Ga naar inhoud

Nena met stress nr da van wacht....-weer prijs??


Caroline

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal...

Ik kom met slecht nieuws... Mijn vriend is met Nena in allerhaast naar de da geweest, hij is net terug (ik mocht niet mee van hem ivm rug)

Ik ben zelf rond 17u een dutje gaan doen, had haar toen al een uur terug alleen zitten. Ik heb haar nog wat peterselie gegeven en rucola. dat heeft ze aangenomen.

Ik ben uit mijn bed getuimeld rond 19.30u en toen gezien dat ze lekker uitgestrekt lag, 5 min later naast haar gaan liggen en gezien dat ze compleet apjatisch was. Oogjes half dicht, liggen met poep omhoog, slap... jullie kunnen het al raden...

Da van wacht gebeld zonder te weten waar we uitkwamen, mijn vriend in 7- haasten vertrokken... Mintaka heeft me op mesenger door dat bange half uur geholpen... Gelukkig zijn we blijkbaar op goede da gevallen.

Hij heeft röntgen genomen, ze heeft opstopping (slechte stoelgang,surprse..) een beetje gas en is zo goed als in shock, niet goed dus....

Ze heeft een spuitje tegen de pijn gekregen, hydratatie en nog een spuitje (weet ni juist tegen wat,mijn vriend is auto gaan parkeren)

Ik heb hem zelf aan de lijn gehad, hij heeft "digest python" meegeven om haar spijsvertering op gang te brengen, is eigenlijk vr paarden, mr heb dat vr Kobe ook gehad, dus dat is normaal. kent iemand dat???

Hij ziet haar kansen om te overleven niet slecht, maar ze moet eerst de ochtend halen, als ze dat doet, zou ze erdoor moeten komen. Hij raadt af om haar ooit nog met Falco in kontakt te brengen... Dit is echt een groot trauma zegt hij en elk verder kontakt gaat dit weer laten opflakkeren... We gaan voor een tweede mening onze konijnenpsy contacteren dinsdag, voorlopig zit Nena in de keuken en moet ik har met rust laten, wat héél erg moeilijk is...

Duimen jullie voor Nena?

Caro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jeetje, is dat ff schrikken!

Hopelijk komt ze er wel helemaal bovenop! We duimen voor je!

Dat van nooit meer met falco in contact brengen vind ik wat vergaand, ze is nog maar net bij jou... Als ze eerst zelf op gewicht kan komen, tot rust kan komen en zichzelf wat terug kan vinden, is het vast toch wel mogelijk haar in de toekomst weer te introduceren? Ben wel benieuwd wat je gedragstherapeute daarvan zegt ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van nooit meer met falco in contact brengen vind ik wat vergaand, ze is nog maar net bij jou... Als ze eerst zelf op gewicht kan komen, tot rust kan komen en zichzelf wat terug kan vinden, is het vast toch wel mogelijk haar in de toekomst weer te introduceren? Ben wel benieuwd wat je gedragstherapeute daarvan zegt ja.

Daar ben ik het mee eens, is nogal overdreven om dat zo direct te stellen. Er zijn op dit forum al veel moeilijke koppelingen tot een goed einde gebracht (kijk bvb naar Sophie en Abby, of de nijnen van Zaza, die me onmiddellijk te binnen schieten,...)

Ik zou eerst en vooral wachten tot Nena weer wat op haar effen is, en dan gewoon heel erg geleidelijk te werk gaan. Maar de gedragspeut zal wel meer zicht daarop hebben...

In elk geval: niet wanhopen Caroline! Ik steek een kaarsje aan voor Nena!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!!! Doet echt goed om te weten dat jullie allemaal meeleven!!

Ik ga het idd niet zomaar opgeven! Eerst duimen en hopen dat ze de nacht doorkomt en dan zien we verder. De verstopping had ze al van tevoren, maar dat is niet zo'n verassing hé... daar was ik ook al achter en daar waren we aan aan het werken. Door de stress van de koppeling is er gas ontstaan voor de verstopping en dat veroorzaakt haar pijn.

Mijn vriend is ervan overtuigd dat Falco getraumatiseerd is door dat mannetje in het asiel en wil alleen nog koppelen als de therapeute hier is, dat gaan we dan ook doen!

Falco was eigenlijk niet eens zo hevig, het is niet zo dat hij er constant achter zat ofzo... ik begrijp er niks van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och Caroline, ik log net pas in en zie je verhaal dus wat laat..

Kom op meid, Nena gaat het redden met jouw goede zorgen en onze kaarsjes en al het duimen...

Ik heb niet zoveel ervaring met koppelen maar wel met getraumatiseerde dieren. Met geduld en de nodige rust moet het op den duur toch wel gaan lukken volgens mij. Gelukkig hebben jullie contact met een gedragstherapeute en zij gaat jullie vast heel goed helpen..

Blijf positief :kissing:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het da -bezoek en spuitjes zijn nu zo'n 3 uur achter ons. Nena staat ondertussen met hok en al op de keukentafel, ze voelde wat koud aan, ik heb haar van de vloer gehaald en een flesje gegeven.

Ze heeft nu haar oogjes al wat meer open en heeft bewogen toen we haar hok optilden.

Beste nieuws: ze heeft een takje peterselie en 1 blaadje rucola aangenomen en opgegeten....

Ik hou jullie op de hoogte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

***** Hallo Caroline,

Ik antwoord er tussenin, okay?

Hij heeft röntgen genomen, ze heeft opstopping (slechte stoelgang,surprse..) een beetje gas en is zo goed als in shock,

****Hou haar warm en zie voor shock Konijnenwereld en dan ehbo. Naar beneden scrollen tot je bij shock komt. Ik kan het helaas niet copieëren dat staat die site niet toe maar je moet haar dan echt "stoven" en warme ors geven zolang ze bij bewustzijn is. .. ;-) Om eerlijk te zijn denk ik eerder aan een uitgedroogd konijn dan aan shock. Als ik gelijk heb is ze nu al weer wat beter te pas.

niet goed dus....

Ze heeft een spuitje tegen de pijn gekregen, hydratatie en nog een spuitje (weet ni juist tegen wat,mijn vriend is auto gaan parkeren)

Ik heb hem zelf aan de lijn gehad, hij heeft "digest python" meegeven om haar spijsvertering op gang te brengen, is eigenlijk vr paarden, mr heb dat vr Kobe ook gehad, dus dat is normaal. kent iemand dat???

****Nee en sterker nog, via google word ik niet wijzer. Kun je de da vragen naar de werkzame stof en naar de werking? Ik ben erg benieuwd! :) Laat het geen buscopan zijn.. :(( :(( Dat legt de darmen stil en brengt een konijn in een kritieke situatie. Kun je er nog achteraan bellen NU? Bij buscopan moet je echt cisaral oraal en primperid per injectie laten geven ook al snapt die da het niet. Sta er dan maar op!

Hydratatie is erg goed , hou dat vol (ors) maar ik mis medicatie tegen gas!!!!Aeropax, equate of in jou geval in Belgie sili met san

zie Gas

Hij ziet haar kansen om te overleven niet slecht,

****:yikes: Hij bedoelt dat de situatie nu nog niet heel slecht is.

maar ze moet eerst de ochtend halen, als ze dat doet, zou ze erdoor moeten komen. Hij raadt af om haar ooit nog met Falco in kontakt te brengen... Dit is echt een groot trauma zegt hij en elk verder kontakt gaat dit weer laten opflakkeren...

****Nah ja waar slaat dit op?? Tuurlijk is de darmwerking abominabel :) daar waren we al achter toch ? En ja, stres verergert dat, absoluut maar dat is de verhuizing, heus niet het contact met die mooie man van jou! En als het al een trauma zou zijn dan zijn er bachremedies.. Had je al gekoppeld dan?

We gaan voor een tweede mening onze konijnenpsy contacteren dinsdag, voorlopig zit Nena in de keuken en moet ik haar met rust laten, wat héél erg moeilijk is...

****En terecht is dat moeilijk!! Niet met rust laten zou ik zeggen. Aaien, knuffelen als ze daar toegangkelijk voor is, buik heel zachtjes masseren, kamillethee of venkelthee voeren met een spuitje, warm houden (kruik of onder je trui of mee in bed..). pijnstilling geven 12 uur na de injectie van de da (!) en elke 12 uur herhalen. Elk uur ook 's nachts voor zover mogelijk vocht (10 ml of meer) toedienen (ors, of thee of warm water) om de verstopping vochtig te houden en af te doen brokkelen, prozyme geven, laxeermiddel op basis van lactulose (laxatracat, tractonorm en de apotheek voor mensen heeft het ook) geven enz. En verder darmstimulerende middelen geven zoals primperan en cisaral.

Er is een foto gemaakt. Waar zit de verstopping?! Als die in de maag zit mag je geen vezels voeren. Zit die in de darm dan zijn vezels van levensbelang! Bij een verstopping in de maag is het helemaal van groot belang dat je heel vaak (elk uur) een klein beetje voert. De maag is dan vol en er past weinig bij. Vocht gaat er langs. Vezels niet.. En vocht brokkelt de 'haarbal' af. Het kan weken duren maar het is op te lossen!

Duimen jullie voor Nena?

****Natuurlijk!! Ga jij nog even aan het werk? ;-)

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een verschrikking moet dat geweest zijn!!

Goed te lezen dat het iets positiever is nu.

Vind de raad ook wat voorbarig. Alice heeft Arthur de eerste dag gewoon aangevallen, pardoes met haar dikke pens op het arme ventje gesprongen.

De dag nadien ging het heel goed en je moest ze eens samen zien.

Laat ze maar goed aansterken en dat loopt wel los dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gezien dat ze lekker uitgestrekt lag, 5 min later naast haar gaan liggen en gezien dat ze compleet apjatisch was. Oogjes half dicht, liggen met poep omhoog, slap... jullie kunnen het al raden...

Nog even :) Dit is dus de perfecte omschrijving van gas. Borst op de grond en de achterhand hoger. Ogen half dicht van de pijn. Slap.. Klopt helemaal, al kan het ook wel anders.

Caroline, je had dus al wel gekoppeld begrijp ik nu. Okay, nouja even niet meer doen zou ik zeggen maar dit kon je echt niet weten hoor! Was mij net zo gegaan. En verder eerst die darmwerking opvijzelen en wellicht Rescue Remedie aanschaffen voor haar en Star of Bethlehem? Ze heeft vast meer tijd nodig en dan komt het waarschijnlijk wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd rescue remedie heb ik in huis! Maar voorlopig blijft ze in de keuken.

-warmte: ze heeft een flesje gehad (al heel snel hoor, naeen uurtje vond ik haar te koud tussen de oren), ze staat op tafel nu, naast de verwarming, die op lauw staat (ze ligt +- 1m van die verwarming, wat verwarming vooral doet is ervoor zorgen dat de bodem van haar hok niet koud wordt)

-spuitjes bij da, was tegen opstopping en pijn, werkt 24u

-Digest Phyton : samenstelling in het duits:

Leicht verdauliche Kohlenhydrate 30% (Dextrose 20% und Maltodextrin 10%). Glyzin 10%, Mineralstoffe 28,2% (Natriumbicarbonat, Natriumchlorid, Kaliumchlorid), Erzeugnisse und Nebenerzeugnisse aus der Verarbeitung von Früchten.

Rohasche 38,2%, Rohprotein 14,7%, Chlorid 11,8%, Natrium 6,6%,

Kalium 3,3%, Rohfaser 2,4%, Rohfett 0,2%, Wasser 11%

Zusatzstoffe pro kg:

Bentonit-Montmorillonit 182 g, Vanillearoma 10 g

Het zijn dus vn vitaminen en suiker, niks tegen buikpijn, geen medicament! Dit is denk ik een beetje zoals prozyme?

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhu, Mysteriemeis, ik ben je post per regel aan het doorlezen en controleren, alvast bedankt vr de info, de mijne gaat in stapjes komen.

-Heb de foto hier, da heeft aan mijn vriend getoont waar het zat:

Vanvoor zie je eten met daarrond een gasbel

daaronder (richting staart) zit de verstopping

Dus: ik ga ervan uit dat da gelijk heeft dat ze extra vezels moet krijgen, eten+ gas in de maag, daarna verstopping, dus die zal wel in darm zitten...

Ik ga ze dadelijk een beetje ors geven, en kijken of ik ga dwangvoeren of niet. Ben bang dat ze nog meer gaat stressen als ik haar forceer, daarom, ik probeer eerst ors, dat is minder "dwingend" zeg maar.

Ze heeft net weer 2 stengels peterselie aangenomen en opgegeten. Dus dat zit denk ik wel goed... Water, waarom zou ik dat vannacht bijgeven? Ze heeft een infuus gehad van de da? Zou dat niet volstaan of moet ik haar echt gaan forceren???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .