Ga naar inhoud

welke takken


Saskia V

Aanbevolen berichten

Ben al even aan het zoeken hier en online maar het lijkt mij handig als er in het artikel over veilige planten ook een lijstje komt met veilige takken?

Ik ga binnenkort snoeien bij mij ouders dus ik neem appel, kers, peer en berk mee, kan ook nog pruimentakken meenemen maar weet niet of dit handig is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pruimentakken mogen volgens mij wel, pruimen zelf niet. En bij "Algemeen" (onderaan, buiten de Konijnenforums) is momenteel een topic actief met suggesties om artikelen te verbeteren, misschien kun je dit daar nog even aan Evee melden/vragen?

Wat ik me afvroeg, stel die vraag hier nu maar even nu we het toch over takken hebben, als je het niet erg vindt.. Berk etc is niet giftig, maar meestal worden alleen wilgen en fruitboomtakken aangeraden om als knaagmateriaal te geven. Mijn konijnen eten de blaadjes van onze berk en esdoorn gewoon op, maar kan ik ze daar ook takken van geven, net als ik met wilgen en appelboomtakken doe? Of is dat weer wat te veel van het goede? Niet giftig is wat anders dan gezond natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm ik kan jullie daar geen antwoord op geven, ik vraag het me zelf ook af, en dollie weet jij misschien of het erg is al ze een gedroogd blaajde opeten, ik zie flo dat wellis doen, soms pak ik het af maar ik zie dat natuurlijk niet altijd.

Als het van een veilige boom is is het niet erg als ze een gedroogd blaadje eten, als het van een giftige boom is wel. Hangt er dus helemaal vanaf waar dat blaadje vandaan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen regelmatig zilverberktakken+blaadjes. Nu niet meer, maar als ze in blad staan, krijgen ze veel zilverberk. Of dit hetzelfde is als berk, weet ik niet.

Okay :yes: onze berk lijkt wel zilver :he: maakt nu niet zo veel uit, kan toch niet bij de takken van die bomen, maar het is de bedoeling dat ze toch gauw weer eens gesnoeit worden. Nou ja en de blaadjes kunnen ze in feite onbeperkt eten (als ze loslopen, wat ze nu niet zo veel doen omdat mijn punker nog aldoor kan ontsnappen..) dus ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .