Ga naar inhoud

harde knobbel op zijn linkerschouder!


nicoline

Aanbevolen berichten

Kwam thuis van het werk en ging even bij mijn kleine Uk kijken om hem een lekkere dikke knuffel te geven. Tilde hem op en voelde ineens een harde bult op zijn linkerschouder! Dacht eerst dat zal vast zijn bot zijn ofzo.. dus ukje op schoot gezet en tot mijn grote schrik had die een hele harde bult die niet weg te drukken was! :frown:

Nu ben ik bang voor het ergste! Wat als het een gezwel is? ...

Ukje is nog niet zo heel oud hij is nu 20 weken dus ongeveer 5 maandjes en heb hem al 8 weken. In het begin merkte ik al dat Ukje best een kwetsbaar konijntje is hij is vrij magertjes en klein... Ook heb ik hem toen een wormenkuur gegeven alleen daarna kwam eruit dat hij coccidiose had want hij had toen een opgezette harde buik en vreemd slijm bij zijn ontlasting. Nou daarvoor behandeld en leek dus allemaal goed te gaan hij werd ook wat levendiger want het is over het algemeen een vrij rustig konijntje.. Daarna heeft hij zijn entingen nog gehad en tja nu helaas..... De bult!

Maar ben nu gewoon heel bang dat Ukje misschien wel een echt ziek konijntje is want sinds ik hem heb heeft hij soms dagen dat ik hem niet heel levendig vind en ben nu zo bang dat het misschien kwam omdat die dus ziek is!

Want tegenover Snoed is het een heel rustig konijntje...

Zit er nu heel erg mee en er spookt van alles door mijn hoofd....

Weet niet wat ik moet verwachten en wat ik moet doen als het inderdaad een gezwel is? :erf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste raad die je kan krijgen in dit geval is van je dierenarts.

Die kan bepalen of het een abces is of iets anders.

En die kan je ook meteen de juiste behandeling meegeven.

Je hoeft je nu nog geen zorgen te maken, het kan nog alle kanten op,

maar je gaat best bij de DA met je konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Machteloosss:(

Ik ben vorige week met Uk naar de dierenarts geweest hieruit is gebleken dat het geen abses was, ook heeft zij nog even gekeken naar zijn buik die nog steeds een beetje vreemd aanvoelde. Verder heeft ze ook gekeken naar zijn lopen omdat Ukje zijn achterpoten nauwelijks gebruikt. De dierenarts heeft me een antibiotica meegegeven en een dieet voor snoed meegegeven ook heeft ze me gezegd dat ik het beter nog een week kon afwachten en kijken hoe de bult zich ontwikkelde of dat deze weg zou trekken.

Nou leek het beter te gaan met Ukje alleen nu sinds eergisteren eet hij helemaal niet meer ook drinkt hij niet meer dus ben ik hem gaan dwangvoerenop advies van de dierenarts. In de hoop dat zijn toestand zou veranderen. Alleen heb ik nu echt het idee dat Ukje lijd, hij eet en drinkt niks meer, hij zit heel stil en verzet geen stap meer, hij reageert nergens op en hij oogt heel dun en levenloos. Ook zit hij alleen maar in dezelfde houding in zijn kooi en kijkt hij naar boven... ik weet me gewoon echt geen raad meer..

Ook ziet het er niet goed uit Ukje is nu zodanig verzwakt dat de bult operatief verwijderen een heel grote risico is.... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft die bult wel iets te maken met de andere problemen? Heeft je dierenarts geen diagnose gesteld? Uit je verhaal krijg ik het idee dat je dierenarts niet heel konijnkundig is. Zo te horen heb je een absoluut spoedgeval nu. Ik zoeken naar een andere konijnkundige dierenarts die je vanavond nog kan bezoeken. Zonder diagnose (waardoor kan hij zijn achterpoten niet gebruiken, waardoor eet hij niet?), kan je niet behandelen.

De dierenarts heeft antibiotica meegegeven voor Uk : waarvoor is de antibiotica bedoeld?

En hij/zij heeft een dieet voorsgeschreven aan Snoed: waarom, wat heeft Snoed er mee te maken??

aangepast door pechkonijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .