Ga naar inhoud

Nena met stress nr da van wacht....-weer prijs??


Caroline

Aanbevolen berichten

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Noedels???

Euh, neen eerder aan Rösti, kalfsbraadworst, Älplermacronen, sla-bufetten... :)

Tip ivm hooi nat maken kwam van Mintaka

Krispols zijn Zweedse beschuiten... :(

Ik ga zeker eens in een reformzaak kijken, zien of ik er volgende week de energie al voor heb, het gaat elke dag een beetje beter, dus ik hoop dat dat lukt. Ik ga vr Nena alleszins morgen een huisje halen met een plat dak, nu heeft ze een huisje met een puntdak en ligt ze daar zo raar op te kijken. Falco ligt ook altijd op het dak van zijn huisje... Ik kom voorbij de dierenzaak als ik nr kiné moet, ga daar ook even kijken wat ze nog hebben aan speciale hooisoorten enzo.

Nena heeft vandaag het volgende gegeten:

2 jonge worteltjes ter grootte van een pink, plus het loof (heeft ze later opgegeten)

paar takjes basilicum

handje vol rucola

handje vol peterselie

2 keer een stukje chinese kool

hooi... hoeveel weet ik dus echt niet... ze heeft geen hooiruif (moet ik ook kopen) en ze duwt het hooi altijd plat, dus ik kan niet inschatten hoeveel ze eet en hoeveel ze in haar hok verspreid liggen heeft...

Is dit voldoende oor vandaag ivm darmwerking?

Ze heeft het nog steeds moeilijk met keutelen, het lukt ni altijd... maar vandaag is er wel meer uitgekomen als vrijdag en zaterdag...

Geef ik nog ors? Ze eet en drinkt. Dient dat nog tot iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, wilgentak heeft ze gekregen, was wel uitgedroogd tot in het midden, maar dat zal wel niet erg zijn zeker? Heb het stuk dat in het water stond eraf gesneden.

Ni panikeren, komt van bloemenwinkel, maar was bio-label, geen pesticiden ofzo dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen eten normaal gesproken bij wilgentak (dikke stukken) voornamelijk alleen de bast.

Ik geef het altijd vers, heb een boom naast mijn hokken staan, maar je kan het hier ook gedroogd in de dierenwinkel kopen.

Natuurlijk hoe verser hoe beter, maar gedroogd kan ook heel goed.

Er zal dan alleen wat van de voedingswaarde verloren zijn gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Falco ligt ook altijd op het dak van zijn huisje... Ik kom voorbij de dierenzaak als ik nr kiné moet, ga daar ook even kijken wat ze nog hebben aan speciale hooisoorten enzo.

Nena heeft vandaag het volgende gegeten:

2 jonge worteltjes ter grootte van een pink, plus het loof (heeft ze later opgegeten)

paar takjes basilicum

handje vol rucola

handje vol peterselie

2 keer een stukje chinese kool

hooi... hoeveel weet ik dus echt niet... ze heeft geen hooiruif (moet ik ook kopen) en ze duwt het hooi altijd plat, dus ik kan niet inschatten hoeveel ze eet en hoeveel ze in haar hok verspreid liggen heeft...

Is dit voldoende oor vandaag ivm darmwerking?

Ze heeft het nog steeds moeilijk met keutelen, het lukt ni altijd... maar vandaag is er wel meer uitgekomen als vrijdag en zaterdag...

Geef ik nog ors? Ze eet en drinkt. Dient dat nog tot iets?

Volgens mij klimmen alle konijnen graag op ergens op. Lekker uitzicht heb je dan! Suzie had toen ze nog in huis woonde een fruitkistje van de markt wat op de kop stond en daar zat en lag ze eigenlijk altijd op. Het was een schitterend gezicht. Suzie op haar troon :)

Tsja ik wil niet al te kritisch zijn, die wortels... :hmmm: die barsten van de koolhydraten en suikers en zijn in dit geval dè bakermat voor bacteriegroei die gas veroorzaakt.

Een gezond konijn met een goed lopende darmwerking (= veel mooie ronde keutels en een goede eetlust) kan wel wat hebben op dit gebied maar een konijn met darmproblemen ..

En verder, het is iets maar bij lange na niet genoeg als ze zich niet klem eet aan hooi. Ze horen bijna de hele dag bezig te zijn met hooi eten (af en toe pauze) als ze geen biks eten. Als ze te weinig eet komen er weinig keutels en komt de darmwerking niet goed genoeg op gang. 't Is niet anders, sorry :) Maar het is natuurlijk al wel stukken beter! Ze eet weer wat en er komt wat uit. Hoera!

Dwangvoeren dat moet je even leren en je konijn ook. Het heet dwangvoeren hè, niet probeer-of-ze-iets-wilvoeren ;) Overwicht hebben is belangrijk en rustig blijven ook. Verder zit het geheim in een 1 ml spuitje. Die zijn heel smal en werken het beste. Het is heel goed dat ze drinkt! En nee, dan heb je geen ors meer nodig :beer:

Nog een hooitip die ik zelf gelezen heb op de KG. Steeds kleine beetjes vers hooi neerleggen over de dag verspreid stimuleert hooi eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik moet dwangvoeren, gebruik ik een 2 ml spuitje waar ik de tuit van af heb gesneden. Om te beletten dat het druk-ding er doorheen floept (er zit immers geen stop meer op, doordat de voorkant van de spuit weg is), heb ik een elastiek gedaan rond het uiteinde ervan (de kant waar je je duim op zet als je drukt). Is een truukje van op de konijnengroep en het werkt perfect moet ik zeggen! Veel handiger dan zo'n dikke spuit met een dikke teut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Tsja ik wil niet al te kritisch zijn, die wortels... :hmmm: die barsten van de koolhydraten en suikers en zijn in dit geval dè bakermat voor bacteriegroei die gas veroorzaakt.

Een gezond konijn met een goed lopende darmwerking (= veel mooie ronde keutels en een goede eetlust) kan wel wat hebben op dit gebied maar een konijn met darmproblemen .."

de reden waarom ik haar wortel geef, is omdat ze dat gewend is te eten, ik weet dat er teveel suikers inzitten, maar op dit moment is het belangrijker dat haar darmen gevuld zijn, niet?

"Dwangvoeren dat moet je even leren en je konijn ook. Het heet dwangvoeren hè, niet probeer-of-ze-iets-wilvoeren ;) "

Geen nood, ervaring zat hoor ,geen anderhalf jaar, maar toch 2 weken, dus ik ken alle truukjes etc... alleen ze is zo wantrouwig en telkens als ik een poging doe sparteld ze zo hard tegen,, wringt zich in alle mogelijke bochten en ik krijg geen pak op al dat vet, ze is nogal "gliberig" zeg maar... Bovendien als ze dan is weggeraakt,zit ze zo hard te hijgen... ik ben dus bang dat die stress nog nefaster is.

Ze is trouwens ondertussen constant hooi aan het eten! Verschil met Falco: die neemt ineens een hele grop in zijn bek en zij sprietje voor sprietje dat ze nauwkeurig uit de stapel zoekt, de rest gooit ze aan de kant... Ik geef haar idd meermaals per dag een grop en daar begint ze dan onmiddellijk mee te sorteren... Ik wissel ook af, heb hier 3 soorten hooi. ze heeft vandaag minstens 10 keer een grop gekregen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha, ok dat is heel duidelijk. ga ik ook doen ... als ik het nodig heb... want onze Nena, die is zo goed als nieuw. Ze is nu de keuken aan het afbreken, heeft veel gedronken vannacht duidelijk hooi gegeten etc...

Ik moet om 10u nr de kiné en daarna ga ik nr therapeute bellen, hopelijk is die niet op vakantie nu en heeft ze tijd, het liefst zou ik haar vandaag ook zien want zij is ook da, dus kan ze Nena even controleren, raad geven ivm dieet (ik heb al veel info van hier, maar ik ga altijd vr second opinion... :) ) Het voordeel is dat zij aan huis komt, dus geen extra stress vr Nena!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline, ik ben echt super blij dat Nena er zo goed doorheen gekomen is. Echt waar! Het is toch zo verrassend hoe een mens mee kan leven, echt betrokken zijn, bij het zieke konijntje van "BB-vrienden"...

Hopelijk kan de gedragstherapeute snel komen! Ik kijk uit naar verder verslag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal effe de foto opduikelen van op de KG, want mijn digitale fototoestel is stuk en in reparatie bij Makro (never buy something at Makro :(()

Grappig dat je dat zegt. Wij hadden ook onze camera daar vandaan en die ging stuk, we hebben weeeeken moeten wachten en twintig telefoontjes gehad dat ze m toch niet konden maken.

Caroline, ik heb net even alles gelezen, wat een gedoe zeg! Ben blij dat het nu een stuk beter met haar gaat en hoop dat ze er door heen komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

"

de reden waarom ik haar wortel geef, is omdat ze dat gewend is te eten, ik weet dat er teveel suikers inzitten, maar op dit moment is het belangrijker dat haar darmen gevuld zijn, niet?

..Geen nood, ervaring zat hoor ,geen anderhalf jaar, maar toch 2 weken, dus ik ken alle truukjes etc... alleen ze is zo wantrouwig en telkens als ik een poging doe sparteld ze zo hard tegen,, wringt zich in alle mogelijke bochten en ik krijg geen pak op al dat vet, ze is nogal "gliberig" zeg maar... Bovendien als ze dan is weggeraakt,zit ze zo hard te hijgen... ik ben dus bang dat die stress nog nefaster is.

Ze is trouwens ondertussen constant hooi aan het eten! Verschil met Falco: die neemt ineens een hele grop in zijn bek en zij sprietje voor sprietje dat ze nauwkeurig uit de stapel zoekt, de rest gooit ze aan de kant... Ik geef haar idd meermaals per dag een grop en daar begint ze dan onmiddellijk mee te sorteren... Ik wissel ook af, heb hier 3 soorten hooi. ze heeft vandaag minstens 10 keer een grop gekregen!

Ja, iets erin is van groot belang. Ben het met je eens.

De stres die jij beschrijft is ook niet goed.. daar ben ik het ook mee eens :) Arm ding, die heeft niet al te veel goeds in haar leventje van mensen meegekregen. Geen vertrouwen.. 1,5 jaar ja. Zolang voerde ik Suzie. Dat heb je goed onthouden!:bow:

Ze eet hooi. Dan is de boel weer op gang. Hoera hoera! Nog 12 uurtjes wachten en dan komt er vast iets mooit uit ... haha. Dan hoef jij niet te dwangvoeren nu. Komt dat even mooi uit :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, mensen toch... Macro is al 20 jaar gekent voor zijn slechte service na verkoop!!! :)

Zo,. ik heb net een dik half uur aan de telefoon gehangen met de therapeute.

Zij zegt het volgende:

- nieuwe koppeling pas na dieet en spieropbouw bij Nena. Zij heeft nu gewoon een te slechte conditie en moet eerst bekomen.

- de kans dat Nena vandaag of volgende week of maand gewoon omvalt is niet klein... :( als er vet rond het hart of de lever zit kan ze heel snel sterven zegt ze

-Nena en Falco moeten ieder in hun eigen kooi en territorium blijven, dus geen van de 2 mag in de hal in het nieuwe hok. Maw: wij gaan hier nog 2 weken in een konijnenstal leven... met Nena los in de keuken overdag en haar grote kooi daar ook nog eens in... met een lege palazo in de hal ... met Falco in zijn ren plus kooi in de living. Joehoe!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zij heeft nu gewoon een te slechte conditie en moet eerst bekomen.

- de kans dat Nena vandaag of volgende week of maand gewoon omvalt is niet klein... :( als er vet rond het hart of de lever zit kan ze heel snel sterven zegt ze

Ik kan je heel erg aanraden dit bij een natuurgeneeskundige of homeopaat neer te leggen. Heel zeker weten dat hier iets aan te doen is. Ik bedoel niet dat het ineens over is maar begeleiding mbt afvallen en het reinigen ivm afvalstoffen die vrijkomen bij afvallen die kunnen dat soort mensen geven. Ook de leverfunctie kan worden ondersteund en zelfs hersteld (!) indien nodig. Maar dat kun je niet op eigen houtje.

Brandnetel werkt reinigend en bouwt conditie op. Het lijkt me een prachtig kruid nu om (2x) dagelijks te geven. Geef alleen weinig! Besef dat een eetlepel gedroogd kruid in verse vorm wel 5 tot 10 keer zo groot is. Kruiden hebben altijd wel een medicinale werking en daarom mag je ze nooit onbeperkt voeren en ook niet langdurig geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandnetel heb ik zonder probleem gevonden, dus dat krijgt ze nu alleszins.

Goh om hier een homeopaat te vinden die iets van konijnen kent... pfff, mijn eigen osteo is weel natuurgeneesheer, zou die er iets van kennen? maw zijn dat dezelfde middeltjes als bij mensen?

Ik ga nu ook even héél erg eerlijk zijn; Nena is nu 4 dagen bij ons, ik heb met haar nog niet echt een goede band kunnen opbouwen, omdat ik vanaf de 2e dag haar al spuitjes in haar mond heb moeten steken. De da etc hebben ons al 120 euro gekost, nu heb ik dat graag en zonder probleem over voor dat beestje, ik denk wel dat het een geweldig huiskonijn gaat worden, maar wat als ik nu nog naar homeo ga gaan, wat ook wel 100fr per consultatie gaat zijn hier en ze redt het toch niet? Bovendien kan ik nu gewoon niet ivm mijn rug, ik betaal nu de prijs van een weekend konijn verzorgen en ik mag haar niet dragen in haar mandje. Mijn vriend werkt 12 u per dag... Ik ga zelf eens alles ivm kruiden etc nalezen en al eens kijken wat ik zelf kan doen. Als het dan over een week nog steeds goed gaat, kijken we of we een homeo vinden hier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .