Ga naar inhoud

Aveve konijnenkorrel


Tao_Gini

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik was opzoek naar biks voor de nijnen en aangezien de plaatselijke dierenwinkel 8euro vraagt voor 2kg en de andere dierenwinkel 10km verderop is ben ik maar naar Aveve gegaan. Ik heb daar een zak Konijnenkorrel - volledige korrel voor konijnen op stro gekocht.

Een zak van 5kg kost iets meer dan 3 euro dacht ik. Een van de verkopers zei dat ik best nog wel bleef bijvoeren met groenvoer, maar ik heb zo mijn bedenkingen over Aveve voer. Het hondevoer is bijv veel te zout, maar ze hadden alleen die of een zak van 25kg voor mestkonijnen of kweekkonijnen... en voor de rest mengeling waar ik een grote zak van had gekocht voor ik bb-de en erachter kwam dat biks beter is. Dit staat er op de verpakking:

Aveve volledige korrel voor konijnen op stro

100% plantaardig

Deze korrel zorgt voor een uitstekende energie- en eiwitrijke voeding. Hij bevat alle voedingsstoffen, vitaminen en mineralen die konijnen nodig hebben. Deze voeding is uitermate geschikt om naast hooi te geven. De korrel is goed voor jonge en volwassen dieren. Deze korrele mag onbeperkt gegeven worden volgens de eetlust van het dier*

*en het hooi dan????

Aveve garandeert u voeders van topkwaliteit die bovendien zuiver en natuurlijk zijn. Aveve gebruikt iutsluitend streng gecontroleerde en plantaardige grondstoffen. met voeders van Aveve heeft u alles in huis voor een ideale voeding van uw dier!

Gewaarborgde gehaltes

Ruwe as 8,00%

Ruw eiwit 18,00%

Ruw vet 3,50%

Totale fosfor 0,70%

Kopersulfaat/koper 15,00 mg per kg

Vitamine A 10 000 IE per kg

Vitamine D3 1 200 IE per kg

Vitamine E 54,00 mg per kg

Vitamine K3 1,00 mg per kg

Vitamine B1 1,00 mg per kg

Vitamine B2 5,00 mg per kg

Vitamine B3 10,00 mg per kg

Vitamine PP 40,00 mg per kg

Vitamine B6 2,00 mg per kg

Vitamine B12 0,02 mg per kg

Biotine 0,10 mg per kg

Foliumzuur 0,20 mg per kg

Choline 500,00 mg per kg

Voedermiddelen (waarschijnlijk ingredienten?)

Tarwezemelen 25%

Luzernepellets 25%

Zonnebloemzaadschroot 19%

Kool- en raapzaadschilfers 7%

Gerst 5%

Suikermelasse 5%

Suikerbietenpulp 4%

tarwe 3%

Ik weet niet of het goed voeder is en of ik ander moet kopen als dit op is, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

nop calciumgehalte staat er niet bij.

ik geef de kleintjes nog altijd de mengeling aangezien ik niet weet welk voer ze bij hun volgende baasjes gaan krijgen en ik ze moeilijk half tijdens het overstappen weg kan doen. ik heb die zak er ook even bijgenomen:

Aveve Bonito - Mengeling voor DWERGKONIJNEN

Ruw eiwit 11,5 %

Ruw vet 5,5%

Ruwe celstof 7,0%

Ruwe as 3,0%

Vitamine A 1,350 IE per kg

Vitamine D3 225 IE per kg

Vitamine E 3mg per kg

ook weer geen calciumgehalte

ingredienten zijn ook "geweldig goed" weegegeven...

gewoon categorien van ingredienten (lekker duidelijk)

granen, zaden, plantaardige bijproducten, groenten, mineralen

ik herken tarwe, stukjes gedroogde wortel en banaan, van die oh zo gezonde felle stukjes, zonnebloempitten en pompoenpitten...

omdat ze daar de felle stukjes uitvisten en voor de rest ermee gooiden etc zijn ze erg veel afgevallen

gelukkig eten de kleintjes wel wat ze moeten eten (vraag me niet hoe of van wie ze het hebben geleerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef ook die konijnenkorrel van aveve (ook overgeschakeld van het bonitovoer) en ik ben er tevredenover. Het is betaalbaar, mijn konijntje lijkt te floreren en het is makkelijk te krijgen. Want het aanbod "goeie" merken voor een schappelijke prijs is beperkt in België. Nog nergens HF of SS gezien, en Versele Laga vind ik wel heel duur, 3-4€ ofzo voor een halve kilo *bloos*

aangepast door heusnoorn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heel goed zou het niet zijn. Maar het is een beetje lastig, iedereen zegt dat het niet goed is en toch is het nergens terug te vinden dat het echt niet goed is. Althans, geen betrouwbare bron met "bewijzen". Maar het is wél zeker dat je konijn het zonder anti-cocc in zijn voer óók prima zal doen en persoonlijk zou ik daarom gewoon geen voer met anti-cocc nemen.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .