Ga naar inhoud

Wat is onbeperkt eten bij een jong konijn?


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Ik weet het nog steeds niet..

Is onbeperkt eten, als het op is gewoon bijvullen?

Of gewoon een grote hand voer?

Ik geef de jongen konijnen daar gewoon een hand vol voer, moeder konijn krijgt elke keer als het op is.

Maar hun zeiden dat ik te weinig geef..

En dat het raar en zielig staat voor de klant als die ziet dat de voerbak leeg is.

als ik dan een klant was zou ik denken dat ze al eten hebben gehad.

nou heb ik nooit echt een jong konijn gehad, alleen 2 bleven over uit een nestje en die kregen gewoon een hand toen ze apart zaten.

Maar ze eten ook niet echt al een hooi op en mijn konijnen eten gelijk alle voer op binnen 10 min.

Zij doen er 5 uur over.

of moet ik de hele bak vol gooien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werk je in een dierenwinkel? Ik gooi op mijn werk ook, tegen mijn principes overigens, altijd een hele bak vol en vul bij als het op is. Het zijn jonge konijnen, en die kunnen wel wat hebben. Bovendien zitten ze nooit lang in de winkel, waardoor ze niet snel te dik zullen worden. Ik denk dat je in dit geval gewoon moet luisteren naar je baas, en toekomstige eigenaren de juiste info mee geven;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook vaak het punt is, is dat jij niet elke dag voor die dieren zorgt neem ik aan? Dan kan jij dus wel beperkt gaan geven, maar je collega geeft dan bijvoorbeeld wél onbeperkt, en dan heeft het dus vrij weinig nut dat jij wel beperkt geeft.

En of jij echt zou denken: 'Oh, die hebben al eten gehad' betwijfel ik. Hoe vaak zie je hier wel geen topics verschijnen met: 'Het was zo zielig, de voerbakjes waren leeg etc'. Terwijl ze misschien gewoon hun eten al op hadden;)

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

een jong konijn mag altijd een volle bak biksjes.

eigenlijk ben ik niet zo voor dierenwinkel konijntjes omdat je dan weer heel veel mensen hebt die er niet bij nadenken en maar zeggen "oh wat zijn ze schattig", en na enkele weken zijn ze het beestje beu en word het ergens gedumpt of verwaarloosd omdat ma en pa er ook zot van worden.

en meestal komen die beestjes ook niet van zo'n goede plek, snapje? een konijn mag op zn 8 weken pas gescheiden worden van de moeder en in de dierenwinkel belanden ze op hun 6 weken waardoor er veel sterfgevallen zijn.

niet dat ik zeg dat het daar zo is, het kan dat jullie de "mislukkelingen" van fokkers krijgen, maar ik blijf het zo zielig vinden... :/

maarja daar gaat het niet over

onbeperkt hooi en vers water en goed veel biks is wat kleine nijnen mogen.

het beste is gewone biks en geen gemengd, ook een schaal groenvoer zou wel op zn plaats zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@clauuxx91 dan krijg je tog gewoon mega ongezonde nijntjes met zeg maar niets van weerstand? Op 5 weken waren de jongen hier nog aan het drinken. Hun denken niet aan gezondheid of sociaalheid (sorry voor het rare woord), alleen aan "schattigheid"!! En dan heb je mensen die een impulsaankoop doen en soms zelfs nog geen hok hebben dus beland het beestje ergens in de garage onder een krat ofzo, helemaal bang en meestal alleen. En als ze dan een 2de vriendje bijkopen zeggen die dierenwinkel mensen; je kan beter 2 vrouwtjes pakken of 2 mannetjes anders gaan ze kweken! En dan gaan ze vechten op bloedens toe, of krijg je tog een mannetje en een vrouwtje en zit je binnen de kortste keren met een nestje... en dan het grootste probleem; kindje konijntje beu, konijntje krijgt geen aandacht meer en kan agressief worden, ouders moeten er dan maar voor gaan zorgen, ouders konijntje beu, konijntje gaat weg. Oftewel word het ergens gedumpt, oftewel gaat het naar het asiel...

Als ze nou gewoon es in die bakken flyers van asielen hangen ipv die beestjes erin te steken, zou veel beter zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat de oplossing is om mensen te voorkomen dat ze zeuren over een lege voerbak? De voerbak als het op is uit het hok pakken! Als mensen het niet zien, missen ze het niet! Bij ons krijgen de konijnen 2x per dag eten. En niet altijd een bakje vol! Ook de jonge konijnen niet, zij krijgen wel veel, maar niet overdrijven! Het nadeel van altijd volle bakken is dat ze hun blindedarmkeutels niet meer opeten.

Op mijn werk krijgen ze gewoon SS brokjes, en heel veel hooi in een ruifje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laatste dagen gemerkt dat Toby zen eetlust serieus omhoog gegaan is.

Ik geef hem nu zo +/- 50gr per dag, maar zen bakje is op dit ogenblik al leeg, geef ik nog bij?

Of laat ik het leeg en moet hij nu maar van het hooi eten...?

Heb vandaag ook voor het eerst een volledig blaadje witloof gegeven en dat was binnen 2min. op, dus lusten doet hij het allesinds wel. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naja, Evee, dan krijg je tog van die mensen die gaan zeggen "die beestjes hier hebben helemaal geen eten!?"

En dan kopen ze er een omdat ze het zielig vinden dat ze daar "geen eten" krijgen...

Nee, het valt mensen echt niet op, heb er nog nooit een opmerking over gekregen. Er staan wel rijkelijk gevulde hooiruifjes, dus zonder eten zitten ze echt niet.

Overigens geven wij een konijn niet zomaar aan iemand mee en merk je aan ons verkoop-verhaal en alle info en alles wat je mee krijgt wel dat wij niet slecht voor onze diertjes zijn hoor! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik beer onbeperkt laat eten dan knalt hij uitelkaar, beer eet nou eenmaal graag en veel, fh eigen? twee keer per dag vul ik de bak bij en verder eten ze maar lekker hooi en groenvoer. ik kijk altijd naar de keuteltjes, als ik zie dat ze hun zachte poepjes niet goed opeten dan minder ik weer wat met biks, ik voer dus eigenlijk op gevoel en zicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .