Ga naar inhoud

WELKE VOEDING van Onderstaande Links, heeft beste samenstelling


animalfriend

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik wil overstappen naar n ander merk van Versele-Laga

komt wel goed overeen met n goede samenstelling

alleen eiwit en calcium, twijfel ik over.... kijken jullie even mee!! bvd

http://www.versele-laga.com/NUTRI/Nutrition/Pages/Products/index.jsp?ran=5364&pro=5365&fam=224&ani=5332&rac=0

of

http://www.versele-laga.com/NUTRI/Nutrition/Pages/Products/index.jsp?ran=20644&pro=20663&fam=224&ani=5332&rac=0

gr Angela en Nijntjes Nikki en Belle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan voor de Cuni Nature gaan. Ik heb hier voor Binky Cuni Nature Re-Balance http://www.versele-laga.com/NUTRI/Nutrition/Pages/Products/index.jsp?lng=3&mkt=11963&fam=224&ani=5332&ran=20644&pro=20669 liggen en dat vond hij ook erg lekker maar wegens darmproblemen krijgt hij geen droogvoer meer. Succes met beslissen.

@Roy83: Cuni Nature is volgens mij geen gemengd voer want het ziet er net zo uit als de Re-Balance die ik hier heb liggen en dat is geen gemengd voer.

aangepast door JoBoris76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cuni Nature en Cuni Nature Re-balance zijn beide gemengde voeders. Er is zelfs een tijd geweest dat in de Re-balance géén biks zat, omdat volgens de producent, de meeste konijnen toch geen biks aten, dus hadden ze een voeding zonder biks gemaakt.

Wil je biks van Versele Laga, dan moet je naar de Cuni Progaan.

Als je moet kiezen tussen de Cuni Nature en de Crispy, heeft de Cuni Nature wel de betere samenstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou, als ik moest kiezen uit deze twee voeders, voor de tweede gaan. Het calciumgehalte van de eerste is te hoog. Het calciumgehalte van de Cuni Nature is netjes, maar er zitten niet heel veel vezels in, te veel vet en eiwitten. In beide voeders is dat het geval trouwens.

Ik zou dan eerder Cuni Complete aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cuni Nature is inderdaad gemengd voer en is biksloos. E'n van mijn konijnen heeft dat vorig jaar een tijdje gegeten. Ze was toen herstellende van een gebroken poot en vertikte het om biks te eten.

Persoonlijk zou ik dus, net als Dollie, aanraden om dan Cuni Complete te geven. Dit heeft sowieso een hoger vezelgehalte, wat altijd goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roy83: Cuni Nature is volgens mij geen gemengd voer want het ziet er net zo uit als de Re-Balance die ik hier heb liggen en dat is geen gemengd voer.

Cuni Nature is wel gemengd voer. Ik gaf dat in het begin ook aan m'n konijnen maar ben overgestapt op Science Selective.

Als je iets van Versele-Laga wilt zou ik hun biks nemen, Cuni Complete: http://www.versele-laga.com/Nutri/Nutrition/Pages/Products/index.jsp?lng=1&mkt=11964&fam=224&ani=5335&ran=12347&pro=12348

Edit: zo ziet gemengd voer eruit (kan verschillen naargelang samenstelling, de staafjes zijn biksjes):

img_5_3.jpg

En zo ziet biks eruit:

biks.jpg

aangepast door Volucria
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou, als ik moest kiezen uit deze twee voeders, voor de tweede gaan. Het calciumgehalte van de eerste is te hoog. Het calciumgehalte van de Cuni Nature is netjes, maar er zitten niet heel veel vezels in, te veel vet en eiwitten. In beide voeders is dat het geval trouwens.

Ik zou dan eerder Cuni Complete aanraden.

ik wil goed en nog wel betaalbaar, werk ik n dierenwinkel, maar vind cuni complete te duur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het mij vraagt is goed én betaalbaar over het algemeen niet echt een mogelijkheid, je hebt Hope Farms Super Trio met een hele nette samenstelling maar de rest is toch vrij duur. (Cuni Complete, Science Selective, Beaphar Care+, Trovet Rabbit, Bunny Basics T..)

Dat hij zo geen biks wil eten als je het hem voorzet, is niet gek als hij gemengd gewend is, maar het is echt niet onmogelijk om hem over te zetten en het is wel veel gezonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cuni Nature is wel gemengd voer. Ik gaf dat in het begin ook aan m'n konijnen maar ben overgestapt op Science Selective.

Als je iets van Versele-Laga wilt zou ik hun biks nemen, Cuni Complete: http://www.versele-laga.com/Nutri/Nutrition/Pages/Products/index.jsp?lng=1&mkt=11964&fam=224&ani=5335&ran=12347&pro=12348

Edit: zo ziet gemengd voer eruit (kan verschillen naargelang samenstelling, de staafjes zijn biksjes):

img_5_3.jpg

En zo ziet biks eruit:

biks.jpg

Ik weet wel hoe biks eruit zien hoor (na ruim 20 jaar konijnen te hebben) maar ik heb het over Cuni Nature Re-Balance en dat is niet gemengd zoals de Cuni Nature. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel hoe biks eruit zien hoor (na ruim 20 jaar konijnen te hebben) maar ik heb het over Cuni Nature Re-Balance en dat is niet gemengd zoals de Cuni Nature. ;)

Is dit hoe Cuni Nature Re-balance eruitziet? Het is het plaatje dat onder de verpakking staat op de pagina die jij hebt gegeven:

CuniRebNat.jpg

Zo ja, dan is het gemengd voer... Allemaal verschillende stukjes in mooie kleurtjes, met hier en daar een zaadje en een strootje hooi ipv allemaal brokjes die er hetzelfde uitzien en waar geen kleurstoffen inzitten :P Kun je anders een plaatje posten van hoe die Re-balance eruitziet?

@ animalfriend: als je Science Selective uit Engeland bestelt ben je veel goedkoper af dan als je het in Nederland/België koopt en heb je meteen ook één van de beste voeders op de markt. Welke biks heb je geprobeerd te geven? Van bv Hope Farms heb ik hier wel eens gelezen dat de overstap niet zo vlot verloopt als gehoopt, maar toen ik SS in huis haalde vielen mijn konijnen die brokjes aan alsof ze een week niks gegeten hadden.

Als je toch echt per se één van die twee voeders uit de startpost wilt, zou ik voor Cuni Nature gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit hoe Cuni Nature Re-balance eruitziet? Het is het plaatje dat onder de verpakking staat op de pagina die jij hebt gegeven:

CuniRebNat.jpg

Zo ja, dan is het gemengd voer... Allemaal verschillende stukjes in mooie kleurtjes, met hier en daar een zaadje en een strootje hooi ipv allemaal brokjes die er hetzelfde uitzien en waar geen kleurstoffen inzitten :P Kun je anders een plaatje posten van hoe die Re-balance eruitziet?

@ animalfriend: als je Science Selective uit Engeland bestelt ben je veel goedkoper af dan als je het in Nederland/België koopt en heb je meteen ook één van de beste voeders op de markt. Welke biks heb je geprobeerd te geven? Van bv Hope Farms heb ik hier wel eens gelezen dat de overstap niet zo vlot verloopt als gehoopt, maar toen ik SS in huis haalde vielen mijn konijnen die brokjes aan alsof ze een week niks gegeten hadden.

Als je toch echt per se één van die twee voeders uit de startpost wilt, zou ik voor Cuni Nature gaan.

Zo ziet de Re-Balance er inderdaad uit maar het zijn allemaal harde brokjes en er zitten zeker geen pitjes o.i.d. in en dat is bij gemengd voer wel zo. Ik zal morgen kijken of ik in het daglicht een goede foto er van kan maken. Die stukjes "hooi" zijn trouwens stukjes luzerne en er zitten ook stukjes gedroogde pastinaak in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

naar heel wat gepuzzel en ik wil toch gewoon beste voor mijn beestjes word het sowieso niet de cuni crisp, ben al een keer n konijn kwijtgeraakt jaren geleden door geven van liksteen, helaas wist ik toen de gevolgen niet, maar calcium lijkt me het zelfde te kunnen doen..

misschien cuni nature, maar die is ook niet goedkoop......aangezien de samenstelling ook niet optimaal is

het hoeft niet zozeer heel goedkoop of duur te zijn maar wel betaalbaar, naar informatie ben ik uitgekomen toch op Hope Farms Super Rabbit, keek daar niet echt na omdat die zakjes stervens duur zijn:P nu ga eerst een zakje proberen wie weet vind hij het toch wel wat, en daarna is er n 15kilo verpakking geloof ik verkrijgbaar, en dat is helemaal niet zo duur in verhouding:) dus opgelost voor nu

en eén van de betere :):) bedankt voor jullie advies!! angela nijntjes nikki en belle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ziet de Re-Balance er inderdaad uit maar het zijn allemaal harde brokjes en er zitten zeker geen pitjes o.i.d. in en dat is bij gemengd voer wel zo. Ik zal morgen kijken of ik in het daglicht een goede foto er van kan maken. Die stukjes "hooi" zijn trouwens stukjes luzerne en er zitten ook stukjes gedroogde pastinaak in.

Maar heeft elk brokje van de Re-Balance ook dezelfde samenstelling? Anders blijft het hetzelfdep rincipe als gemengd voer.

Care+ van Beaphar heeft oo kverschillende brokjes, verschillende vormpjes en kleurtjes, maar elke brok heeft dezelfde samenstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .