Ga naar inhoud

Voedster gecastreerd & enorme pijnklachten; niet eten, tanden knarsen, etc


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

Ik ga na dit pak zaagsel ff naar de winkel voor het e.e.a. :D Goed idee!! Zaagsel ligt ook altijd helemaal door de kamer zodra ze der uitspringt!

Mijn konijn snapte het toiletje niet en ging er aan knagen haha (Evenals haar drinkfles)... Ze is nie zo snugger hihi!

Hoop wel dat ze straks haar zindelijkheid weer oppakt, waar we gebleven waren (alles in haar hokje doen!)... Ze loopt nu namelijk in de zelfgemaakte uitloop (verlengde van hokje met hekjes voor in de tuin) op de handdoeken flink te keutelen! haha! Ben sowieso al blij dat het nu zo gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zal ff topics bekijken idd... Moet zeggen dat al mijn konijnen op zaagsel hebben gezeten (en er ook oud mee zijn gerworden...).

Maar zal ff topics nalezen, weet dat ze ook van die wolletjes verkopen bij dierenwinkel. Waar staat jouw konijn op?

Ik heb een konijn gehad (zeer gezond, mankeerde nooit wat) die is overleden aan leverkanker. Ze is nog maar 6 geworden.

Ik vond het altijd vreemd, hoe komt een konijn nou aan leverkanker? Totdat ik wat las over houtvezel. Ik heb het vermoeden dat dat haar fataal is geworden. Voor mij geen houtvezel meer! Ik gebruik overigens aubiose (wat al eerder hier werd genoemd). Ik koop dit bij een tuin/dierencentrum, omdat ik dan een gigantische hoeveelheid kan kopen (goedkoper en hoef ik niet iedere keer naar de winkel). Voor de toiletjes gebruik ik van dat snipperhout (geen idee hoe dat eigenlijk heet).

Gelukkig gaat het weer goed met kleine Fleurtje. Mijn Benji is 14 januari gesteriliseerd, maar dat is juist wel heel goed gegaan. Ik heb overigens ook een brief meegekregen met uitleg (ik weet niet of jij dat wel had gekregen) en ik heb wel pijnstiller meegekregen. Thuis had ik nog Olvarit staan (ervaring mee..). Ik ben in ieder geval blij dat ze niet meer tegen mijn andere nijn aanrijdt en dat die schijnzwangerschappen over zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat alles weer goed gaat met haar! Je hebt t niet makkelijk gehad afgelopen week!

Wat betreft de hechtingen...als het kan is het inderdaad wel het beste als ze onderhuids gehecht worden....konijnen gaan er aan zitten, kunnen nauwelijks een shirtje aan en al helemaal geen kap om.

Ik heb gevraagd van de week of ze het onderhuids wilden doen, maar Phoebe had behalve haar huidje echt niets geen vet om te kunnen hechten, en ze is ook aan de dunne kant, waarschijnlijk omdat de schijndracht/hormonen toch al langer aan de gang waren dan ik dacht. Ze at nml heel veel, en heb al rontgenfoto's van haar laten maken en bloed oz gedaan maar kwam niets uit, en ik maakt me toch zorgen om m'n kleine meid...maar ik denk dus dat toch de hormonen de boosdoeners waren:wink2: In ieder geval voor haar geen onderhuidse hechtingen, ze zit er niet aan wat me alles meevalt. Maar (als er een volgende keer komt;)) je kunt het gewoon bij je da aangeven, als jij het onderhuids gehecht wil hebben doet hij dat maar:wink2:, tenzijn het echt niet anders kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijn gehad (zeer gezond, mankeerde nooit wat) die is overleden aan leverkanker. Ze is nog maar 6 geworden.

Ik vond het altijd vreemd, hoe komt een konijn nou aan leverkanker? Totdat ik wat las over houtvezel. Ik heb het vermoeden dat dat haar fataal is geworden. Voor mij geen houtvezel meer! Ik gebruik overigens aubiose (wat al eerder hier werd genoemd). Ik koop dit bij een tuin/dierencentrum, omdat ik dan een gigantische hoeveelheid kan kopen (goedkoper en hoef ik niet iedere keer naar de winkel). Voor de toiletjes gebruik ik van dat snipperhout (geen idee hoe dat eigenlijk heet).

Gelukkig gaat het weer goed met kleine Fleurtje. Mijn Benji is 14 januari gesteriliseerd, maar dat is juist wel heel goed gegaan. Ik heb overigens ook een brief meegekregen met uitleg (ik weet niet of jij dat wel had gekregen) en ik heb wel pijnstiller meegekregen. Thuis had ik nog Olvarit staan (ervaring mee..). Ik ben in ieder geval blij dat ze niet meer tegen mijn andere nijn aanrijdt en dat die schijnzwangerschappen over zijn.

Fijn dat alles weer goed gaat met haar! Je hebt t niet makkelijk gehad afgelopen week!

Wat betreft de hechtingen...als het kan is het inderdaad wel het beste als ze onderhuids gehecht worden....konijnen gaan er aan zitten, kunnen nauwelijks een shirtje aan en al helemaal geen kap om.

Ik heb gevraagd van de week of ze het onderhuids wilden doen, maar Phoebe had behalve haar huidje echt niets geen vet om te kunnen hechten, en ze is ook aan de dunne kant, waarschijnlijk omdat de schijndracht/hormonen toch al langer aan de gang waren dan ik dacht. Ze at nml heel veel, en heb al rontgenfoto's van haar laten maken en bloed oz gedaan maar kwam niets uit, en ik maakt me toch zorgen om m'n kleine meid...maar ik denk dus dat toch de hormonen de boosdoeners waren:wink2: In ieder geval voor haar geen onderhuidse hechtingen, ze zit er niet aan wat me alles meevalt. Maar (als er een volgende keer komt;)) je kunt het gewoon bij je da aangeven, als jij het onderhuids gehecht wil hebben doet hij dat maar:wink2:, tenzijn het echt niet anders kan.

Ik ben gelijk naar online winkels gegaan om te kijken naar de opties :D Gaan we doen, want dat zaagsel door de kamer is ook irritant! Aubiose kan als onderlaag volstaan, moet er nog wat overheen!?

Had zelf helemaal geen informatie meegehad, niet vooraf en niet achteraf. Toen ik haar ophaalde was ik ook zo aangeslagen en overrompelt, dat ik pas thuis met vragen kwam en dus veel moest bellen en langs moest bij DA... Achteraf gezien heel slecht ! Morgen ff telefoontje aan wagen richting DA (voor alle toekomstige voedsters te behoeden!).

Arme Phoebe! Hier hebben ze gelijk onderhuidse hechtingen gehanteerd. Toch check ik het wel, ze blijven er toch aan poetsen! Anders zeker zo'n kapje of zo'n soort jasje vragen!

Sterkte!!

aangepast door Fleurtje1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn hok/stellage kent aubiose in de ren en het toilet. Het witte hok, waar ze voeding krijgen heeft ook aubiose als bodem. Het houten hok heeft eigenlijk alleen hooi en een paar doeken, ze versmeren daar niets

Op de aubiose doe ik alleen hooi, maar die van mij staan binnen. Heb je ze buiten, dan is stro erbij verstandig voor de warmte

En je kunt ook kijken voor een fourage handel bij jou in de buurt. Bij mij in de buurt is een boerderij, die er een dierenwinkel bij heeft. Zij oogsten bijvoorbeeld zelf hooi.. Ik bestel daar dus altijd mijn voorraad aubiose en hooi 1e snede

aangepast door Lonka
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooowww! 'Gelijk' aan zaagsel dus, nou dan stap ik over! Gaat om een binnenhok, dus prima!

Houtsnippers zie ik namelijk niet zo zitten!

Hier gaat het super, Fleur ploegt al lekker alles om in haar hok... Ze begint te beseffen dat handdoeken op de bodem liggen en dat vindt ze zwaar irritant! Morgen over op aubiose!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat herken ik heel erg, dat was hier ook bij die praktijk. Waar ik nu naar toe ga is maar 1 dierenarts met een paar assistenten. Ik zie dus iedere keer dezelfde arts, ze is erg betrokken en kent de situatie. Net werd ik nog gebeld door de assistente hoe het met Bommel gaat (vrijdag gecastreerd). Dat soort kleine dingen vind ik fijn en belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat herken ik heel erg, dat was hier ook bij die praktijk. Waar ik nu naar toe ga is maar 1 dierenarts met een paar assistenten. Ik zie dus iedere keer dezelfde arts, ze is erg betrokken en kent de situatie. Net werd ik nog gebeld door de assistente hoe het met Bommel gaat (vrijdag gecastreerd). Dat soort kleine dingen vind ik fijn en belangrijk.

Wat netjes!! Echt service!

Toevallig een adresje in regio Amsterdam / Amstelveen :P haha?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .