Ga naar inhoud

kaal onder de kin


pluis04

Aanbevolen berichten

ik zag vanmorgen bij mijn konijn onder haar kin dat de vacht daar nat was.

dus heb haar gepakt en helemaal bekeken wel zie ik een beetje kale plek maar dat kan ook komen omdat haar vacht vochtig is, en daarom alle haartjes op elkaar geplakt zitten.

voor de rest zie ik geen wondjes zitten en ze eet en drinkt gewoon nog goed

ook is ze voor de rest actief

ze heeft niet in het water gezeten want de ren en het hok is droog en ze hebben ook een fles water dus geen bakje anders zou je kunnen denken dat het daar aan zou liggen

denken jullie dat ik een dierenarts moet bellen of even afwachten, hij kan natuurlijk ook niet veel zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

kom net terug van de dierenarts kon gelukkig vanmiddag nog dus hoefde niet het weekend af te wachten

maar de dierenarts kon ook niks vinden

er zaten geen wondjes en hij heeft gelijk naar haar gebid gekeken en dat zag er ook allemaal goed uit

hij vind het ook vreemd dus moet nu het weend afwachten en dan kijken maandag hoe het dan is en anders weer mag langst komen

maar nu kon hij niks doen

die kale plek komt zei hij omdat de haren vochtig zijn en de rest plakt dan aan elkaar daarom lijkt het kaal.

vroeg of hij ook even wilde kijken voor een abces dacht mischien is die open gegaan maar die zit er ook niet.

nu zit het ander konijn het helemaal schoon te likken dus mischien dat het nu beter wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je even naar de DA bent gegaan. Kan het zijn dat het nat wordt van het likken van het andere konijn? Soms hebben konijnen ook wel eens de neiging de tuit van het waterflesje te 'merken' met hun kin, daar kan ze natuurlijk ook een natte kin van krijgen, dus let eens op of het dat kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo dat je alle soorten haken alleen onder narcose kan zien, het is wel zo dat je SOMMIGE haken (verder achterin bijvoorbeeld) alleen onder narcose kan zien. Dus zonder narcose kijken en niks zien wil niet zeggen dat er geen haken zitten, alleen dat er geen haken zitten die heel duidelijk zijn of vooraan zitten.

Dus je DA kijkt altijd eerst zonder narcose, want als hij dan al wat ziet, weet hij meteen als dat het beestje geholpen moet worden. Maar als hij niks ziet terwijl er wel symptomen zijn, kan hij beter even onder een licht roesje kijken om helemaal achterin ook goed te kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo dat je alle soorten haken alleen onder narcose kan zien, het is wel zo dat je SOMMIGE haken (verder achterin bijvoorbeeld) alleen onder narcose kan zien. Dus zonder narcose kijken en niks zien wil niet zeggen dat er geen haken zitten, alleen dat er geen haken zitten die heel duidelijk zijn of vooraan zitten.

Dus je DA kijkt altijd eerst zonder narcose, want als hij dan al wat ziet, weet hij meteen als dat het beestje geholpen moet worden. Maar als hij niks ziet terwijl er wel symptomen zijn, kan hij beter even onder een licht roesje kijken om helemaal achterin ook goed te kunnen zien.

haha jaja dat snapte ik allemaal wel, maar omdat ze er moet bij zette vroeg ik me dat zo af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha is al goed hoor michaela23 :-)

@Bianca denk dat het ook aan het konijn zelf ligt diegene die het niet toelaten die krijgen misschien een roesje.

want ik mocht bij koos meekijken en waren toch echt haar achterste kiezen.

Dus Moet Moet......alleen als het konijn het wil haha(met een dikke knipoog:-))

aangepast door JOEPENKOOS
Link naar reactie
Delen op andere sites

even een update

ik vertrouwde het gisterenochtend niet omdat ze niet wilde eten meer

dus ben ik op het inloopspreek uur geweest wat ze hebben op zaterdag van 10:00u-11:00u

nu had een een andere dierenarts een vrouw en die keek er met een lampje in die andere van vrijdag deed het niet en ze zag meteen 2 grote haken zitten

ze waren al zo groot dat ze niet meer wilde wachten t/m maandag en ik moest wachten zodat ze haar na het spreekuur meteen gingen helpen onder narcose

ze ging om 11:15u onder narcose en om 12:00u stond ik weer buiten met Kanina

ik heb gelijk melding gedaan omdat ik het niet normaal vindt dat die andere dokter van vrijdag tegen me zei dat er niks aan de hand was

maar nu even een vraag ik heb vloeibaarvoeding mee gekregen met vezels wat ik moet geven en ik heb wortelhapje gekocht maar nu moet ik er op gaan letten of ze zelf weer gaat eten

maar ze zit in de schuur met haar vriendje daar hebben hun de binnenren want ze mag nog niet naar buiten maar hoe kan ik nu weten of ze zelf eet ik heb er vanmorgen driekwartier bij gezeten in de schuur en dan eet ze niet

maar ik kan moeilijk toch heel de dag in de schuur zitten

dus nu weet ik even niet hoe ik het moet doen want ik mag ze ook niet naar binnen halen om ze goed in de gaten te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, ik zou even de ren zo verbouwen dat er een schot tussen de twee konijnen zit, dan kan je ook beter zien hoeveel ze keutelt.

Balen dat je eerste DA blijkbaar niet KK was. Was het dezelfde kliniek? Je kan dan korting bedingen omdat je op een doordeweekse dag niet goed geholpen bent waardoor je in het weekend terug moest komen.

En dan erop letten dat je niet meer naar die DA gaat met je nijn...

Hoop dat je nijn nu snel weer de oude is. Als ze lang zelf niks eet moet je een beetje dwangvoeren lijkt me. Maar misschien moet ze eerst nog een beetje bijkomen van de narcose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het was in de zelfde dierenkliniek

op vrijdag had ik een man als arts en gisteren in het weekend een vrouw en die had er veel meer verstand van

ik ben ze ook aan het dwangvoeren maar de dierenarts zei dat ik er op moet letten dat ze zelf ook eet

ze heeft net wel een blad andijvie meteen opgegeten die ik aan haar gaf

maar of ze ook brokjes op heb weet ik niet en hooi.

dan moet ik nu vanmiddag inderdaad creatief worden om te kijken hoe ik er een schot tussen krijg want de bouwmarkten zijn nu niet open op zondag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat blad andijvie is een goed teken! Het is beter als ze ook hooi eet, maar als je af en toe wat dwangvoert krijgt ze zo ook haar vezels binnen. Dat ze geen biks eet is niet raar want dat laten konijnen vaak het langste staan als ze zich niet zo lekker voelen. Probeer af en toe eens het dwangvoer op een schaaltje voor haar neus te zetten om te kijken of ze dat wel al zelf wil eten. Doet ze dat niet dan dwangvoer je het. Maar geef haar ook de tijd weer wat eetlust te krijgen.

Hoe groot is je ren? Als het een panelen ren is van 6 panelen dan neem je er een paneel uit en maak je er dus een van 5 panelen van, en duw je hem in het midden een beetje naar elkaar toe, en plaats je daar het 6de paneel tussen, zodat je twee kleinere rennetjes krijgt. Dan kunnen de konijnen elkaar zien en ruiken en zelfs aanraken door de tralies, maar je kan wel beter zien wat ze ieder apart eten en keutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .