Ga naar inhoud

Een snel vraagje.


Lianne22

Aanbevolen berichten

Sambal eet niet alleen zijn bdk's op. (af en toe vind ik er nog wel 1 maar over het algemeen gaat het goed)

Maar het kleine ventje gaat ook lekker zijn normale keutels oppeuzelen. Huh? Is dat vreemd of gek of slecht? Of doen sommige konijntjes dat nu eenmaal?

Hij gaat er echt lekker voor zitten en neemt zo een hapje voor hapje:beurk::he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij doen konijnen dat wel eens vaker hoor. Ben het hier op BB wel eens tegen gekomen.

En volgens mijn biologieleraar doen alle wilde konijnen dat, de dag daarna hun keuteltjes tussen het gras uitzoeken.. Van het begrip "blinde darm keuteltjes" had ie nog nooit gehoord...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bo eet soms ook zijn normale keutels op, dit doet hij al vanaf het begin dat hij bij ons is. Ik heb geprobeerd te kijken waarom en welke hij precies eet maar kan er geen vinger op leggen. Hij doet het wel alleen buiten zijn hok :D Hij is al vier maanden bij ons en heeft er nog geen enge ziektes van gekregen dus ik laat hem maar.

aangepast door Roxanne van der Velden
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het hok zie k t ze ook nooit doen maar buiten het hok doen ze het wel s(vaak kan ook niet want ze zijn 99% zindelijk, dat wil zeggen ze doen t beide in de kooi, op de benedenverdieping.. maar niet in toilet en ik vind soms een verdwaalde keutel buiten het hok).. mssn om hun sporen uit te wissen? waar ze geweest zijn? of omdat ze me helpen schoonmaken.. ik denk dat laatste ze zijn zooooo behulpzaam;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk recycle-konijn:-) Het schijnt overigens geen kwaad te kunnen, zolang je konijn geen wormen heeft tenminste. Anders blijft hij zichzelf besmetten.

Het verschijnsel heet coprofagie en komt bij dieren vaker voor. Soms heeft het ermee te maken dat dankzij het spijsverteringsproces bepaalde voedingsstoffen in de ontlasting komen die het dier nodig heeft en ook de darmflora wordt erdoor op peil gebracht. De faeces van herbivoren is over het algemeen vrij schoon wat betreft schadelijke bacterieën...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk recycle-konijn:-) Het schijnt overigens geen kwaad te kunnen, zolang je konijn geen wormen heeft tenminste. Anders blijft hij zichzelf besmetten.

Het verschijnsel heet coprofagie en komt bij dieren vaker voor. Soms heeft het ermee te maken dat dankzij het spijsverteringsproces bepaalde voedingsstoffen in de ontlasting komen die het dier nodig heeft en ook de darmflora wordt erdoor op peil gebracht. De faeces van herbivoren is over het algemeen vrij schoon wat betreft schadelijke bacterieën...

thx, hij heeft er geen gewoonte van gemaakt en bleef bij een een paar keer!:beurk::he: konijnen met wormen (ik heb er 1 gehad) herbesmetten zichzelfs sowieso door de bdk's op te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .