Ga naar inhoud

Wilgentakken


carolientje

Aanbevolen berichten

Mag een konijn onbeperkt van wilgen takken "treurwilg en schietwilg" (Wetenschappelijke naam, Salix, het omvat heelveel soorten),en blaadjes eten? Ik heb van de week een flinke hoeveelheid bij ons uit het park gehaald omdat de bomen gesnoeit zijn, dus een aardig voorraadje opgeslagen. Ze vind ze heerlijk. In de dierenwinkel kan je ook wilgentakken kopen maar die zijn zo oud als de weg naar Romen en die eet ze niet. Wie heeft hier ervaring mee? Groetjes van Carolientje de witte Prinses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen hadden ook de voorkeur aan verse wilgen takken, ik heb er nooit problemen mee gehad verder.

Gewoon in de ren (beetje een jungle van gemaakt) en dan eten ze zelf waar ze behoefte aan hebben.

Nou hebben mijn nijnen nooit een drang naar voedsel gehad dus ik ben niet bang dat ze te veel eten, verschilt per konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt waar? Zelfs als de tak langere tijd in het hok ligt doen ze er vrij weinig meer mee zodra ie kaal is. In stukjes knagen ook niet ofzo.

Het zal even duren, want nu durf ik geen takken meer van de bomen afhalen, die sukkelaars hebben het al moeilijk genoeg in deze periode,

maar eens ze terug takken krijgen, zal ik eens een fotootje nemen van voor en na. Je zal het niet geloven.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders wilgentakken bij een bloemist kopen.

Eerst even goed navragen! De bloemen krijgen ook voedsel en worden bespoten enzo om langer mooi te zijn. Ik weet niet of ze wilgentakken ook bewerken, want dan is het niet al te best. (hier verkopen ze niet eens wilgentakken bij de bloemist denk ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal staan ze ergens langs het water. Bij mij in de buurt staan er wel een paar. Ik heb mijn vriend even gevraagd die is hovenier. hij zegt dat je met vorst erg op moet passen met snoeien van een wilg. hij kan dan zijn wond niet meer dicht krijgen. en daardoor kan er vorst in kopen en via de tak omhoog trekken. En dan is hij ook gevoelig voor ziektes. Hij kan in het ergste geval dood gaan dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .