Ga naar inhoud

Mees naar de da....


bikkel

Aanbevolen berichten

Ik zou persoonlijk ook niet te lang wachten met het verwijderen van de haakjes. Anders ga je in een vicieuze cirkel terechtkomen.

Ook al zijn er nog geen wondjes. Gezien het gedrag is het duidelijk dat ze al hinder ondervindt van deze haakjes.

Als je wacht met het verwijderen totdat ze echt niets meer eet, zit je op het punt dat je eigenlijk probeert te ontwijken (door te wachten tot ze terug beter eet).

Tevens ga ik de ss mengen met hopefarm zodat ze een iets hardere brok heeft, misschien dat ze dan de tanden zelf ook slijt....

Deze snap ik niet helemaal...

Je geeft nu SS?

Het mengen met Hopefarms gaat echt geen invloed geven op het afslijten van de tanden. Brokken hebben bijna geen invloed op het slijten van de tanden, de hardheid van de brok heeft hier al helemaal niets mee te maken.

Het enige dat je kan proberen, is ze nog meer hooi te laten eten (ik weet niet hoe het met haar hooi-eten staat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze eet goed hooi, heb 2 soorten, van de boer en bunnyheu van zooplus!

vandaag kan ik weer niks merken aan haar gedrag dat er iets zou zijn...toch maar een afspraak maken voor volgende week maandag? ik heb dan 2 dgn vrij en kan haar dan goed in de gaten houden!

oke ik zal het bij ss houden....

ik vraag me gewoon af of de haakjes echt de boosdoener is of dat ze gewoon een offday had?

Link naar reactie
Delen op andere sites

haken zijn haken.. ook al zijn er geen gevolgen te zien (wondjes/bloed aan de tong/wang) dan nog kan het goed zijn, dat ze er wel last van heeft.

Ik ga hier niet zeggen wat jij wel of niet moet doen, die keus is aan jou. Ik zeg hier wel, dat ik geen risico neem met haken, ik heb daardoor al een konijn verloren. Mijn vent was verzwakt en de pre-operatieve zorg bij de da was ronduit slecht.. Hij heeft daar overnacht en is voor de operatie overleden. Dat gaat mij niet nog een keer gebeuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er nu hele kleine haakjes zijn zou ik die ook laten verwijderen. Heb dat zelf laatst met onze Sies gehad. Bijna zo'n zelfde situatie als jij beschrijft. De haakjes waren maar heel erg klein en de DA verwachte eigenlijk niet dat het dat zou zijn. Maar toch weg laten halen en toen ze weer opgeknapt was, was alles weer als vanouds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bewust voor maandag gekozen omda tik maandag en dinsdag altijd vrij ben dus dan heb ik alle tijd voor haar in de gaten te houden!

Vandaag doet ze weer haar ding, ze eet en is weer alert en nieuwsgierig dus ik hoop dat we die dgn goed doorkomen en anders bel ik eerder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mees is niet meer boos, integendeel ik mag haar nu gewoon aaien en ze komt er zelfs voor naar de schuifpui!! Gek meiske...gelukkig lijkt ze wel weer in orde en doet ze weer normaal met binkies en al....zo komen we de week wel goed door! Ze was trouwens nog precies hetzelfde qua gewicht als begin oktober, 2,5 kg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .