Ga naar inhoud

Nena met stress nr da van wacht....-weer prijs??


Caroline

Aanbevolen berichten

even een update hé....

Ik heb ondertussen al uren naast haar op de koude keukenvloer gelegen en het gaat steeds beter met haar. Van haar ziek zijn zie je al van maandag niks meer , maar nu begint ze echt een beetje vertrouwen te krijgen in mij, leuk om te zien natuurlijk.

Ze is wel redelijk schuw, aan de ene kant komt ze naar de deur gehuppeld als ik eraan komt, komt ze brutaal op haar achterpoten staan naast de ijskast als ik ze open doe, maar aan de andere kant staat ze om het minste op, als je een onverwachte beweging maakt schiet ze in haar kooi. Wel een verschil met Falco, hij mag naast de zetel liggen, laat ik de afstandsbediening vallan op 20 cm van zijn hoofd en die beweegd amper zijn oren :) Maar ons vorig konijn was op dat gebied meer als Nena en ze zal ons nog wel een beetje moeten leren vertrouwen.

Ze heeft vandaag trouwens weer 2 kleine binkies gedaan! Ze reageert net als Falco op een draaiende hand en dan aapt ze dat na... erg grappig!

Gisteren 5 smsjes met eigenaar, hij begrijpt absoluut niet hoe het kan dat ze zo ziek was , ZIJ hebben nooit gezondheidsproblemen met haar gehad :blink: Ze waren nog bij da geweest vr controle en die had gezegd dat ze gezond was :(( Zijn die mensen stekeblind??? Die krijgt dat konijn dus echt nimeer terug zenne!!! Zegt hij nog dat ze haar gewoontes moet houden qua voeding! En op mijn vraag of ze een favoriet merk hooi heeft, zegt hij nee, niet echt, maar ze is gek op paardenbloem hahaha da is geen hooi hé!!! Ik wil hen ook niet de les lezen, maar heb hen uitgenodigd na hun reis, zodat ze zich ervan kunnen vergewissen dat het goed met haar gaat. En ik zou ze graag wat les geven in konijnen voeding etc dat als ze er ooit nog ééntje nemen, dit nimeer gebeurt "uit liefde" :boxing:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zulke mensen zijn echt stekeblind. Ze zullen waarschijnlijk jou de schuld nog geven van het ziek zijn. Echt een bord voor hun kop.

Zij vinden hun manier van voeding echt het beste. Dat jij dat verandert is misschien in hun ogen de oorzaak van alle ellende. Gewoon bovenstaan.

Ik heb die ervaringen ook met de vorige eigenaar van 2 van mijn fretten. Diesel is gestorven aan een hartprobleem. Maar dat had hij bij hun echt nog niet. Nee, daar heeft hij ook nooit een dierenarts gezien. Heel frustrerend allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog vergeten, maar ze heeft me er net weer aan doen denken :(

heb vandaag al 2 keer een proper broek kunnen aandoen... lig ik op die koude keuekenvloer naast madame, geef ik een leuke oormassage, stop ik en wat doet madame denken jullie? Juist een lekker warm straaltje tegen mijn broek richten!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paniek!! Nena haar buik borrelt als gek!!! (is normaal sympt van gas)

Ze heeft vandaag weer bijna niks gegeten, heeft duidelijk honger, maar blijft kieskeurig! Neemt geen witloof meer aan, basilicum, dille verslind ze gewoon.

Wortel moet ze ook nimeer, ook geen selder. Hooi eet ze zo goed als niet en biks ook al ni...

Ik ga proberen een beetje te dwangvoeren en ben heel hard aan het twijfelen om ze preventief iets tegen gas te geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een update... gelukkig was Mireille gisteren nog online en die heeft me kunnen geruststellen en afgeraden medicatie te geven, gelukkig maar, want mademoiselle mankeert niks, integendeel, ze is net heel erg actief en huppelt constant rond mij in de keuken. (Falco doet hetzelfde in de living, dus ik ben ni zo verwaand te denken dat het iets met mij te maken heeft, eerder met de geur van dat andere konijn dat aan mijn lijf hangt...)

Blijkbaar kunnen konijnendarmen ook héél hard borrelen zonder dat er iets mis is. Heb ik dus ook weer geleerd. Ik hoorde haar buik borrelen tot in de livind, de kamer ernaast. Vermoeden nu dat haar darmen zich aan het herstellen zijn, ik hoop dus vandaag op de eerste grote ronde keutels :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar kunnen konijnendarmen ook héél hard borrelen zonder dat er iets mis is. Heb ik dus ook weer geleerd. Ik hoorde haar buik borrelen tot in de livind, de kamer ernaast. :)

Sorry, maar dat ben ik niet met je eens. Dat harde borrelen is absoluut gas, kan niet missen. Wat wèl kan is dat het gas heel snel over is gegaan.

Mazzel :) Je hebt geluk gehad dat het goed is gegaan. In dit geval was afwachten terecht zo bleek achteraf. Maareh, ik durf dat niemand te adviseren eigenlijk. En op zich, als je aeropax of equate hebt kun je het geven want het doet niets met het lichaam! Het wordt niet opgenomen ofzo. Het helpt alleen maar in de darm tegen gas.

Die Nena van jou die heeft gewoon niet zo'n goede darmwerking. Logisch ook na al dat junkfood. Ze koos voor een soort natuurlijk medicijn :) en heeft zodoende door hooi te eten de darmbeweging gestimuleerd waardoor het gas eruit kon. Dat is mogelijk en daarom eten zieke konijnen soms hooi. Niet omdat ze in orde zijn maar om erover heen te komen. Je kunt het zien. Een ziek konijn dat hooi eet die eet niet enthousiast. Beetje met lange(re) tanden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje,.. Ik hoop dat t helemaal goed gaat komen!

Het lastige is ook dat wanneer je weet dat je konijntje zich niet zo lekker voelt, je op álles gaat letten en je bij alles afvraagt of het wel normaal is..

Konden ze maar praten..:$

Mijn konijn is ook gek op alles wat je niet zou verwachten van een konijn, hoe zou dat eigenlijk komen? want in de natuur eten ze dat toch ook niet:blink:

Oh! en trouwens.. Ik raad je aan om eens het hooi van Vitakraft te proberen.. Als ik mijn Nijntje geen mint of rozeblaadjes geef, is ze in staat om het gewoon te weigeren.. (als ze dat mint hooi eten, ruikt hun mondje ook naar net gepoetste tanden haha!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, ik ben het eigenlijk wel eens met Mireille, dat de darmen van een konijn kunnen rommelen, ook al is er niks mis. Is het eigenlijk ook niet logisch? Verteringsprocessen zorgen sowieso voor gasproductie. Ik hoor dikwijls de buik van mijn nijnen rommelen, zonder dat er iets aan de hand is. Ik zou Caroline (mocht ik gisteravond dus nog wakker geweest zijn) net hetzelfde advies hebben gegeven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier rommelt het normaal nooit :) Ik heb dat altijd zo begrepen, dat harde geluiden op gas duiden. En ik heb het zelf 1x meegemaakt. Tsja, je kunt aan iemand met ervaring natuurlijk wel afwachten promoten. Je kent tenslotte je eigen konijn. Maar dit soort info moet je als leek niet tegenkomen als je een gaskonijn hebt.. Ik had trouwens begrepen dat Nena ook weer niet wilde eten? Misschien waren de darmen idd te leeg en was dat het! Zo lang zij zo wilekeurig blijft eten of liever gezegd vasten ;) ben ik bang dat de kwaal niet over gaat. Caroline, is het sinds dat ze ziek werd eigenlijk al weer helemaal goed geweest? En dan bedoel ik kwa keutels en eetlust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hoor ik ook wel eens de darmen rommelen bij de konijnen.Vandaar heb ik gisteren avond het zelfde advies gegeven.Zolang het konijn eet drinkt en keuteld en een goede gezonde indruk maakt is er niks aan de hand.Bij gas in kritieke stand hoor je inderdaad borrelen maar is ook de buik opgezet of opgeblazen en ligt konijn er rusteloos bij.En moet je snel handelen.Maar ik spreek uit mijn eigen ervaring natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nena keutelt normaal sinds vandaag. De keutels zijn wel nog redelijk klein in vergelijking met Falco maar niet meer zwart eerder donker bruin.

Het probleem bij Nena is idd dat ze selectief eet. Ze heeft ook duidelijk honger, ze probeert constant in de ijskast te geraken. Maar ik kan haar niet plots andere groenten gaan geven in grote hoeveelheden en ik kan haar ook niet constant peterselie ,basilicum, rucola en dille geven. Ze krijgt van alles nu 2 takje per dag en een hand vol rucola. Ik verspreid het over de hele dag, zodat er niet ineens een hele hoeveelheid nr binnen gaat en de maag (waar de gas zat) de tijd heeft om dat te verwerken.

Nena was trouwens nog nooit zo opgewekt en levendig als vandaag. Ze komt nu onmiddellijk naar de deur gerend als ik eraan kom, deed ze voordien bv niet, ze springt ook regelmatig eens rondjes in de keuken. Kortom ze voelt zich op haar gemak en weer wat beter in haar vel. Ik merk dat ze zich door het gewichtsverlies ook beter kan wassen.

Wat betreft de medicatie ben ik dus zeker dat we de juiste beslissing hebben genomen. Ik ben trouwens ver van een leek op konijnenziekte gebied, heb 6 jaar ervaring met spijsverteringproblemen, maar ik vind het altijd fijn om een tweede en vaak derde mening te horen. Als het om mijn eigen dieren gaat, ben ik blijkbaar niet in staat zelf de beslissing te nemen. Als ik echt had getwijfeld of de situatie kritiek werd had ik trouwens da en taxi gebeld. De reden waarom ik zo twijfelde was omdat ze nog binkies maakte en alles wat ik haar gaf ,at ze op. Komt niet bepaald overeen met sympt van gas...

Ik heb 3 soorten hooi besteld, waarvan 1 met rozeblaadjes, nu mr hopen dat ze dat eet. Zou woe geleverd worden. Ondertussen heb ik bamboe gevonden als hooivervanger ivm vezels (met dank aan Chacha vr het topic van laatst, anders had ik er nooit aangedacht!)en ze eet per dag een heel klein beetje biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff Nena heeft het klaargespeeld om haar hooiruif in haar hok te demonteren. Vanmorgen lag ze daar parmantig in te koekeloeren... :bounce:

Luzerner klokje gekocht: raakt ze niet aan!:((

Over een half uurtje is mijn moeder hier met science selective. Zeer benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 keer raden :(

Science selective lust ze ook niet, gedroogde kruidenmengeling eet ze een beetje van en dan een mix van hooisoorten met tarwe etc daar heeft ze even aan geknabbeld. Bamboe moet ze ondertussen ook nimeer . Maar ze verslind dus nog steeds alle kruiden...

Ik begin mijn inspiratie hier echt te verliezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wilgen takken gingen daar ook niet lukken???Ik heb het er ook met andere fokkers over.Maar als een konijn nooit geleerd heeft hooi te eten o.a is het zeker moeilijk haar aan het hooi te krijgen.Maar als ze nu eerst eff helemaal op knapt en af valt.word ze dan gekoppeld aan het andere konijn??? dan heb je best kans dat ze dan spontaan aan het hooi gaat beginnen.{ik heb een keer een konijn gezien die als 6 jaar alleen andijvie had gegeten niks anders]Die wist niet wat bix en hooi was.Heel lastig proses maar gedult is zeker een schoone zaak .succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vrijdag komt de comportementaliste, je weet wel die bij Anne Mcbride gestudeerd heeft en die komt koppelen. Ja, ik hoop idd ook dat ze het van Falco gaat leren!

Wilgentak heb ik haar gegeven, knabbelt ze ook niet aan. Ik begin me stillaan af te vragen of ze geen tandproblemen heeft, zou niet onlogisch zijn als ze nooit hooi gegeten heeft... Kan ook verklaren waaron ze alles wat te haard is of waar ze teveel op moet knabbelen ,links laat liggen . Ze eet nu bv geen wortel meer. Brocoli neemt ze dan wel weer aan en dus alle kruiden. Ze verslindt die ook echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .