Ga naar inhoud

oude konijnen


nijntjemarlot

Aanbevolen berichten

mijn nijntje is nu ondertusse alweer rond de 9 jaar oud,

en ze gaat behoorlijk achteruit.

ze weegt nog maar 1,6 kilo en haar botjes voel je behoorlijk.

ook zie je haar heupbeenderen (rug/kont) uitsteken.

volgens mij is ze ook blind aan het worden want ze kan haar voerbak niet meer vinden....

ze is alleen rood oog dus het is moeilijk te zien.

ze reageert wel slecht op bewegingen want ze reageert dus niet.

ze is vrij stijfjes en slaapt veel.

iemand tips hoe ik haar het beste van haar oude daggie kan laten genieten ?

naar binnen halen vind ik zielig want ze zit nu met 3 vriendjes en anders wordt eenzaam ben ik bang.

wel vind ze het heerlijk om bij mij op schoot te liggen(ze valt gewoon in slaap)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon verderdoen zoals je tot nu toe steeds gedaan hebt, ze is al negen, dus je doet het goed.

Ik zou wel goed in de gaten houden dat ze blijft eten, dat ze elke dag haar voerbakje kan vinden en of de anderen haar genoeg tijd laten om te eten. En eventueel, als bv trappetjes of niveau's te hoog zijn voor haar om op te springen, er een oplossing voor zoeken. Ik zou haar idd buiten bij haar vriendjes laten, binnen zou ze hen missen en beginnen treuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso zou ik eens langs de dierenarts gaan: Al die dingen kún je natuurlijk makkelijk op ouderdom afschuiven, maar de helft van de symptomen komt bijv. al voor bij E. cuniculi. Of heeft ze wel gewoon wormpjes! (Ik wil hiermee niet zeggen dat Nijntje iets ernstigs heeft hoor! Alleen dat het een beetje te simpel is om maar gewoon te zeggen dat het door ouderdom komt. Wie weet is er een supermakkelijke oplossing waardoor ze zich veel beter voelt.)

Mijn konijn is twee jaar jonger dan Nijntje en hoewel ik hem nog niet oud zou willen noemen en hij verder ook gezond is, merk ik wel dat hij wat moeite heeft met de kou. Hij is wat afgevallen en gedroeg zich niet helemáál zoals normaal, hoewel hij wel gewoon (vr)eet en met zijn dames knuffelt en speelt. Ben begonnen met wat bijvoeren en dat hielp al, maar zeker nu het wat warmer is merk ik dat hij weer zichzelf is. Volgende winter blijft hij (waarschijnlijk) dan ook binnen, dat geeft me toch wat meer rust. Om diezelfde reden laat ik hem vrijdag ook nog even goed controleren door de dierenarts.

Je zou haar speciale voeding voor oudere konijnen kunnen gaan geven in elk geval, zoals Science Mature van Supreme.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso zou ik eens langs de dierenarts gaan: Al die dingen kún je natuurlijk makkelijk op ouderdom afschuiven, maar de helft van de symptomen komt bijv. al voor bij E. cuniculi. Of heeft ze wel gewoon wormpjes! (Ik wil hiermee niet zeggen dat Nijntje iets ernstigs heeft hoor! Alleen dat het een beetje te simpel is om maar gewoon te zeggen dat het door ouderdom komt. Wie weet is er een supermakkelijke oplossing waardoor ze zich veel beter voelt.)

Mijn konijn is twee jaar jonger dan Nijntje en hoewel ik hem nog niet oud zou willen noemen en hij verder ook gezond is, merk ik wel dat hij wat moeite heeft met de kou. Hij is wat afgevallen en gedroeg zich niet helemáál zoals normaal, hoewel hij wel gewoon (vr)eet en met zijn dames knuffelt en speelt. Ben begonnen met wat bijvoeren en dat hielp al, maar zeker nu het wat warmer is merk ik dat hij weer zichzelf is. Volgende winter blijft hij (waarschijnlijk) dan ook binnen, dat geeft me toch wat meer rust. Om diezelfde reden laat ik hem vrijdag ook nog even goed controleren door de dierenarts.

Je zou haar speciale voeding voor oudere konijnen kunnen gaan geven in elk geval, zoals Science Mature van Supreme.

Even offtopic hoor, maar gaan ze alle 3 naar binnen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even offtopic hoor, maar gaan ze alle 3 naar binnen dan?

Uiteraard! Ik haal ze niet uit elkaar. Als ze echt niet alle drie binnen zouden kunnen, laat ik hem toch nog liever buiten. Ik snap ook heel goed dat Marlotte Nijntje niet bij haar vriendinnetjes/vriendje weg wil halen.

Ze gaat op kamers, dacht ik. ;)

Jups, dat is wel de bedoeling, maar ook als dat toch niet door gaat om wat voor reden dan ook, wil ik hem binnen hebben.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .