Ga naar inhoud

Pip - Castratie 30 maart 2011


Dollie

Aanbevolen berichten

Wat fijn om te lezen dat castratie van een voedter ook goed kan gaan. Mijn kleine cleo daar ben ik ook sterk voor aant overwegen haar te laten helpen (nog steeds)want ze heeft wel erg lang en veel lentekriebels. Vrijdag ga ik voor de entingen en dan ga k direct even vragen stellen aan de da(die btw ook op kklijst staat).

Wat vervelend dollie dat het nu wat lastiger is met z'n 3en. Maar gwoon even aankijken. En anders nu al de choco nhd?! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ieder konijn is anders en dat mag ook toch? De 1 is wat meer lui, de ander speelt liever en de een heeft een feller karakter als de ander. Daarbij zitten ze pas net weer bij elkaar, ze moeten hun draai weer vinden. Dat is toch niet meteen een reden om te zeggen is stop met koppelen? Wat zou je dan trouwens gaan doen, Feline weg halen? Ik neem aan dat je daar wel over hebt nagedacht, aangezien dat risico wel aanwezig is als je een derde konijn aan een bestaand koppel koppelt.

Hoe waren Fred en Feline voordat Pip erbij kwam, waren ze toen wel close en speels?

Ik heb ze ook nog gewoon bij elkaar zitten, ik zie mijzelf niet zeggen dat ik stop met koppelen? Je trekt conclusies voor ik dat zelf gedaan heb.. Want inderdaad, het is nog veel te vroeg om daar echt wat over te zeggen. En wat heeft het risico van een derde konijn met een verslechterende gezondheid van Fred te maken? Ik ben eerlijk gezegt erg blij dat Pip er bij zit, anders was het al eerder 'mis' gegaan ben ik bang. Het is ook niet zo dat het nu mis gaat, maar ik merk wel aan Feline dat ze het niet leuk vindt op deze manier.

Fred en Feline waren wel close voor en ook toen Pip er bij kwam ja, tot Fred slechter werd. Ook nu gaat het prima, maar Feline heeft gewoon te veel energie voor hem. Enederzijds kan ze prima even rustig naast hem zitten, hem wassen, zoals eerst, maar vervolgens wil ze dat hij toch ook eens in beweging komt, wat hij eerst ook gewoon deed, maar nu niet (echt) meer. Hij is nog steeds levendig en vrolijk, maar niet meer het konijn dat hij een jaar geleden was.

Juist omdat ieder konijn anders is en ook mág zijn, vraag ik mij af of ik dit op de lange termijn nog samen moet houden. Feline lijkt een actief en speels konijn te zoeken, Fred is dat niet (meer). Maar tenzij Pip Fred ziek gemaakt heeft, lijkt me niet dat het bijkoppelen van een derde konijn de oorzaak is geweest.. ;)

Voorlopig laat ik ze lekker samen, maar het kan zijn dat we besluiten een vierde konijn bij te nemen, Feline en haar nieuwe vriendje mogen dan thuis blijven wonen terwijl Fred en Pip met mij mee gaan.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet wel zeggen dat ik een beetje terug gekomen ben van koppelen met zo'n leeftijdsverschil.. (Fred 7/Feline 1,5) Al is Pip natuurlijk nog jonger. Maar goed, voorlopig zitten ze nog met z'n drietjes en gaat dat ook prima. Als ze straks weer buiten zitten kan Feline haar energie ook wat meer kwijt natuurlijk. (Al is het wel de vraag of het verstandig is Fred buiten te houden met zijn urinebrand.. Zucht..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je stelt jezelf op de vorige pagina de vraag of je door moet gaan, de logische conclusie is stoppen, ik weet niet hoe ik dat anders zou kunnen interpreteren. Er is duidelijk iets wat je niet lekker zit en het kan toch geen kwaad om hierocer na te denken en vooruit te denkenover de toekomst? Waarom reageer je zo alsof je je aangevallen voelt? Is toch nergens voor nodig.

Kan het voorjaar geen rol spelen bij Feline, dat ze wat meer energie heeft? Of is ze altijd zo?

Hopelijk knapt Fred toch op en krijgt hij zijn energie weer terug om samen met de dames te spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Inmiddels zitten ze dus weer met z'n drietjes en gaat het goed. [..] Vanochtend was het wel heel erg en had ik zoiets van, moet ik wel door koppelen.. Inmiddels valt het wel mee maar ik ga me toch even goed bedenken of en wat ik hier mee moet/kan.. "

Schreef ik. Waarmee ik precies bedoelde wat er staat: Ik had even mijn twijfels maar inmiddels ging en gaat het goed, maar ben ik er nog niet uit of dit op de langere termijn wel een goed idee is. Maar ik denk dat ik je verkeerd begrepen heb, je reactie kwam over alsof je wilde zeggen dat ik ze gewoon maar samen moest laten. En daarom kwam je reactie inderdaad ook wat aanvallend over. ;-) Maar begrijp dat je hetzelfde bedoeld als ik, de situatie nu is niet ideaal voor de konijnen en dat zit me niet lekker.

Ik heb ze dus ook nog samen maar of dat zo blijft weet ik niet. Feline jaagt nogal op Pip en Fred, het is of ze wil zeggen "niet spelen? dan maar zo" en dat is niet alleen sneu voor F&P maar ook voor Fien zelf.

Feline is gewoon een lastige tante. Ze heeft zo haar buien enzo. Ik denk dat ze deels door de koppeling nu wel érg druk is, maar dan nog. Wat me ook vooral dwars zit, is dat Fred en Pip de laatste dagen juist erg speels waren. Dit filmpje is van de dag na de castratie (!!) en ze waren constant zo eigenlijk. Met Feline er bij is dat veel minder.

>http://www.youtube.com/watch?v=ba6asJ606Cs

Het is niet zo dat Feline er volledig buiten valt, of dat Pip en Fred alleen maar op gejaagd worden.. Maar het was zo'n fijn trio en sinds Fred ziek is werd dat telkens wat minder.. Twee weken geleden heb ik ze dan maar uit elkaar gehaalt, wat zeker geen slechte keuze is geweest, maar ja wat dan wel.

"Vooruit denken" is dus ook allemaal wel gebeurt en we kijken nog even wat we doen. Ik ga er niet meer vanuit dat Fred beter wordt, dat klinkt heel dramatisch maar het valt wel mee, zoals je in het filmpje ziet; geen doodziek, doodongelukkig konijn.. Maar het betekend wel dat er toch de nodige aanpassingen gedaan moeten worden en op dit moment is het misschien verstandiger als Fred met Pip binnen komt wonen. Feline binnen, ik weet niet zo goed of dat een optie is.. Allemaal dingetjes waar we even goed over na moeten denken.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan met Pip :)

Als ik je goed begrijp heb je Feline nu gescheiden van Pip & Fred?

Nee, ik heb ze nu samen, maar het kan wel zijn dat ik ze toch uit elkaar haal. Gisteravond/vanochtend gaat het weer hartstikke goed dus ja.... Feit blijft dat Fred en Pip zonder Feline veel relaxter leken en dat Feline ze nu nog te rustig lijkt te vinden, maar ze hebben zich er aan aangepast, voor nu.. Dan is het natuurlijk de vraag of je dat moet willen. En dat weet ik nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het zo goed gaat met pip. En jij zal zelf wel het beste aanvoelen wanneer één van de drie niet gelukkig meer is in deze situatie en je stappen kan ondernemen. Maar dat hoeft natuurlijk niet gelijk dus kijk het eerst eens lekker aan en volg dan je gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb ze nu samen, maar het kan wel zijn dat ik ze toch uit elkaar haal. Gisteravond/vanochtend gaat het weer hartstikke goed dus ja.... Feit blijft dat Fred en Pip zonder Feline veel relaxter leken en dat Feline ze nu nog te rustig lijkt te vinden, maar ze hebben zich er aan aangepast, voor nu.. Dan is het natuurlijk de vraag of je dat moet willen. En dat weet ik nog niet.

Daar moet je idd nu zelf achterkomen. Alleen jij kan de keus maken of Feline mss apart gezet moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe een kleine toevoeging na de vorige reacties van jou nu pas gelezen te hebben :$

Door ziekte kunnen de verhoudingen tussen konijnen onderling behoorlijk verstoord raken.

Sommige konijnenvriendjes worden juist heel zorgzaam, terwijl andere vriendjes er juist helemaal niet mee op kunnen gaan lijkt het wel.

Kennelijk heeft Feline ook moeite dat de verhoudingen lijken te veranderen nu Fred ziekjes is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .