Ga naar inhoud

Kleine porties


jolanda1965

Aanbevolen berichten

mijn konijn eet altijd in heel kleine porties, ze doet de hele dag over een bakje biks, en haar groente red ze ook niet in een keer, is dat normaal?

als ik sommige hier moet geloven eten hun konijnen alles in een keer op, maar na een paar happen ploft ze al neer omdat ze zo vol zit

ze heeft het altijd wel gehad, maar de laatste tijd lijkt ze het nog meer te verdelen over de hele dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pak het bakje altijd weg na 2 minuten. ´s Ochtends ga ik naar ze toe, dan geef ik hun portie biks, dan geef ik hooi + water en dan haal ik het bakje weer weg. (zo gaat het ´s avonds ook) Het bakje is dan ook altijd al leeg. Ze weten gewoon dat ze snel moeten eten.

Maar het kan heel goed dat jou konijn gewend is om langzaam te eten ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja is moeilijk, ik moet kiezen, of 1 konijn binnen waar ze alle vrijheid heeft, of 2 konijnen buiten op een klein balkonnetje in een niet al te groot hok, tot nu toe is ze heel vrolijk en loopt bijna de hele dag los in huis en s avonds ligt ze heerlijk bij me op de bank onder een dekentje dus je begrijpt dat de keuze wel heel moeilijk is, ik zou het haar graag gunnen maar denk dat mijn gezondheid er niet echt op vooruit zal gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat dat toch bij getrokken is, dat vermoedde ik al, gelukkig maar!

Ja, dat had je voorspeld he, dat ze vlug genoeg zou leren dat ze meteen moet eten. Telkens ik biks geef, panikeert ze wel nog even, omdat ze persé hetzelfde biksje wil als die de anderen aan het eten zijn, en ze ziet niet al de biksjes die er nog liggen, en dan loopt ze te stampen, net als een klein kind dat zijn zin niet krijgt, maar zodra ze de biksjes ontdekt, eten ze gezellig samen. Gelukkig maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .