Ga naar inhoud

Wat geven jullie allemaal op 1 dag?


Teddybunny

Aanbevolen berichten

Ja, wat geven jullie allemaal? Ik bedoel geen gemiddelde, maar wat je vandaag ook echt gegeven hebt. Want ik ben hier zo benieuwd naar! Maar dan moet ik natuurlijk ook zeggen wat ik gegeven heb! Al was dat niet veel bijzonders...:$

's Ochtends: SS brokjes

's Middags: -

's Avonds: kleine stukjes appel en boerenkool en een lekker grote pluk hooi (ze hadden duidelijk meer trek in hooi dan in groente:p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen: bloemkool blad, venkel, basilicum, witlof , andijvie, knolselderij en wat blad ervan,

middag: korenaren

vanavond 17 uur: bloemkool blad, venkel, witlof, andijvie, broccoli, bospeen met loof, knolselderij en wat blad ervan

laat op de avond: portie biks

Altijd hooi en water

groen varieert, bramenblad, druivenblad, peterselie, ruccola uit eigen tuin dus bijna op, appel

Link naar reactie
Delen op andere sites

S'morgens; SS-brokjes, groente (wortel + witlof en dan vaker andijvie, basilicum of peterselie erbij)

S'avonds; SS-brokjes, groente (wortel + witlof en dan vaker andijvie, basilicum of peterselie erbij)+ bakje gedroogde kruiden

Onbeperkt; water, hooi en compact grass

Lekkers; meestal maar 1x per week ; paar gedroogde wortelschijfjes, hooistengel, beetje gedroogd brood

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier mijn dagindeling voor 2 konijnen (Knijster weegt 1300 gram en Loena 1600 gram).:heart:

's Morgens 6.00 u.: andijvie (6 grote bladeren), witlof (6 grote bladeren). Verder water bijvullen.

's Middags 17.00 u.: 4 schijven komkommer en een klein handje groente dat ik in huis heb (rucola, broccoli)

's Avonds 22.00 u.: 45 gram biks*

Tussendoor: 1 keer in de week appelschil en een 'slecht' snoepje.

* Inmiddels overgestapt naar Science Selective. We hadden een proefzakje van de dierenarts gekregen na een verstopping van Knijster ruim een maand geleden. Mijn vriend heeft toen zowel SS als Hope Farms zelf geprobeerd. :beurk: Uitkomst: SS vond hij beter smaken en knapperiger. Hihi, zo zie je maar dat ie net zo gek is als ik ben op Knijster en Loena!

aangepast door Huiself
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend heeft toen zowel SS als Hope Farms zelf geprobeerd. :beurk: Uitkomst: SS vond hij beter smaken en knapperiger. Hihi, zo zie je maar dat ie net zo gek is als ik ben op Knijster en Loena!

Dus je hebt eigenlijk 3 konijnen hihi :P Ik lees trouwens nergens dat je hooi geeft, maar neem aan dat je dat wel onbeperkt geeft :yes ;)

´s morgens:

- Biks (Kenner van de Boerenbond)

- Vers Hooi, een flink haffel

- Wortel, witlof, komkommer, bloemkool

's middags:

- Extra hooi

- Water aanvullen

's avonds:

- Extra hooi

- Water aanvullen

- Witlof, komkommer, bloemkool, paprika, radijs

1x per week: sla, appel, banaan

Oud/hard brood krijgen ze niet dat geef ik altijd aan de eendjes hier in het kanaal :yes:

aangepast door Vaantje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je hebt eigenlijk 3 konijnen hihi :P Ik lees trouwens nergens dat je hooi geeft, maar neem aan dat je dat wel onbeperkt geeft :yes ;)

´s morgens:

- Biks (Kenner van de Boerenbond)

- Vers water <--vergeten er bij te vermelden!

- Vers Hooi, een flink haffel

- Wortel, witlof, komkommer, bloemkool

's middags:

- Extra hooi

- Water aanvullen

's avonds:

- Extra hooi

- Water aanvullen

- Witlof, komkommer, bloemkool, paprika, radijs

1x per week: sla, appel, banaan

Oud/hard brood krijgen ze niet dat geef ik altijd aan de eendjes hier in het kanaal :yes:

..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier mijn dagindeling voor 2 konijnen (Knijster weegt 1300 gram en Loena 1600 gram).:heart:

's Morgens 6.00 u.: andijvie (6 grote bladeren), witlof (6 grote bladeren). Verder water bijvullen.

's Middags 17.00 u.: 4 schijven komkommer en een klein handje groente dat ik in huis heb (rucola, broccoli)

's Avonds 22.00 u.: 45 gram biks*

Tussendoor: 1 keer in de week appelschil en een 'slecht' snoepje.

* Inmiddels overgestapt naar Science Selective. We hadden een proefzakje van de dierenarts gekregen na een verstopping van Knijster ruim een maand geleden. Mijn vriend heeft toen zowel SS als Hope Farms zelf geprobeerd. :beurk: Uitkomst: SS vond hij beter smaken en knapperiger. Hihi, zo zie je maar dat ie net zo gek is als ik ben op Knijster en Loena!

Och ja, ik vergeet inderdaad het belangrijkste: ze eten erg veel hooi! Gelukkig eet mijn vriend dat dan weer niet, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

* Inmiddels overgestapt naar Science Selective. We hadden een proefzakje van de dierenarts gekregen na een verstopping van Knijster ruim een maand geleden. Mijn vriend heeft toen zowel SS als Hope Farms zelf geprobeerd. :beurk: Uitkomst: SS vond hij beter smaken en knapperiger. Hihi, zo zie je maar dat ie net zo gek is als ik ben op Knijster en Loena!

Haha! Ik heb dat lang geleden ook eens gedaan om de brokjes van onze hond te testen. :he: Ik heb ooit gehoord dat er professionele "dierenvoedertesters" zijn, dus zo ranzig zal dat voeder wel niet smaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

* 's Morgens krijgen ze 5 soorten groente dus in een grote hondenbak, zeker 300 gram

* En een ruif hooi.

* 35 gram SS tussendemiddag.

* 's Middags krijgen ze wilgentakken en tussendoor restjes van groente die ik dan klaarmaak.

* 's avonds als ik ze in hun hok doe dan krijgen ze nog eens 85 gram SS en weer nieuwe ruif hooi.

* dag en nacht onbeperkt water

Link naar reactie
Delen op andere sites

's Morgens: afgewogen biks (Hope Farm Super Trio)

's Middags: Groenteschaal met andijvie, tomaat en brocolli

's Avonds: afgewogen biks

Daarnaast krijgen ze 1 keer per week (zondag) een stukje appel en verder hebben ze onbeperkt hooi en iedere dag vers water

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bruun eet elke ochtend biks, een combinatie van super trio en select..

Sochtends krijgt ze ook groenten, wat er in huis is.

smiddags krijgt ze wilgentakken of eet ze zelf blaadjes van onze aardbeienplant of frambozenplant die in de tuin staat;)

savonds nog wat brood of restjes groenten

en natuurlijk hooi en water!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .