Ga naar inhoud

Nena met stress nr da van wacht....-weer prijs??


Caroline

Aanbevolen berichten

ivm shock, ik heb het nagelezen en daar is goed op gereageerd.

Ze heeft onderhuids vocht toegediend gekregen, ze heeft warmte en haar hok staat op een rustige plek en ik heb er bovenop een laken gelegd, zodat ze een beetje donkerder zit.

wat betreft de symptomen, zijn nu al véél minder, mn ze voelt warmer, ook de oren , ze reageert terug en ze ademt niet meer oppervlakkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

sorry voor de vele posts, maar ik ben alles aan het opzoeken en mijn vriend in detail aan het ondervragen :)

Ivm middel tegen gas: da heeft gezegd, dat vermits gas in de maag zit (komt hij nu mee na mijn onderzoek van die foto :) )en de verstopping in de darmen, de gas niet nehandeld moet worden, maar eerst de verstopping, vandaar dus dat spuitje tegen verstopping, als de verstopping weg is, het gas ook. Ik woon trouwens niet in B hé, ik heb het Zwitserse equivalent in huis tegen gas: Flatulex. Heb het nog nooit gebruikt ,omdat ik nog steeds niet 100% zeker ben dat ik het mag gebruiekn. Dit is de samenstelling: Simethiconum 42 mg, carvi aetherolum, foenicule aetherolum, menthae piperitae aetherolum.... Kan ik het gebruiken en zo ja in welke hoeveelheid?

Ze heeft ondertussen 5 ml paardenmiddel op en 3 ml ors. Ik blijf nog een half uurtje wakker en probeer haar dan nog 5 ml water te geven. Het paardenmiddel sloeberde ze 3ml zo op, dan sprong ze terug in haar hok, heb ik even gewacht en in haar hok heeft ze de rest opgedronken, heb dan weer even gewacht en haar de ors gegeven. (Ik durf daar niet teveel van geven, ga dadelijk nakijken hoeveel je mag geven.) Ze is denk ik gewoon snel moe, vandaar dat ze na een paar ml stopt met drinken, nu laat ik het zo, ga haar niet forceren, ze drinkt zo van het spuitje, dus dat is het beste! maw ik laat er altijd wat tijd tussen, dan neemt ze het vanzelf aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen BB!!!!

Het leven van onze kleine Nena ziet er weer een beetje positiever uit....

Ik ben zelf om 3u gaan slapen en nu net een half uurtje op. Ik heb even bij haar gezeten, ze springt weer rond, is fit ,niks meer aan tezien...

Ik durf dus optimistisch te zijn... Ze wilde wel niks van me aannemen ,behalve wat peterselie, ze ging na wat rondspringen, parmantig met haar ogen zitten... zo van laat me met rust, het is te vroooeeeeg!! (dametje naar mijn hart)

Eén grotere en 1 kleinere zorg momenteel:

eten:geen idee hoeveel en of ze hooi gegeten heeft ondertussen, als ik er straks niet zeker van ben wordt het dwangvoeren...

stoelgang: had het vannacht al gezien, mr vergeten, ze probeert nr toilet te gaan, mr kan ni keutel. Er lag daarnet wel 1 groter, mr langwerpig keuteltje mr dat was alles... hoe lang zou het duren voor die spuit werkt?

Slaapwel BB!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net uit bed, eerste wat ik doe is pc aanzetten om hier te komen kijken :) Het gaat dus goed :) Jippie :happy:

Waarschijnlijk heeft Nena iets in de aard van Primperid gekregen om haar darmen te stimuleren. Bizar dat het nog niet echt werkt...

Als het niet te stresserend is voor haar (niet te veel tegenstribbelen en zo), dan zou ik haar op schoot nemen, in een handdoek of zo, en haar buik zachtjes masseren van boven naar beneden (richting uitgang dus). Dan gaat de inhoud misschien wat sneller zakken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeiemorgen... alweer....

alles nog steeds goed, weer een beetje beter, wel nog steeds geen keutels, mr ze is heel levendig...

oud truukje toegepast met eten, ben demonstratief gaan ontbijten voor madam haar neus, toen ging ze ook maar eens kijken wat er in de kooi lag. Maar ik vrees dat ik toch zal moeten dwangvoeren, anders heeft ze niet genoeg vezels om te herstellen... Ze heeft weer peterselie en rucola gegeten, ik heb niks anders meer in huis wat ze lust of gewend is. Ze heeft et zelf wel gedronken, ik ga haar dadelijk nog 10 ml bijgeven, kwestie dat ze nr wc kan gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!!

Dat ze een langwerpige keutel heeft geproduceerd is natuurlijk al een goed teken en dat deze langwerpig is komt natuurlijk door de moeizame doorgang..

Heb net even mijn EHBO doos erbij gepakt en daar zaten nog een aantal tips in die ik ooit ergens heb uitgeprint. Daarin staat dat je prozyme ook kan vermengen met water en wat roosvicee (misschien dat je het in huis hebt)

En er stond een tip in om bij verstopping het sap van een verse ananas te geven (niet uit blik!) Ik denk schrijf het toch even op het zal je maar gebeuren dat je er 1 in huis hebt...of misschien iemand in de omgeving...

Nu ik er ook zo over nadenk kan het ook best zo zijn dat als je haar hier doorheen hebt getrokken het overgewicht ook wel eens kan verdwijnen. Als ik het namelijk zo lees heeft deze dame nog nooit een goede stoelgang gehad. Nou het lichaam gaat dan ook als een gek opslaan..Misschien als alles weer naar behoren op gang is gekomen dat een gezonde spijsvertering al een deel van het probleem zal oplossen en zijn reserves kan gaan aanspreken.

Heel veel succes en we leven met je mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, van dat Annanas had ik ook gelezen in evee haar artikel, maar toevallig niet in huis nee... ik doe het voorlopig met wat da me gegeven heeft...

een paar foto's die ik gisterenochtend genomen had ,waar je heel goed ziet wat een dikkert ze is...:$

imgp1282oh3.jpg

imgp1281bi0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, de eerste keutels zijn er, in de vorm van lichte diaree... je ziet de vorm van de bolletjes er nog in en het is bijna zwart... positief dus, want dit had de da voorspeld... in dit geval zei hij is diaree positief , maar het mag maar een dag duren en ik moet zien dat ze voldoende vocht binnen krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin stillaan echt adem te halen nu, er liggen weer keuteltjes, klein en nat, maar het zijn er een hele hoop!

Ze wil wel geen spuitje meer aannemen ,zoals gisteren, springt gewoon weg, maar ik heb haar wel zien drinken net, ze heeft ongeveer elk uur een takje peterselie gegeten, wat blaadjes rucola en net een mini-worteltje. Dus ik heb besloten om haar voorlopig geen grote spuit in haar mond te steken. Het is mogelijk dat haar maag nog wat gas bevat en dat ze daarom na een uurtje iets heel snel aanneemt en oppeuzeld, maar dat ze heel snel genoeg heeft. Als ik dat nu elk uur volhoud, zou dat moeten volstaan om darmimmobiliteit tegen te gaan... Of zie ik dat verkeerd?

Mijn vriend is nu even weg, maar als hij straks thuiskomt, gaan we denk ik haar kooi weer nr de grond verhuizen en dan kan ze wat loslopen in de keuken. Een beetje beweging zal haar ook wel goed doen denk ik.

Ze springt trouwens terug op het dak van haar huisje, volgens mij teken dat ze geen pijn meer heeft.

Hooi blijft probleem... iemand suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef zeg, dat klinkt allemaal super positief :) Ik ben blij!

Als ik die foto's zo zie, dan verwondert me dat haar pootjes haar lijfje nog kunnen dragen :blink: :$

Al geprobeerd van het hooi wat nat te sproeien met een plantenspuit of zo? Ze vindt het misschien te droog... En als het nat is, komt er ook misschien wat meer geur van af wat haar aanmoedigt om ervan te eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat het iets beter gaat! Een paar blaadjes per uur.. mwah :)

Het is niet genoeg om die darm gevuld te houden en dat zou wel moeten.

Je kunt het eventjes aanzien maar anders zou ik haar steeds een paar ml dwangvoer erbij geven. Het punt is dat een te weinig gevulde darm traag gaat werken en dan ben je straks weer in dezelfde situatie. Het moet echt lekker op gang komen.Normaliter doe je dat met primperan dus en cisaral maarja zij wordt als een paard behandeld hihi. En dat weet ik dus niet.

Ik wil nog wel eens zoeken voor je maar dat moet dan later.

Tsjonge! Je hebt wat afgetypt :) Dat phytonspul is een soort dwangvoer als ik het zo lees met daarin ook een soor van ors. Maar ik mis vezels vrees ik. Rohfaser toch? 2,4 % mmm zou wel 14 % mogen zijn zoals in de Science recovery die sommige da's verkopen. Als ze geen hooi eet zal je vezels in de vorm van groenvoer wat ze kent moeten aanbieden en in dwangvoer..

Heb je een staafmixer en kun je aan gras komen wat niet vervuild is? Ik weet dan namelijk een trucje om vezels te krijgen..

Hoeveel vezels zitten er eigenlijk in dat voer wat Falco krijgt? Misschien kun je dat nemen? Het is mooi dat ze peterselie eet maar ze moet daar toch ook weer niet teveel van eten hoor. Peterselie kan ook averechts werken en dan irriteren. Groeien er bij jou madeliefjes? Die helpen ook bij verstopping, net als wortelloof.

Je schreef over vocht geven. Het infuus heeft de uitdrogingsverschijnselen opgeheven en het blijft ook wel goed nu ze zelf drinkt en iets eet maar je hebt vocht nodig om in de darm langs de verstopping te gaan. Want dan blijft die prop vochtig en kan er steeds een beetje van afbrokkelen. Als die prop uitdroogt en keihard wordt dan komt het niet goed. Daarom is het zo belangrijk om steeds wat water te voeren.

Gaf je haar laxeermiddel eigenlijk? Dat is gebruikelijk bij een darmverstopping.

ik zoek nu nog even naar dat antigasspul voor je. Wel een heel moeilijke vraag! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het Zwitserse equivalent in huis tegen gas: Flatulex. Heb het nog nooit gebruikt ,omdat ik nog steeds niet 100% zeker ben dat ik het mag gebruiekn. Dit is de samenstelling: Simethiconum 42 mg, carvi aetherolum, foenicule aetherolum, menthae piperitae aetherolum.... Kan ik het gebruiken en zo ja in welke hoeveelheid?

De munt zal geen probleem zijn. Aeropax smaakt ook naar munt. Maar de rest????

Dit zit in Sili met san:

Dimeticon. 350: 40 mg — Calc. pantothenas 50 mg — Silic. dioxyd. colloid. — Gelatin. — Tragacantha — Acaciae gum. — Amyl. maydis — Talc. — Magnes. stearas — Lactos. q.s. pro compress. uno.

Komt kwa andere stoffen niet overeen. Ik durf er niets van te zeggen. Misschien kun je Inge Thas bellen of dit vragen in een mail naar de sos van konijnen.nl? De dosering van simethicon is te achterhalen. Zie:Gas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kanonnen wat een dik konijn.

Ongeacht het ras is dit abnormaal.

Ik zou voor de koppeling in de toekomst haar eerst eens wat laten afvallen.

Dan is ze een stuk gezonder en kan ze de stress van een koppeling ook een stuk beter aan.

Mooi dat ze nu al weer goed keuteld.

Nou nog hooi er in zien te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar vandaag nog water en paardenmiddel gegeven met het spuitje, in hele kleine hoeveelheden wel. Ik heb een beetje hooi vochtig gemaakt en daar eet ze nu toch van. Ze is weer helemaal monter trouwens hoor, springt weer rond in haar hokje, reageert allert als wij bewegen en de keuken binnenkomen. Ze heeft ondertussen ook een halve Krispolls op , die had haar baasje bij... ze gaat dat hier niet langer krijgen hoor, maar ze moest eten, dus vandaag uitzondering.

Lies, ik kan hier niks natuurlijks krijgen of het nu proper gras of madeliefjes zijn, ik woon in het centrum van Genève, vergelijk het met op de Meir van Antwerpen wonen... hier rijden zoveel auto's rond dat alles vervuild is! Wortel eet ze, het loof laat ze liggen. Het voer van Falco bevat idd veel vezels, maar dat moet madam ook ni (is normaal, alle Fransen halen hun neus op vr de Zwitserse keuken...)

Ivm middel vr gas, ik ga idd eens mailen, want ik heb daar ondertussen wel een definitief antwoord op nodig, denk dat ik dat idd alleen van een da kan krijgen. Ik heb wel samen met de apotheker het lijstje en de medicijnen nagekeken met hun samenstelling, dus normaal zou het goed moeten zijn....

Nog grappig: madame, begint altijd te eten als wij nr de keuken komen. Het is dus echt wel een gezelschapskonijn. Ik vind het echt wel zonde dat ze daar zit, terwijl Falco hier de hele tijd bij ons in de living zit. Ik ga elke uur een minuut of 10 bij haar zitten en haar knuffelen, maar dat is niet hetzelfde.

Hehe morgen is het weekend eindelijk voorbij en kan ik de therapeute bellen!!!

Enneuh ja ze is echt héél dik, dachten jullie dan dat ik dat dieet topic voor de lol begonnen was ?! :) Ik realiseer mij dat het lange en harde weg zal worden om dit konijntje weer gezond te krijgen, als ze het tevoren tenminste ni begeeft aan een hartaanval. Ik denk dat Mireille ook gelijk heeft en dat ik best wacht met koppelen tot er wat af is.

Eigenlijk is dit pure dierenmishandeling! Ik weet dat het uit liefde en onwetenheid is, mr dit is echt schandalig, je hebt toch een minimum aan verstand in je hoofd wat je zegt dat deze situatie echt ni gezond is... Ik ben dus ook niet van plan om ze terug te laten gaan naar haar vorige eigenaars in het geval dat er echt niet te koppelen valt! Ik heb geen plaats voor 2 konijnen die appart zitten, maar ik kan haar wel een ander goed baasje zoeken in dat geval, ben zeker dat mijn standaard hoger is dan die van die mensen... Maar goed ,ik loop vooruit op de zaken! Ik ga er gewoon van uit dat de therapeute het oplost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

....Ik heb een beetje hooi vochtig gemaakt en daar eet ze nu toch van. Ze is weer helemaal monter trouwens hoor, springt weer rond in haar hokje, reageert allert als wij bewegen en de keuken binnenkomen. Ze heeft ondertussen ook een halve Krispolls op , die had haar baasje bij... ze gaat dat hier niet langer krijgen hoor, maar ze moest eten, dus vandaag uitzondering.

Lies, ik kan hier niks natuurlijks krijgen of het nu proper gras of madeliefjes zijn, ik woon in het centrum van Genève, vergelijk het met op de Meir van Antwerpen wonen... hier rijden zoveel auto's rond dat alles vervuild is! Wortel eet ze, het loof laat ze liggen. Het voer van Falco bevat idd veel vezels, maar dat moet madam ook ni (is normaal, alle Fransen halen hun neus op vr de Zwitserse keuken...)

Nou dat klinkt best goed! Slim zeg om hooi nat te maken :)

Krispolls? Wat is dat?

Ik snap dat je niets kan plukken. Zelf heb ik gisteren madeliefjes geplukt en ik voelde mij ineens weer 12 jaar oud ofzo haha. En hier hebben ze voor het eerst weer gedroogde brandnetel gehad. Dat was een primeur! En oh wat is Dix daar toch gek op! Daar kan je nu echt gelukkig van worden als je zo'n smikkelend nijntje voor je ziet. Ik wel in elk geval en juist bij Dix want die doet dat heel charmant. Jij zou trouwens wel in een een reformzaak gedroogde kruiden kunnen kopen.. Daar vind je paardebloem, weegbree, brandnetel en soms zelfs madeliefjes!

Deze Nederlandse waardeert de franse keuken ook heel erg.. bij zwitsers denk ik aan noedels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .