Ga naar inhoud

Beste tijd om groentes te geven?


Kimmuurt

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een vraagje. Kaj krijgt sinds kort groentes. Is het noodzakelijk om het elke dag ongeveer op het zelfde tijdstip te geven? 's Morgens om 8 uur ongeveer krijgt hij altijd biks, en rond 6 uur krijgt hij weer biks. Beide keren word het water en hooi ook ververst. Nu vraag ik me af wanneer het de beste tijd is om groente te geven.. Optie 1, als ik weerkom van school, ongeveer kwart over drie of optie 2, 's avonds. Tijden 's avonds zat ik te denken aan ongeveer half 8, maar kan dan ook wel eerder of later. Waneer geven jullie groentes? En wanneer zouden jullie als ik was zijn groentes geven? Heb met de zoekfunctie niet gevonden wat ik zocht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij geven altijd 's ochtends de helft van de biks, en 's avonds tussen 19.00u en 20.00u de andere helft. Op beide momenten krijgen ze ook vers hooi en water. Overdag zijn we beide werken en zitten de konijnen in hun hok. Direct als we thuiskomen om 18.00u geven we ze de groentes. Ik heb er niet direct een motivatie voor waarom we dat zo doen, eigenlijk doen we dat altijd al zo. Zo is het eten in ieder geval wel mooi verdeeld over de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze ook maar één keer per dag brokjes hoor. Persoonlijk zou ik ook niet te veel spreiden. Ze eten het hier hoe dan ook in één keer op en beginnen dan na een tijdje weer hooi te eten. Als ik dan weer een portie zou geven, zouden ze dus minder hooi eten.

Maar dit geldt dan voor mijn konijnen, voor anderen hoeft dat niks uit te maken natuurlijk. Bovendien geef ik alsnog drie keer per dag eten, omdat die van mij dagelijks een portie gedroogde kruiden krijgen. Toen ik dat nog niet deed, gaf ik de biks wel in twee keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doortje9, hooi zouden ze altijd beschikbaar moeten hebben!

Ik gaf eerst de biks ook in één keer, maar vind het ook belangrijk dat ze overdag nog genoeg hooi eten ipv dat ze genoeg hebben aan de biks, dus ben ik het gaan spreiden.

En omdat ik 's avonds beter in de gaten kan houden wat welk konijn eet, maar ze niet alleen 's avonds eten wil geven :)

aangepast door Nefke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze 's ochtends en einde van de middag biks en 's avonds laat groente. ze lopen 's avonds ook los en zo kost het geen enkele moeite om ze in hun hok te krijgen, beter gezegd, ze zitten regelmatig al voor ik de bak ga vullen al te wachten in het hok.

Maar ze zouden net zo goed eerder op de avond groente kunnen krijgen en dan laat de biks, dit is meer mijn luiheid, dat ik 's avonds laat het niet meer kan uitstellen om de groente klaar te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijnen krijgen voor dat ik naar school ga biks en vers hooi, als ik terug kom van school is het weer hooi met groente en dan, s'avonds krijgen ze weer biks en nog iets lekkers met hooi en water. maar als ik een bebaald geluid maak gaan ze altijd hun hokje in want dan weten ze dat ze eten krijgen. anders moet ik ze door de hele tuin opjaagen om ze binnen te krijgen:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef ze maar 1 x per dag eten. Helemaal als ik per 1 nov een andere baan heb is het veel te vroeg sochtends om alle dieren van eten te voorzien. Heb het al druk genoeg met onze 2 honden. tijdens het koken savonds krijgen de de brokken, groetje, hooiaanvulling en verschon ik de poepbakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .