Ga naar inhoud

Mees naar de da....


bikkel

Aanbevolen berichten

Gisteravond reageerde Mees niet op een banaantje...toen dacht ik al dit klopt niet...vanmorgen kwam ze niet uit het hok.

Ik heb haar even gepakt en haar buikje gevoelt maar dat voelt soepel...ze heeft 3 of 4 biksjes gegeten terwijl ze normaal aanvalt...

Dus meteen da gebeld en kan om 9.00 meteen terecht!!!

Blehh heb echt weer kriebels in mijn buik....

Bij de vorige controle bleek ze een heel klein haakje te hebben dus misschien dat dat nu opspeelt!

Ik denk dat ik haar alleen mee neem of raden jullie aan ze alledrie mee te nemen?

Ben benieuwd...moet daarna werken tot half 5!

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zijn weer terug!

Ze had een soepel buikje en gelukkig voelde de da dat er nog voedsel in haar maagje zat...ze ziet idd aan beide zijde scherpe puntjes aan de binnenkant van de kiezen maar ze ziet geen schade aan tong en wang. Bij da maakte ze wel een levendige indruk maar kon ook van de adrenaline zijn zei de da!

Ik had 2 keuzes, of onder narcose de tandjes behandelen of nu een prik tegen de misselijkheid (primperid) en metoclaral voor thuis en even kijken hoe ze het doet.

Gekozen voor het laatste, omdat ze nu even slecht eet en dat wordt na een narcose alleen maar erger dus eerst dit proberen!

Thuis rende ze meteen naar Bikkel, begon zich te wassen en heeft net een stuk appel op want ze begon van het stro te eten.....

Moet nu naar mijn werk, hopelijk pakt ze snel de draad weer op.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat straks wel de tandjes onder narcose behandelen, aangezien dit vaker voor problemen kan gaan zorgen. Nijn krijgt standaard een injectie primperid+pijnstilling na de operatie en voor thuis nog 5 dagen 2x per dag pijnstilling, maar vaak heeft hij zo'n honger dat het allemaal niet nodig is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat straks wel de tandjes onder narcose behandelen, aangezien dit vaker voor problemen kan gaan zorgen. Nijn krijgt standaard een injectie primperid+pijnstilling na de operatie en voor thuis nog 5 dagen 2x per dag pijnstilling, maar vaak heeft hij zo'n honger dat het allemaal niet nodig is :)

Hier hetzelfde hoor.

Na de behandeling pijnstilling, maar eigenlijk thuis nooit meer nodig.

Geef altijd als ze terug komt zachte dingen en meestal is na een paar uur niet meer te merken dat er iets geweest is.

Er wordt hier dus na behandeling écht niet slechter gegeten, maar juist heel snel weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed in de gaten houden.. die haakjes zijn niet zomaar ontstaan. En het kan met goed eten alsnog wel wegslijten, maar dan moet ze wel hooi en biks eten, geen groenvoer....

Ze heeft nu pijnstilling gehad, dus eet ze wel.. Maar als die pijnstilling is uitgewerkt, kan de irritatie van de haakjes weer terugkomen, waardoor ze weer slechter gaat eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft geen pijnstilling gehad maa riets tegen de misselijkheid! Primperid!

Bij thuiskomst lijkt onze Mees weer helemaal de oude, ze rent, springt, keuteld en eet.....

Ik hou het in ieder geval in de gaten en ga nu op zoek naar wilgentakken zodat ze flink moeten knagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet het niet....

Ze eet, keuteld en wast zichzelf en toch merk ik verschil!

Ik heb haar net gepakt en weer metocloral gegeven en pijnstilling carprofen voor de zekerheid!

We gaan morgen weg en komen zondagmiddag pas weer terug...ik baal wel!

Misschien is het niks en heeft ze gewoon een offday maar ik maak me toch wel zorgen...

Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen viel madamme weer aan op ss en at gretig! Heb net de da gesproken en afgesproken het even aan te kijken en gaat ze toch minder eten dan aan de bel trekken!

Ze heeft tot nu toe iedere dag gegeten dus er zit wel voedsel in haar maag en darmen, verder stop ik nu ook met de medicijnen want wie weet voelt ze zich daardoor ook niet zo lekker....voor de vertrouwensband is het helemaal niet oke haha want als ze mij ziet komen dan begint ze te stampen! Ze heeft ook al die tijd gekeuteld en ze wast Merel en Bikkel en zichzelf dus ook wel signalen dat ze zich prettig voelt....misschien ben ik te ongerust en moet ik haar ook even de tijd geven....

Tevens ga ik de ss mengen met hopefarm zodat ze een iets hardere brok heeft, misschien dat ze dan de tanden zelf ook slijt....

aangepast door bikkel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .