Ga naar inhoud

Babykonijn van 13 weken verliest gewicht.


mystique

Aanbevolen berichten

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

zoals op de foto zie ik geen urine probbleem....enkel de pootjes zijn vies dat kan gewoon door het hok komen,regen

Misschien heeft dolly nog een foto hoe het bij haar EC konijn er uit zag ( urine brand)

Het geslachts deel en anus is hier schoon....dat is bij unrine brand nat.( en geiriteerd)

Die heb ik idd wel, als ik thuis ben zal ik 'm opzoeken.

Maar de pootjes van zo'n jong binnenkonijn horen écht niet zo vuil te zijn, en de staart sowieso niet. Bij Indy begon het ook telkens met vuile voeten en bij Fred is dat nu ook nog het voornaamste probleem, ik vind dit echt niet normaal. Urinebrand is het niet, maar urinebrand heeft ook een beginstadium hè.

Ze komt in elk geval wel geweldig bij zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, gelukkig komt het gewicht er terug bij.

Ik ben akkoord dat de geslachtsdelen en anus perfect schoon zijn, maar haar staart is dat niet. Toen ik haar net had, was haar staart ook vuilgeel en een beetje vervilt. Dat is weggegaan, zonder problemen, zonder behandeling. Maar nu is het terug. En bij Coquille waren ook zijn poten, staart en later zijn liezen een vieze, vuile boel, maar zijn geslachtsdelen en anus waren om door een ringetje te halen. Dus het kan wel. Vooral de combi vuile staart-gewichtsverlies (en eventueel krakkemikkige achterpoten, maar ook dat had ze al van de eerste dag dat ik haar had) laten me toch denken aan EC.

Is het mogelijk dat ze EC heeft? Omdat ze nog zo jong is? Ze is nu tussen 15 en 19 weken. Terwijl ik toch altijd lees dat er een tijd overgaat eer je symptomen begint te zien van EC? Toen ik haar net had was ze tussen 6 en 10 weken, kunnen de vervilte staart en slappe achterpoten toén ook al symptomen van EC geweest zijn? Of was dit toeval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon EC behandelen toch...wat heb je te verliezen!

De vervilte staart komt door of stil zitten en de 2 e verharing naar volwassen pels.

Dit moet je dus ontvilten. Doordat ze plast op een plek en niet weg springt zulen de pootjes nat worden dan.

Ik zie dit meer dat het bij de verlamming hoord dan urine brand...gedachten gang.

Het afvallen kan door lichaamlijke stres komen....dus dat kan ook door andere rede komen.( gezien leeftijd jong)Daar voor hoeven ze dus niet te vechten of zo...

Maar de verlamming is toch een duidelijk teken dat je aan EC mag gaan denken.

Ik zou voeibare panacur nemen dit is goedkoper op de lange duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog één vraag, voor ik naar de dierenarts bel, wil ik goed geïnformeerd zijn.

Coquille's 28 dagen Panacur is dik vier weken geleden beëindigd.

Ik weet dat na 28 dagen de Panacur meer bijwerkingen begint te vertonen, en daarom maximum 28 dagen na-een mag gegeven worden.

Stel dat ik ze allevijf behandel, is er dan bij Coquille voldoende tijd overheen gegaan, om terug veilig te behandelen? Of moet hij niet behandeld worden, omdat hij net behandeld is?

En dan nog een vraag: ik kan Diamantje 28 dagen behandelen, en de andere vier preventief 14 dagen. Mààr wat als de EC toch echt heerst, en 'besmettelijk' is? Is het dan niet beter het zekere voor het onzekere te nemen en ze allemaal 28 dagen te behandelen? Want stel dat een van de anderen beginnende EC heeft, maar nog geen symptomen vertoont, en ik behandel zogezegd preventief gedurende 14 dagen, dat is niet goed, toch? Omdat je de behandeling dan halverwege stopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoorden die vlug, WP? Ik bereid me graag voor, omdat ik zo'n vermoeden heb dat de dierenarts er niet mee akkoord zal gaan hen allevijf te behandelen. Als ik bv weet dat WP het wél zou doen, heb ik een stok achter de deur, he.

Dank je voor je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een mail gestuurd, ik hoop dat ze iets van het verhaal snappen, want ik heb het moeten inkorten, en ik hoop niets vergeten te zijn. Ik hoop inderdaad dat ze vlug antwoorden, stel dat ik morgen geen antwoord heb, kan ik niet wachten want dan kom ik in de weekenddienst terecht. Morgen ten laatste moet ik bij de DA gaan, anders is de Panacur op. Ik heb nog ruim voldoende voor vandaag, maar het was maar het restje van Coquille, dus daarmee doe je niet veel.

Oooh, ik baal. Ik wist wel dat de meeste konijnen EC dragen, maar twee na elkaar? En wie weet wat de rest doet? Aangezien ze in dezelfde kamer lopen, en uiteraard netjes langs de panelenren plassen om hun territorium aan te geven. Zo zit je in een kring-besmetting, he? Straks moet ik vijf binnenkooien plaatsen, en elk in quarantaine, haha. Ziekenboeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet meer foto's hebben, maar wáár.. Ik kom ze altijd precies tegen als ik ze niet wil zien, vind het niet de aangenaamste foto's. Maar goed.

IMG_0406.JPG

Deze foto is of vlak voor of vlak na het eerste consult gemaakt toen, mijn dierenarts zei dat ie geen EC kon hebben want zijn koppie stond niet scheef.. Toen was ik nog wat minder alert dus helaas was het ook al even aan de gang..

IMG_2517.JPG

Nu mist er een foto denk ik, want deze is gemaakt toen ik al aan het behandelen was. Aan de datum te zien ook al wel een weekje of wat. Ja, op 27 maart zijn de haakjes weggehaalt, dag daarna ben ik gaan behandelen voor EC als ik mij niet vergis en deze foto is op 17 april genomen. Maar er moeten al foto's zijn van eerder....

IMG_2518.JPG

IMG_2520.JPG

Deze foto's zijn op hetzelfde moment gemaakt, Panacur deed z'n werk toen al wel, de huid is rustig en er groeit al haar terug.

IMG_3453.JPG

24 april.

IMG_4750.JPG

IMG_4751.JPG

En deze van 4 mei :yes: nieuwe, schone vacht!

Nou ja het ging alleen om die eerste maar ik dacht ik plaats de rest ook even.. :P ik zoek nog even naar de foto's die er tussen horen.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bingo, foto's van één april.

IMG_1640.JPG

IMG_1642.JPG

Huid is wel rustiger dan ie was een paar dagen daarvoor, toen de dierenarts nogmaals concludeerde dat In' écht alleen haakjes had en verder gezond was en "gewoon oud" werd.... Ben toen ook begonnen met goed schoonhouden en insmeren met vaseline om de boel te verzachten/beschermlaagje te vormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor het plaatsen van de foto's, ik begrijp dat het niet de aangenaamste foto's voor je zijn.

Het is inderdaad een heel ander beeld dan bij Diamantje, maar zoals je als zei: urinebrand heeft ook een begin, he. En ik ben al blij dat het er bij Diamantje nog goed uitziet, dat het nog niet vergevorderd is.

Gisteren gewogen: 1030 gram. Al 130 gram erbij sinds maandag, en nog 70 gram te gaan en ze zit terug op haar oude gewicht. Het vliegt er gewoon aan. Net als bij Coquille, al na een paar dagen kwam hij serieus bij in gewicht. Panacur werkt erg snel hier, gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag vanavond achter Panacur voor de vier gaan. Coquille was nog niet nodig, aangezien hij nog maar net behandeld is, en het nu super doet en niet het minste symptoom vertoont. De anderen behandelen was niet echt nodig, maar als ik me er beter bij voelde, kon het geen kwaad de anderen te behandelen.

Ze legde me nogmaals uit dat de meeste konijnen sowieso drager zijn en de Panacur enkel dient om de EC te onderdrukken, maar de EC niet kan laten verdwijnen, en dat het daarom niet echt nodig was de anderen te behandelen, aangezien ze toch geen symptomen vertonen.

Maar ik ben liever zeker. Dan hoef ik me later niet voor het hoofd te stoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .