Ga naar inhoud

Wat geven jullie allemaal op 1 dag?


Teddybunny

Aanbevolen berichten

Bij mij wonen ze nog in 3 verschillende hokken, dus de porties zijn naar aantal gemaakt (het ene bakje zit voller, dan het andere bakje)

Onbeperkt: hooi (afwisselend, ik heb hier altijd naturel in een bak zitten en ook een zak kruidenhooi, dat wissel ik af)

's Ochtends (dat is tussen 7.00 uur en 9.00 uur)

- Biks (SS)

- Groenteschotel, bestaande uit: witlof, wortel, rucola (melange), munt, peterselie, komkommer, tomaat

's Avonds (dat is tussen 17.00 uur en 18.00 uur)

- Biks (SS)

- Groenteschotel, bestaande uit: witlof, wortel, rucola (melange), munt, peterselie, komkommer, tomaat

En vlak voor dat ik naar bed ga (tussen 22.00 uur en 23.00 uur) geef ik alle konijnen nog een klein stukje appel (postzegelgrootte).

Héél af en toe krijgen ze een piepklein stukje gedroogd brood. Maar dat is niet vaker dan 1x in de week. En de grootte is ook niet groter dan een postzegel.

Groenteschotels is gemiddeld. Soms is er iets op en krijgen ze het dus niet. Soms geef ik eens iets anders, zoals paprika, andijvie of boerenkool, maar dat is eigenlijk alleen wanneer we dat zelf eten en over hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij krijgt Indy (ongeveer 3 kilo) onbeperkt hooi en gras (waar ze niet van eet) en onbeperkt groentenmix (andijvie, witloof, wortelen, paprika, tomaat, sla, bloemkoolbladeren,...)

Meestal eet ze per dag: 1 witloof, enkele wortelen + loof, enkele bloemkoolbladeren, een stukje paprika, enkele blaadjes andijvie.

Maar als het allemaal op is krijgt ze nog.

En ze blijft mooi op gewicht, want ze wordt iedere dag gewogen.

En 's avonds krijgt ze nog een klein beetje biks, in zo'n balletje waar ze mee kan spelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sochtends:

-Eerste portie van de bix (willy:SS en Brutus: Teurlings gemengd met SS)

-Verse pluk hooi

-Groente afwisselend vanochtend was dat: boerenkool,rucola,paprika

-vers water

Tussendoortje:

-Witlof of andijvie of wilgen tak met blad

Savonds

-tweede portie van de bix

-verse pluk hooi

-vers water

-Groente afwisselend: andijvie/boerenkool/witlof/paprika/rucola/tomaat. (ze zijn nog aan t opbouwen en dit zijn de dingen die ze al gegeten hebben)

maar net wat er nog goed en wat ik nog heb.

uiteraard krijgt brutus meer dan willy en ze zijn allebij nog aan t opbouwen met groentjes tot nu toe loopt dat goed steeds ietsje meer of een andere groente erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard hebben ze hier ook onbeperkt water en kruidenhooi.. En wilgenhout, ook altijd handig voor het knaagplezier... Verder:

Tussen 08.00 - 10.00

75 gram SS

Tussen 17.00 - 19.00

75 gram SS

Tussen 21.00 - 22.00

1 kilo groente (van alles en nog wat)

Tussen 24.00 - 01.00

75 gram SS

Tussendoor krijgen ze wel eens een snoepie of een korstje brood of een stukje fruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hebben ze..

1 Handje biks per koppel

Hooiruifjes vol

En vanavond een groenteschotel bestaande uit een halve andijvie, 4 witlofjes (1 per koppel), stuk of 4 wortels per koppel, misschien een appeltje voor alle 3 de koppels bij elkaar, een komkommer en bleekselderij.

Ook krijgen ze dan nog eens een handje ss per koppel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

S'morgens eerst wat hooi, na ongeveer een uurtje HF biks, afgewogen. (dan eten ze nog beter hooi)

Regelmatig tussendoor wat extra's; stukje appel van eigen boom, wortelloof, blaadjes die ze mogen,

weegbree, paardebloemblad enz. (zelden brood)

Namiddag, 17-19 uur; groente: samen 1 stronk witlof en 4 brokkoli roosjes en een stukje stronk , af en toe wortel of andijvie.

Tussen 20-21 uur nog een keer bix en een pluk hooi.

Elke dag 2 keer water bij vullen.

Grappig; mijn vriend ging ook een keer bix proeven, hij vond de ss ook lekkerder en de nijnen eigenlijk ook,

maar met hf zijn ze ook blij, en mijn portemonnee ook.

aangepast door Pluis en Bolletje
Link naar reactie
Delen op andere sites

's ochtends: 110 gram biks (Hope Farms super Trio) het water checken en het hooi bijvullen

's middags: een hele grote portie groen! Ik weet nooit precies hoeveel, maar een groot gewoon bord, met een hele berg!

(7 bladeren andijvie, 7 blaadjes witlof, 0,5 paprika, een klein stukje komkommer of wortel, een kwart appel.)

en een kleinere bak met kruiden.

(4 takjes peterselie, 3 takjes basilicum, 3 takjes munt. )

's avonds: Hooi en water checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is mijn konijntje niet zo verwend :)

Vanochtend: biks met vitaminedruppels (wel gemengd (Russel Rabbit Original), maar eet wel alles)

Vanmiddag: vers gras, Panacur en blaadjes die uit de boom waren gevallen (in de ren)

Vanavond: stukje banaan

Verder altijd vers water en hooi aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef meestal voor 2 konijnen per dag:

onbeperkt hooi

pluk groenten wat ik die dag heb, nooit kool (vaak tomaat, komkommer, sla, wortel of witlof dus...)

elke dag mogen ze nog even grazen

2 handjes biks (heb hele kleine handen)

af en toe krijgen ze een sneetje gedroogd brood, van dat hele donkere. Als ik een appel eet (2 keer per week of zo) krijgen ze de klokhuisjes (zonder pitten!!!) of van mijn peer de schil. Heel soms een plakje banaan of een druifje.

Nu is het best moeilijk, moet alles ineens voor 1 konijn geven. Vanaf zaterdag waarschijnlijk ook nog fijn gesneden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .