Ga naar inhoud

opvang eten


roomie

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

ik had een vraagje ga binnenkort op bezoek bij opvang binkies om eerst even te kijken en wat vragen te stellen over de castratie. (die bij binkies gebeurt althans bij hun dierenarts,waarnaar we het gecastreerde rammetje zullen koppelen aan een van hun voedsters)

nou wou ik graag wat lekkers meenemen voor de konijnen.

iemand ideetjes ook wat misschien wat langer goed blijft?

dacht eraan om bos wortels te kopen (voor het loof) maarja dan zit je met zon bos wortels haha misschien even vragen bij de supermarkt of ik het loof zo mee mag nemen.

maar bijvoorbeeld iets van peultjes? of een paar appels?

wat denken jullie waar de opvang zelf blij mee zal zij?, wil zo veelmogelijk voor het liefst niet al te veel geld vb voor 5 euro

gr

aangepast door roomie
Link naar reactie
Delen op andere sites

als we gaan beginnen met wat ze in de natuur niet krijgen, kunnen we ook oa biks schrappen he ;)

Appels zijn idd dikmakers met alle suikers, je zou witlof kunnen nemen, is ook niet te duur (ong 1,50 per kilo)

Brood is ook een dikmakertje maar zolang het "droog" grof is, mogen ze het maar niet te veel (volgens mijn da)

Ik zou geen boswortelen nemen aangezien die 3x zo duur zijn, geef wat selder en koop een zak gewone wortelen.

Je zou ook wilgentakken kunnen gaan verzamelen, vinden ze geweldig om op te knagen en ook zonnebloemen zijn hier favoriet (blad+steel, NIET de bloem zelf of wortel! Het daar extra kleverige sap kan het voedsel in maag en darmen samen laten klitten!!)

Ook zou je er eens opuit kunnen trekken in een wei of aan de kant van de weg en wat gras en paardebloem afknippen maar wel goed afspoelen voor evt ziektes.

Paprika en tomaat krijgen ze hier ook, maar denk dat dat iets te duur uit gaat komen dan.

Ik denk dat in jou geval dit het beste uitkomt:

Witlof mag je redelijk veel geven, is heel gezond en niet egt een dikmakertje en ook nog eens goedkoop.

Selderij krijgen ze hier per konijn een klein handje, zit boordevol vezels en is ook niet duur.

Paardebloemen, gras haal je makkelijk uit je tuin of aan de kant van de weg+het is gratis, maar wel altijd afspoelen (je weet maar nooit...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi zullen ze daar ook wel niet egt hebben, tenzij het echt droog weer is... :P

Nee, maar gedroogde blaadjes en plantjes komen ze wel genoeg tegen. Bovendien is hooi ook niet de hoofdmaaltijd van mijn konijnen, dat is gras. ;)

Maar goed, dit is geen discussie over hoe natuurlijk de voeding van mijn konijnen wel of niet is, maar een topic over wat voor lekkers ze het beste voor de opvang konijntjes mee kan nemen..

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

allemaal bedankt, ja witlof zowiezo haha

maar ik koop liever geen wortelen ging me echt om het loof,

ja dat van de boer is echt een goed idee had eerst zelf ook een baal voor 7 euro, zal is vragen aan me vader waar die heeft gehaald

het is alleen als het goed is op kort termijn,(of we gaan er morgen heen hoop ik, of zaterdag,) het konijn is niet van mij lees eerdee topics, alleen krijg de eigenaar niet te pakken wordt gek hahaa maargoed dat komt allemaal wel goed.

ga anders even langs de jumbo ofzo voor loof, en als ik zaterdag zou gaan vantevoren even langs de markt.

ik ben even afwassen en zal meteen aan me vader vragen van de stro

bedankt allemaal ideetjes zijn welkom

ik neem zowiezo vantevoren even contact op met de opvang

wat vinden jullie van bv twee bananen? mijn konijnen hier doen echt alles voor banaan haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .