Ga naar inhoud

groentetuin voor de konijnen


Tao_Gini

Aanbevolen berichten

ik ga dit jaar de groentetuin vol zetten met groenten voor de konijnen.

Ik heb al zonnebloemen en granen (die ik "jong" ga oogsten) gezet en dacht aan witlof (is het hele jaar door wat aan) Wortelen (vind ik zelf ook heerlijk) en selderie.

Hebben jullie nog een idee van wat ik nog kan zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

andijvie

en uihmm ja wat is makkelijk te oogsten?

ik zou zelfs veel kruiden doen.

misschien wortelsvoor het loof,

ishet ook vor je cavias ofniet?

alleen voor de konijnen

Misschien kan ik nog wat van die potjes van de winkel die mijn vader altijd koopt "redden" bij mijn grootvader werkte in de tuin zetten erg goed :)

Weet iemand eigenlijk of ze veel citroenmelisse en munt mogen? groeit als een gek hier in de tuin.

aangepast door Tao_Gini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citroenmelisse mogen ze ook, vinden ze hier erg lekker! Munt mag inderdaad ook, maar vind ik voor in de tuin zelf niet zo prettig omdat het vreselijk woekerd (daarom staat jullie tuin er waarschijnlijk ook vol mee ;))

Wij hadden vorig jaar zelf andijvie gezet, maar dat ging niet zo makkelijk omdat alle plantjes doorgeschoten waren... Daarnaast hadden we ook wortel, basilicum, munt, tijm, peterselie en venkel gezet. Dit ging allemaal wel goed, behalve de venkel, die schoot ook door. Ook hebben we aardbeienplantjes in de tuin, daar zijn de konijnen hier ook dol op, zowel op de aardbeien als op de bladeren van de plant.

Wat we dit jaar gaan zetten weet ik nog niet, de aardbeien en tijm staan in ider geval nog, dus die blijven. Denk dat ik weer andijvie ga proberen, maar om dat doorschieten te voorkomen schijnt het dat je die pas heel laat in het jaar mag zaaien... (juni) Witlof (wat je al aangaf) vind ik ook een goed idee, ga ik denk ik ook proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citroenmelisse mogen ze ook, vinden ze hier erg lekker! Munt mag inderdaad ook, maar vind ik voor in de tuin zelf niet zo prettig omdat het vreselijk woekerd (daarom staat jullie tuin er waarschijnlijk ook vol mee ;))

Wij hadden vorig jaar zelf andijvie gezet, maar dat ging niet zo makkelijk omdat alle plantjes doorgeschoten waren... Daarnaast hadden we ook wortel, basilicum, munt, tijm, peterselie en venkel gezet. Dit ging allemaal wel goed, behalve de venkel, die schoot ook door. Ook hebben we aardbeienplantjes in de tuin, daar zijn de konijnen hier ook dol op, zowel op de aardbeien als op de bladeren van de plant.

Wat we dit jaar gaan zetten weet ik nog niet, de aardbeien en tijm staan in ider geval nog, dus die blijven. Denk dat ik weer andijvie ga proberen, maar om dat doorschieten te voorkomen schijnt het dat je die pas heel laat in het jaar mag zaaien... (juni) Witlof (wat je al aangaf) vind ik ook een goed idee, ga ik denk ik ook proberen!

ik dacht aan de kleine variant van witlof die je moet aanaarden.

Maar als je andijvie doorschiet, heb je uiteindelijk toch meer (als het voor de konijnen is kan het geen kwaad denk ik?) Maar mogen ze dat niet maar met mate?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons was het zo, dat er een heel lange steel in de andijvie kwam waar bloemen aan kwamen. De 'krop' die onderaan zat, was toen nog te klein om te oogsten, dus toen hebben we alles er maar uit gehaald. Maar volgens mij, als je hem laat staan, zaait hij zich verder uit ofzo?

Bedoen je de citroenmelisse of ze dat met mate mogen? Ik zou ze geen hele plant op laten eten, maar als ze er aan gewend, zijn, mogen ze wel wat hebben. Als we het hier in huis hebben, krijgen ze meestal de blaadjes van een paar takjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar had ik vooral kruiden, waarvan de meeste al genoemd zijn. Ik wil nog wel even zeggen dat ruccola het erg goed doet. Het is heel makkelijk te kweken, ook voor mensen erg lekker en als het doorschiet vinden de konijnen het nog steeds heerlijk.

Ruccola doet het zelfs bij mij redelijk goed :D:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een groentetuintje voor de konijnen. Deze winter had ik spruitjes en boerenkool. Nu komen de andijvie en radijsjes alweer boven! Ook heb ik pas weer een nieuwe lichting worteltjes geplant. Verder in de tuin staan er nog aardbeienplanten, frambozen, bramen, pitloze druiven, diverse kruiden zoals tijm, munt, peterselie, etc. In de zomer kweek ik verder nog tomaatjes, komkommers, paprika's en diverse soorten sla.

Ik ben er nog niet zo heel erg lang mee bezig, dus wat dat betreft is het allemaal nog een beetje uitvinden wat het goed doet hier en wat de konijnen ook lekker vinden. Deze week hebben we ook een wilgenboompje geplant in de voortuin.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .