Ga naar inhoud

Hoeveel biks per dag?


Manuela-Tijger

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb nu een weekje een hele lieve FH dame zitten. Ze is nu ongeveer 10 weekjes en zit op 1,8 kilo. Hoeveel gram biks mag ik haar geven? Ik moest een kleine week op 1 eetlepel s'morgens en s'avonds zitten en veel hooi ivm antbiotica van de DA. Maar dat is nu voorbij dus ik wil haar het juiste grammen aantal geven.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel biks deze dame mag hebben, want het lijkt me wel steeds of ze honger heeft. Ze krijgt ook al een klein bakje groenvoer (langzaam opgebouwd, ze keutelt super, bdkeutels worden ook goed opgegeten) en natuurlijk onbeperkt hooi waar ze superveel van eet.

Wie wil me hiermee helpen? Dankjewel alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehmmmmmmmmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!

Een FH heeft minimaal 180 gram biks nodig per dag!! Er zijn zelfs mensen die 200 gram voeren. Als je voer afweegt op gewicht dan moet je je voer afwegen op hoeveel je konijn uiteindelijk gaat wegen, dus niet wat hij op dit moment weegt!

Een jong konijn mag je (tot ongeveer 8 maanden oud) ook wel onbeperkt biks voeren, mits hij/zij goed de BDK blijft opeten en daarnaast ook voldoende hooi eet. Is dit niet het geval dan kan je het voer gaan afwegen. Voor een FH dus minimaal 180 gram per dag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier voer ik onbeperkt totdat ze bijna gekoppeld worden aan de andere konijnen omdat die niet onbeperkt krijgen en dus ga ik dat dan al leren zodat ze wete ndat ze gelijk bix moeten eten als ze bix krijgen. Anders gaan ze niet gelijk eten en eten de andere konijnen het allemaal op. Of een konijn moet te dik worden dan zou ik al eerder niet meer onbeperkt voeren.

Hoeveel bix er nodig is scheelt per konijn. Hier voer ik 200 gram tot 400 gram bix per dag aan mijn hele groep samen waarvan de jongste nu 9 maanden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ik heb nav jullie topic nog even een vraag hoor,

want er worden zulke verschillende dingen gezegd over de hoeveelheid bix per kilo dat je konijn weegt.

Moet je nou uitgaan van het volwassen gewicht of van het huidige gewicht?????

WIl niet mn konijnen ondervoeren maar wil ze ook niet gaan overvoeren zodat mn voedster straks een wam van hier tot tokio krijgt omdat ze teveel eet!! (ze zijn 9 en 11 weken, die van 11 weken eet sinds ik afgewogen voer wel veel meer hooi terwijl daarvoor nauwelijks dus dat lijjkt me juist wel weer goed....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .