Ga naar inhoud

Weer zorgen om Bunnie


Rifca

Aanbevolen berichten

Toen ik vanmiddag eten kwam brengen was er geen enthousiast rondspringende Bunnie, ze at niet van de biks. Heb wat gras voor haar gepluk, daar heeft ze een paar sprietjes van gegeten.

Bunnie trilt ook heel erg.

Na het gedoe met de operatie dat ze haar warmte niet kon vasthoduen maak ik me nu heel erg zorgen.

Heb net als extra stro in het hok gedaan, maar Bunnie ging ergens zitten waar geen stro ligt.

Net een doek om de ren gehangen om de ergste wind buiten te houden.

Ik maar me erg veel zorgen en heb geen idee wat ik moet doen... =(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie reacties, wat lief dat jullie zo meeleven.

Net bij DA geweest (geen van het lijstje van deze site maar ik kom er al jaren en ze hebben mij en de nijnen altijd goed geholpen.) ik had mazzel want de dienstdoende arts was dezelfde als de operaties van bunnie gedaan heeft.

Bunnie heeft een ondertemperatuur van 36.6 en een beetje gas vorming, waarschijnlijk omdat ze vandaag niet goed heeft gegeten.

Net een kooi binnen ingericht en wat petflessen met warm water erbij. Nu eerst even bijkomen en kijken of ze zelf ietrs wil eten. Ze heeft net aan wat wortelloof zitten knabbelen, dus dat is een goed begin!

Hoop dat die arme flappy het nu niet te koud krijgt alleen in de ren...

Met een dag of twee zou Bunnie er weer bovenop moeten zijn. Ben blij dat ik naar de DA gegaan ben had haar anders niet binnen durven zetten, arme nijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat echt al veel beter met Bunnie, ze eet lekker en keutelt ook weer normaal.

Vraag me nu wel af hoe het verder moet. Ik wil haar graag zo snel mogelijk weer bij Flappy (en dus buiten) zetten.

Heeft iemand tips hoe ik dat kan aanpakken en hoe ik zorg dat ze het warm genoeg blijft houden?

Lang binnen houden lijkt me niet oke, dan verliest ze haar warme vachtje weer =(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat was nou de oorzaak? Gas door te weinig eten (maar waarom at ze dan weinig), of te weinig eten door gas? Of is dat niet helemaal duidelijk?

Ik zou haar, als ze zich nu weer helemaal goed lijkt te voelen, vandaag alweer buiten zetten. Met extra veel stro in het hok, zodat de overgang niet te groot is. Misschien zelfs een petfles warm water erbij. En dan vandaag en morgen erg goed opletten, zodat je op tijd kunt ingrijpen, mocht het weer mis gaan. Het is altijd lastig afwegen als het temperatuursverschil tussen buiten en binnen groot is.

Als ze nog niet helemaal de oude is, zou ik haar nog even binnenhouden, maar dan wordt het wel steeds lastiger om haar weer buiten te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok.

Dan zou ik iets voorzichtiger zijn met naar buiten gaan. Eigenlijk zou ik de dierenarts om raad vragen. Beetje een dilemma: nu naar buiten is misschien te snel als ze gisteren "spontaan" ondertemperatuur had, maar lang wachten levert later een probleem op met naar buiten gaan. Is er een idee over hoe de ondertemperatuur is ontstaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is in augustus geopereerd (baarmoeder en melkklieren verwijderd wegens tumoren) Na de eerste operatie had ze heel veel moeite met haar temperatuur en heeft ze ook een nacht bij de DA in een soort couveuse moeten blijven.

Zou het misschien kunnen dat ze daardoor nog steeds moeite heeft met de temperatuur?

Ze eet goed en keutelt ook goed, keuteltjes zijn naar mijn mening wel iets aan de lichte kant van kleur.

Gister maakt Bunnie gekke bewegigingen, ik heb de indruk dat ze toch moeite had met de ontlasting (persen)

Kan het kwaad om haar medicatie voor de darmpjes te geven, just in case?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA is helaas niet te bereiken, weekend dienst door een collega praktijk. Vandaag lijkt het wel oke met Bunnie.

Bunnie eet inderdaad nu wel veel meer hooi dan gemiddeld, maar dat is alleenmaar goed volgens mij.

Ze licht wel veel languit en schommelt soms een beetje als ze rechtop zit. Maar ze heeft ook hele actieve momenten, de kooi wordt regelmatig her ingericht en ze eet en wast goed.

Net Flappy even binnen, Bunnie ging gelijk Flappy wassen, ze zijn echt heel lief samen. Helaas moest Fappy wel weer naar buiten, want hij is er nu wel aan gewend en dan is binnen niet zo goed volgens mij.

Overweeg nu om flappy en Bunnie maar gewoon binnen te houden de winter door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een eigen benedenwoninkje, klein maar voor de nijnen is alles mogelijk.

Morgen bel ik nog even met de DA voor de zekerheid.

Daarna denk ik maar binnen een ren maken. Ik denk zelf aan iets van een stuk tapijt, panelenren, kleinebinnenkooi erin als toilet / slaapplek, nachtkastje voor overdekt donker hoekje en een net erover.

Overigens lheb ik wel een veel beter gevoel over de afgelopen nacht, fijn =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is in augustus geopereerd (baarmoeder en melkklieren verwijderd wegens tumoren) Na de eerste operatie had ze heel veel moeite met haar temperatuur en heeft ze ook een nacht bij de DA in een soort couveuse moeten blijven.

Zou het misschien kunnen dat ze daardoor nog steeds moeite heeft met de temperatuur?

Ze eet goed en keutelt ook goed, keuteltjes zijn naar mijn mening wel iets aan de lichte kant van kleur.

Gister maakt Bunnie gekke bewegigingen, ik heb de indruk dat ze toch moeite had met de ontlasting (persen)

Kan het kwaad om haar medicatie voor de darmpjes te geven, just in case?

Mijn eerste gevoel is of die operatie nu nog effekt heeft is: Nee.

Omdat er al 4 tot 6 weken tussen zit. De gevolgen van een operatie voor een dier en zijn conditie is meestal kort na de operatie.

dat is mijn ervaring met mijn dieren. Of dit voor konijnen ook precies zo is, kan ik niet met helemaal met zekerheid zeggen, maar

als zij in die tussentijd gezond is geweest, dan heeft het waarschijnlijk met die operatie niets te maken. Zeg ik heel voorzichtig. Vraag het eens aan je DA.

Ook kun je even een contactformulier met die vraag stellen aan het praktijk van het Wilhelminapark in Utrecht.

Heb ik ook weleens gedaan, als ik een second opninie wou en die komen met erg goede adviezen en vinden het altijd fijn om iets voor jouw en je dier te kunnen betekeken.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/

Laat je ons even weten, wat er precies aan de hand is en wat de oorzaak zou kunnen zijn van die ondertemp.?

Leren wij ook weer van. Je kunt nooit teveel weten over nijntjes.

Succes en wat fijn dat het al weer iets beter met haar gaat!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook dat ze doordat ze wat zwakker is (ze heeft een aantal maanden geleden twee behoorlijk zware operaties gehad natuurlijk), ze geen goede wintervacht maakt en daardoor ondertemperatuur krijgt.

Ik zou overleggen met de dierenarts. Ik denk dat het inderdaad een goede keuze is om je konijnen binnen te laten overwinteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA denkt ook dat beter is dat ze deze winter binnenblijft. Het gaat nu weer erg goed met Bunnie maar ze is welllicht toch verzwakt door de zware periode en heeft nog erg weinig vacht onderop haar buikje.

Gister een kooi binnen ingericht en de gang afgezet voor nood en Flappy ook naar binnen gehaald. Ze zijn igg volgens mij wel weer heel gelukkig saampies.

Donderdag ga ik op jacht voor een panelenren om ze meer ruimte binnen te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .