarna ziet ze sambal achter brutus en gaat jagen. Brutus staat op geeft Willy en soort van 'waarschuwingsnauw' waarna hij heel imponerend over haar heen gaat staan en voor haar lopen. Willy duikt ineen brutus gaat rustig liggen en krijgt gelijk weer een wasbeurt van Willy. Nou, de rust is weer gekeerd door brutus, maar wel met gevolg dat ze sambal erg bang is en bazooka op haar hoede, en brutus haar maar weer rustig houdt.

Deze vermoedens had ik al een klein beetje (omdat ik me niet kon voorstellen dat er een konijn is dat Willy gaat lopen etteren, volgens mij weten ze wel dat dat geen goed idee is) dit is namelijk precies het soort gemene Willy gedrag waar ik bang voor was met koppelen, maar wat tot nu weg leek te blijven. bleh....rot konijnen... (sorry ;)) waarom leek sambal gister nog een grotere vriend van Willy dan brutus en moet nu na 10 dagen opeens idereen het ontgelden voor niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde toch even snel komen kijken hoe het gegaan was bij de dierenarts.....

Wat balen zeg, jammer dat dit dan toch de gevolgen zijn.

wees maar blij dat het niet erger is afgelopen, voor hetzelfde geld was er een flinke beschadiging aan het oog.

(Niet dat dit niet niks is hoor, begrijp me niet verkeerd)

Tsja en wat nu hé?

Ik snap dat een viertal leuker is dan 2 koppels, maar het moet naturlijk niet ten koste van het geluk van Sambal gaan.

Zou het even aanzien en goed in de gaten houden, maar wat niet gaat, gaat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend!!

Bij mij hetzelfde verhaal. Het hele weekend zijn Flip en Truus de dikste vriendinnen, maar vandaag heeft Flip ineens bedacht om maar eens achter Truus aan te gaan jagen. Ach, vrouwen....... :P

Hopelijk dat Brutus Willy weer snel terug op haar plaats zet en dat ze dit niet nog eens gaat proberen. Maar balen zeg dat ook Sambal en Bazooka nu ineens niet meer volledig relaxed kunnen zijn!

Succes verder!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Yes, het had zeker ergere gevolgen kunnen hebben.. Een cm lager en het was misschien gedaan met zijn oog. Het is ook gewoon balen dat ik (nu ik wel gezien heb wat er aan de hand is) bijna zeker weet dat dit weer dat typerende Willy gedrag is dat na 10 dagen toch opeens weer in haar kop opkomt. Als ik nou wist dat sambal liep te etteren en dit een tegen actie was, was het een ander verhaal. Maar ik zie aan de hele manier van haar houding nu dat dit niks te maken heeft met iemand terug op zijn plek zetten, maar echt doen alsof je een heel lief konijn bent en gewassen wil worden en dan boem opeens aanvallen, heel raar.. Toch heb ik me wel aardig vergist in brutus, ik dacht dat dat zo'n suffe sul was maar hij blijkt misschien juist wel de enige die Willy een beetje in de toom kan houden. Helaas..,

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Niet nogsteeds, maar meer 'opeens' ;) alleen weet ik niet of dit iets met territoriumdrift te maken heeft.. Aangezien ze dit dan wel gelijk in het verblijf had getoond toch?

(als het handiger is mag dit topic ook wel samengevoegd worden met dit topic http://www.bunnybunch.nl/community/gedrag-koppelen/48070-koppel-vraagje-2-koppels-gelijk-4tal-11.html sorry niet aan gedacht, ik denk dat het daar inmiddels weer meer bij past dan bij gezondheid)

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dat kan het dus niet zijn.

Het oude Willie gedrag hoe uit zich dat precies? Kun je zien wanneer het begint dus wat haar triggert? En is het telkens op dezelfde waar ze reageert? Hoe reageert de rest op haar gedrag?

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Nee ik kan niet zien wat haar precies triggert, het is net weer eens gebeurt maar dan in een andere volgorde en begon het bij bazooka, opeens lijkt het gewoon in haar op te komen van 'hey daar loop bazooka' (niets vermoedend), ze gaat heel onderdanig (naar mijn mening) op haar af, maakt zich bij haar helemaal plat waarna bazooka aan haar gaat snuffelen, en dan grijpt ze bazooka, Bazooka rent/schrikt weg en Willy gaat erachter aan. vervolgens gaat bazooka bij brutus liggen, Willy gaat heel lief naast haar liggen, Willy geeft haar zelfs een uitgebreide wasbeurt, bazooka wil op een gegeven moment op staan maar dat mag niet en vliegt Willy haar weer aan. (dit is niet in zulke erge mate dat er wonden zoals die van sambal zijn, maar het is niet ook niet onschuldig 'haren trekken', haar houding verandert gelijk in agressie.

Precies dat is wat ik eerder beschreef wat ik bij sambal zag waarna brutus haar weer terug op haar plek heeft gezet. Ik weet bijna wel zeker dat dit vanmiddag ook gebeurt moet zijn maar toen had ze wel raak.

Het maakt de situatie heel erg verwarrend/wantrouwend voor iedereen, bazooka snapt het vooral niet, ze wil bij Willy maar krijgt op haar donder, dan doet ze opeens lief en dan valt ze aan. Sambal is er een beetje klaar mee een heeft zich in zijn eentje verstopt. brutus ligt soms bij sambal/soms bij Willy/soms bij bazooka.

In één dag een wereld van verschil.

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .