Ga naar inhoud

kaal onder de kin


pluis04

Aanbevolen berichten

Hoe gaat het inmiddels? Vervelend dat de eerste dierenarts het niet goed gezien heeft.. Maar gelukkig is het nu opgelost, hopelijk is ze gauw weer de oude.

@JOEPENKOOS: Sorry, maar ook bij een konijn dat goed mee werkt is het niet mogelijk om de achterste kiezen te zien.. Dat mondje moet dan zo ver open, bovendien zit de tong er nog. Je kunt een heel end kijken maar de achterste kiezen, ik ben nog geen dierenarts tegengekomen die dat zonder narcose kon bekijken. (En heb er nu heel wat gezien..)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wist niet dat het zo,n ramp zou gaan worden

ik moet nu 2 keer per dag een kuur geven en dat een week lang

maar het is echt verschrikkelijk ze bijt, gromt,stampt ik lig gewoon helemaal open.

en dan moet ik dit volhouden t/m zaterdag

en ik heb geprobeert om eten zo voor haar te houden maar ze pakt het niet echt ik heb het idee dat ze nog steeds niet zelf eet

maar om 4 keer per dag dat gevecht aan te gaan, ik ga zo maar even de dierenarts bellen om te vragen hoe ik dit het beste kan doen

als ik ze nu al pak dan bijt ze al naar me want ze weet wat er gaat gebeuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet je geven? Pijnstilling of antibiotica? Of darmstimulering?

Neem inderdaad maar even contact op met de dierenarts. Lust ze wel graag brood ofzo? Je zou haar ook haar medicijnen van een stukje droog brood kunnen geven, ik ben geen fan van brood voor konijnen, maar nood breekt wet. Of op iets anders dat ze lekker vindt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet antibiotica geven 0,6 ml en dat 2 keer daags

ze zit nu in een ander hok wat ik van de buren mocht lenen.

ik heb de dierenarts gebeld en ik moet nu even een paar uur niet meer dwangvoeren want dat zit ze natuurlijk meteen weer vol en gaat ze helemaal niet zelf eten.

en de brokjes moest ik nat maken zodat ze wat zachter worden.

ik zag net wel in het hok keuteltjes liggen dus haar darmen werken gelukkig nog wel

en die antibiotica mag ik alleen in de bek geven zei ze dus nu moet ik haar in een handdoek gaan wikkelen zodat ze niet veel kan trappen en vandaag heeft ze al wel op

en vanavond ga ik het met mijn man maar proberen

als ze vanavond nog niet zelf heeft gegeten dan moet ik langstkomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

even weer een update

kanina eet nu wel babyvoeding zelfstandig als ik een schaatje weg zet en na 10 minuten ga kijken is het op

alleen ze eet nog steeds haar brokjes niet op ook al is het zacht gemaakt, en hooi eet ze ook nog niet

net de dierenarts maar weer gebeld en mijn man kan na zijn werk weer die zakjes op halen met vezels waar je een papje van kan maken

(weet de naam even niet)

dus nu vanavond en morgen vroeg krijg ze nog een zakje met die voeding en dan hoop ik morgen middag dat ze echt hooi weer gaat eten anders krijg ze zometeen weer haken op de kiezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het inmiddels? Vervelend dat de eerste dierenarts het niet goed gezien heeft.. Maar gelukkig is het nu opgelost, hopelijk is ze gauw weer de oude.

@JOEPENKOOS: Sorry, maar ook bij een konijn dat goed mee werkt is het niet mogelijk om de achterste kiezen te zien.. Dat mondje moet dan zo ver open, bovendien zit de tong er nog. Je kunt een heel end kijken maar de achterste kiezen, ik ben nog geen dierenarts tegengekomen die dat zonder narcose kon bekijken. (En heb er nu heel wat gezien..)

Nou dollie dan ga je maar is mee naar mijn dierenarts.

Want hem lukt het toch echt.

En eens moet toch de eerste keer zijn...ookal heb je er al heel wat gezien(dat zegt niet meteen dat het niet kan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft gisterenavond voor het eerst haar brokjes weer op

had liever het hooi gehad maar je kan niet alles in een keer

ik doe nu de antibiotica toch door de babyvoeding dan eet ze het gewoon op en hoef ik het niet in haar bek te spuiten

alleen wil ik ze eigenlijk weer in de grote ren laten met haar vriendje maar dan is het nadeel dat ze weer wel de medicijnen in de bek moet krijgen

want als ik dat schaaltje weg zet met die wortelvoeding dan is de kans dat de andere het op eet

wat zouden jullie doen medicijnen in de bek spuiten wat voor haar niet fijn is maar dan wel weer bij haar vriendje,

of alleen nog laten zitten en dan haar medicijnen niet in de bek hoeven te spuiten

het moet 2 keer daags en dan t/m zaterdag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kan haar toch even apart zetten als je haar de medicijnen geeft en dan na 10 minuten als ze het op heeft, ze weer samen zetten? De AB hoeft maar 2 keer per dag toch? Goed dat ze weer biks eet. Krijgt ze ook groente? Heb je ook SS in huis? SS is eigenlijk geperst hooi, dus dan krijgt ze ook haar vezels binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ss is toch die bruine staafjes die ze eten want die krijgt ze ook

en die eet ze ook

ik heb vandaag andijvie geprobeert maar die heeft ze nog niet op

dacht ik laten ook inderdaad aan om haar tegen de avond even weer apart te zetten en als ze het dan op heeft weer los laten

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee geen hele, 3 schijfjes

voor de ingreep at ze altijd echt super veel hooi als ik met een pluk aan kwam lopen rende ze er altijd op af

ze at eerst meestal hooi en dan pas haar ss zo gek was ze er op

ik heb net een nieuw topic geopend want vandaag gaat het helemaal niet zo goed meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .